Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Hoi,

na twee jaar ziekte en niet kunnen werken wil ik nu graag weer aan de slag in de IT. Ik ben nog niet volledig hersteld maar ik denk dat ik wel weer drie dagdelen tot twee dagen zou kunnen werken. Ik heb technische informatica gestudeerd en voordat ik ziek werd was ik zelf een bedrijf aan het oprichten wat redelijk van de grond kwam.

Ik wil eigenlijk wel een tijdje in loondienst om te zorgen dat ik in ieder geval weer eigen inkomen heb (zit nu in de bijstand), omdat ik dan collega's kan ontmoeten (chronisch ziek zijn is wel wat eenzaam) en omdat er dan een opdracht klaar ligt en mensen direct blij kunnen zijn met wat ik gedaan heb. Ik woon in Groningen.

Ik kan natuurlijk bij het UWV melden dat ik wat zoek en of ze mij willen helpen. Echter loop ik dan het risico om als kippenvanger in duitsland met onregelmatige tijden (of zoiets) ingezet te worden. Echter heb ik nog niet volop energie en wil graag op fietsafstand iets vinden en als ik halverwege de dag naar huis moet omdat ik me slecht voel dat dat ook kan.

Mijn vraag: Kan ik hiervoor het UWV inschakelen of loop ik dan het risico dat ik alles moet doen wat ze suggereren en kan ik beter zelf gaan rondbellen? Dat laatste lijkt me lastig, werkgevers moeten er wel voor open staan en ik wil niet mijn kansen verspelen om als ik helemaal gezond ben daar niet meer aan de slag te kunnen. Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:34
Met het UWV valt best goed te praten is mijn ervaring. Als je nu in de bijstand zit heb je daar waarschijnlijk al contacten, vraag eens rond wat precies de gevolgen zijn van je beide opties. Werken zal leiden tot minder of geen bijstand meer, via uwv zal leiden tot plichten, maar ook tot rechten waarschijnlijk?
De website van uwv is trouwens ook best informatief!