Ervaringen combineren van cloud, e-mail, agenda en contacten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 15:21
Ik vraag me af hoe de mede-tweakers het gebruik van verschillende diensten bij verschillende dienstverleners combineren. Ik heb bijvoorbeeld een Nexus 5 waarbij contacten(telefoonnummers) worden opgeslagen op je Google-account die ook nog eens mijn agenda bij houd(middels de Google-account). Ik werk op een MacBook Pro(2010, dus deze is nog wel een keer aan vervanging toe) met daarop OSX Yosemite. Ik heb dus ook een AppleID en dus iCloud. Ik kwam er vanochtend achter dat, wanneer ik een e-mail wil opstellen en ik druk de “X” in, wanneer je een ontvanger in wil voeren deze het niet doet(sinds wanneer weet ik niet meer). Ik heb heb eens rondgekeken en het bleek dat ik moest inloggen op iCloud(systeemvoorkeuren) om deze lijst met ontvangers wel automatisch te laten in- of aanvullen. Deze bevat echter ook e-mail adressen als “noreply@tweakers.nl”. Ik heb contacten in iCloud toegevoegd vanuit Google. Dus Klaas staat er in bij iCloud(met e-mail) en nogmaals Klaas met telefoonnummer(2 aparte contacten).

Tevens heb ik al 10 jaar hetzelfde e-mail adres, maar ik zit er over te denken een keer een nieuwe/nettere aan te maken zoals voornaam.achternaam@*. Ik heb nu nog een @hotmail adres waarop ik vrijwel alles op ontvang(zoals bijvoorbeeld Klaas-r_@hotmail.com). Ik kwam er achter dat iCloud deze al voor mij heeft aangemaakt met voornaam.achternaam@icloud.com.
Ook mijn mailbox is niet zoals ik ‘m zou willen hebben. Ik ontvang en verstuur(versturen werkt de laatste tijd niet meer) met de Mail.app van OSX. Op de Mac zitten de mailtjes dus want oude e-mail kan ik niet meer vinden op hotmail.com.

Ik vind het momenteel nogal omslachtig zoals alles gaat en is ingesteld. En ik vraag me af hoe anderen hier mee omgaan. Hebben zij bijvoorbeeld een iCloud-account met daarop alle contacten en e-mails? Of wordt bijvoorbeeld Google weer gecombineerd met Hotmail of Apple.
Ook bied iCloud Drive opslag aan. Ik gebruik eigenlijk voor alles weer Dropbox maar heb daarnaast ook nog een box.com account(enkel geactiveerd, zonder data en niet in gebruik) en ook een OneDrive account(want dat gaat weer via je hotmail).

Door de bomen zie ik het bos eigenlijk niet meer. Ik zoek* eigenlijk dus een manier dat ik contacten/telefoonnummer, e-mail, clouddiensten en agenda zoveel mogelijk met 1 soort dienst gecombineerd kan worden.
*Het is niet echt zoeken, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van jullie. Daardoor weet ik, en natuurlijk ook anderen, wellicht hoe het ook kan.

Antwoorden als "koop een iPhone dan ben je van alles af" heb ik niks aan. Als mensen ervaring hebben met bijvoorbeeld het hebben van een iPhone en deze combineren met diensten van Apple(e-mail, contacten en cloud) dan ben ik, en ik hoop anderen ook, wel op zoek naar deze onderbouwde ervaringen. :)

Geen idee in welk (sub)forum dit wel thuis had gemoeten.. Dus het verzoek aan een moderator om mijn bericht te verplaatsen naar het juiste forum indien dit niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:59

Standeman

Prutser 1e klasse

Owncloud installatie? Daar kan je volgens mij ook contacten en agenda mee synchroniseren... Er loopt hier ergens een topic..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Heb een paar dingen bekeken op de site en in het ervaringen topic. Ziet er interessant uit dus ga nog even verdiepen.

Lees/zie veel over een (web)server of NAS. Die heb ik dus niet tot mijn beschikking. De macbook gaat uit als ik de deur uit ga dan heb ik daar weinig aan denk ik?!

Ik ben ook op zoek naar andere praktische voorbeelden/oplossingen. Zoals bijvoorbeeld hotmail laten forwarden en je iCloud-adres gebruiken, noem maar iets.

[ Voor 49% gewijzigd door Trezzahn op 10-12-2014 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Niemand?
Er zijn toch vast wel meer mensen die hetzelfde als ik ervaren? Lijkt me niet dat ik de enige ben met een account op Google, Microsoft, Dropbox en Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:48
Ik ben sinds kort volledig over gegaan op Microsoft functionaliteiten met betrekking tot e-mail en data opslag. Outlook.com en Onedrive zijn wat mij betreft het beste wat je nu kunt krijgen. Qua hardware blijf ik op Apple hardware. Dropbox heb ik dus afscheid van genomen, Onedrive is vele malen beter.

Ik had 5 verschillende email adressen, zo ook een @icloud.com adres bijvoorbeeld, en die laat ik allemaal door Outlook.com afhandelen. Ik heb alle andere e-mail zo ingesteld dat ze alles meteen naar mijn @outlook.com mailadres doorsturen en vervolgens heb ik regels die ze binnen outlook in aparte mappen plaatst. Zo blijft het overzichtelijk. Het is de bedoeling dat er een paar e-mailadressen uit gaan tezijnertijd maar voor nu voldoet dit prima.

Het enige waar ik nog mee zit zijn mijn contactpersonen want die staan nog in iCloud en die krijg ik niet makkelijk (ook) in de contacten bij Microsoft dus als iemand daar een tip voor heeft...

[ Voor 3% gewijzigd door Valderrama op 10-12-2014 15:19 ]

• Trezzahn
Valderrama schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:19:
Ik ben sinds kort volledig over gegaan op Microsoft functionaliteiten met betrekking tot e-mail en data opslag. Outlook.com en Onedrive zijn wat mij betreft het beste wat je nu kunt krijgen. Qua hardware blijf ik op Apple hardware. Dropbox heb ik dus afscheid van genomen, Onedrive is vele malen beter.
Op welke manier is OneDrive 'vele malen beter'? Ben wel benieuwd naar je argumenten hierover. Heb het zelf nooit geprobeerd, puur vanwege het feit dat Dropbox direct voldeed aan mijn verwachtingen/eisen.
Ik had 5 verschillende email adressen, zo ook een @icloud.com adres bijvoorbeeld, en die laat ik allemaal door Outlook.com afhandelen. Ik heb alle andere e-mail zo ingesteld dat ze alles meteen naar mijn @outlook.com mailadres doorsturen en vervolgens heb ik regels die ze binnen outlook in aparte mappen plaatst. Zo blijft het overzichtelijk. Het is de bedoeling dat er een paar e-mailadressen uit gaan tezijnertijd maar voor nu voldoet dit prima.
Gebruik jij nog voor je mail(lees: Outlook.com) een client, zoals de Mail.app van OSX, of doe je dit gewoon via de webinterface van Outlook.com?
Ik heb al zoveel instellingen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om e-mail op de halen met Mail(van OSX dus) en dat als ik mail heb gelezen of verwijderd, dat dit in outlook blijft staan.
Het enige waar ik nog mee zit zijn mijn contactpersonen want die staan nog in iCloud en die krijg ik niet makkelijk (ook) in de contacten bij Microsoft dus als iemand daar een tip voor heeft...
Dat zoek ik dus ook nog. Dus request met je mee.

Dank voor je reactie!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
e-mail, agenda en contacten gaan bij mij allemaal in Google. Die synchronisatie staat voor iCloud gewoon uit. Files kun je vervolgens in de cloud zetten zoals je zelf wilt. Google drive, iCloud, dropbox, Synology, hoe jij maar wilt!

Voordeel van de e-mail, agenda en contacten bij Google vind ik dat je op elk device bij je contacten kunt en kunt synchroniseren. Is niet OS / platform afhankelijk. Ga je van je Nexus 5 naar een iPhone, dan kun je gewoon weer je contacten en mail syncen, en visa versa ook.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Quakie

quakelen

Zo persoonlijk deze vraag, maar het nadeel bij jou is het feit dat outlook standaard niet werkt in mac os x.

1. zonder trucs kan je dus je outlook agenda niet binnen halen als imap (houdt in dat je emails ook achter blijven op server). Via via krijg je het wel aan de praat
2. standaard synct outlook zijn calender niet. Je kunt je calendar delen en je daar op abonneren onder mac os x.

Ik ben zelf langzaam aan het over gaan van google naar icloud. Mijn huishouden bevat voornamelijk apple spullen waardoor het voor zich spreekt. Email is en blijft voorlopig nog gewoon van gmail.
Contacten staan nu op icloud maar stonden bij google. Zelfde voor agenda. Die is weer gedeeld met mijn vriendin. Pagina icloud.com wordt ook nog steeds verder uitgebreid waar ik wel fan van ben...

maar goed als je schoon wilt beginnen denk ik net als Timo dat je het beste bij Google zit.. Zij houden zich vaker aan de open standaarden. Hierdoor kan je data makkelijker uitlezen op een non google apparaat.

Ik teken nergens meer voor

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Quakie schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:21:
maar goed als je schoon wilt beginnen denk ik net als Timo dat je het beste bij Google zit.. Zij houden zich vaker aan de open standaarden. Hierdoor kan je data makkelijker uitlezen op een non google apparaat.
Tot Google beslist om ActiveSync ondersteuning te beëindigen waardoor je geen Push functionaliteit meer hebt op non-Google devices tenzij je hun eigen app gebruikt. Ik wil hiermee maar aantonen dat Google ook niet heilig is op dat vlak, net zoals alle andere aanbieders van cloud diensten.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Quakie

quakelen

klopt ik baal bijv dat ik de google calendar niet meer kan syncen met office outlook.

Super programma, wat nu betaald is...

Maar goed, je moet iets? En even naar de 3 gekeken. Microsoft, Apple en Google is Google op dit moment wel enige die nu nog werkt op alle apparaten..

Ik teken nergens meer voor

• Trezzahn
Timo002 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:31:
e-mail, agenda en contacten gaan bij mij allemaal in Google. Die synchronisatie staat voor iCloud gewoon uit. Files kun je vervolgens in de cloud zetten zoals je zelf wilt. Google drive, iCloud, dropbox, Synology, hoe jij maar wilt!
Oke. Bedankt. Denk dat ik dan maar een voornaam.achternaam@gmail aan ga maken. Kijken of ik de huidige data van mijn Google account eventueel kan overzetten. En uitvogelen of dit allemaal wel naar behoren en naar mijn eisen werkt/voldoet. :)
Voordeel van de e-mail, agenda en contacten bij Google vind ik dat je op elk device bij je contacten kunt en kunt synchroniseren. Is niet OS / platform afhankelijk. Ga je van je Nexus 5 naar een iPhone, dan kun je gewoon weer je contacten en mail syncen, en visa versa ook.
Oke, thanks!
Zo persoonlijk deze vraag, maar het nadeel bij jou is het feit dat outlook standaard niet werkt in mac os x.

1. zonder trucs kan je dus je outlook agenda niet binnen halen als imap (houdt in dat je emails ook achter blijven op server). Via via krijg je het wel aan de praat
2. standaard synct outlook zijn calender niet. Je kunt je calendar delen en je daar op abonneren onder mac os x.
Daar ben ik nu zelf ook inmiddels achter. Het werkt gewoon allemaal net niet zoals ik wil(e-mail ophalen met client en lezen. Sommige items verwijderen maar dat ze wel gelezen op outlook.com blijven staan).
Ik ben zelf langzaam aan het over gaan van google naar icloud. Mijn huishouden bevat voornamelijk apple spullen waardoor het voor zich spreekt. Email is en blijft voorlopig nog gewoon van gmail.
Contacten staan nu op icloud maar stonden bij google. Zelfde voor agenda. Die is weer gedeeld met mijn vriendin. Pagina icloud.com wordt ook nog steeds verder uitgebreid waar ik wel fan van ben...
Dit kan ik begrijpen. Lijkt me dan ook zeer waarschijnlijk dat je je contacten en agenda op je iPhone/iPad/Mac raadpleegt.

Tuurlijk! Ben de enige op de wereld die volgens mij zo heet en dan is mijn voornaam.achternaam@gmail.com al gebruik..... 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Trezzahn op 11-12-2014 20:26 ]

• Timo002
  • Niet online
Tuurlijk! Ben de enige op de wereld die volgens mij zo heet en dan is mijn voornaam.achternaam@gmail.com al gebruik.....
Daarom heb ik dat 10 jaar geleden al besloten te doen! En de naam van mijn dochter ook maar direct vast gelegd, hoeft ze in de toekomst niet te solliciteren met achternaam_geboortejaar_hobby@gmail.com.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom regel je niet een eigen domein met daarin he mail en je eigen cloud? Opzetten stelt niet heel veel voor, synchroniseren van contacten en agenda is ook zo gepiept. Daarnaast kun je alle mailadressen gebruiken die je wilt@eigendomein.nl.

OwnCloud is gewillig en werkt aardig. Contacten en agenda's zijn ook nog eens te delen met meerdere gebruikers die je aan kunt maken. (handig als gezin of voor de studie)

• Trezzahn
Dat zag ik niet zo zitten. Waarom weet ik niet. Ik wilde vooral eenvoud en dat kan wel door de jouw genomen optie maar heb daar weinig kaas van gegeten.
Timo002 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:31:

...
Op aanraden van hen maar een fatsoenlijke Google-account gemaakt in de zin van initiaal.achternaam@gmail.com. Heb nu de meeste e-mail overgezet, contacten staan er in en de agenda ook. Echter heb ik bij begin/aankoop Android een Google-account gemaakt die dus eigenlijk nu weg kan(was een raar e-mail adres). Dus dat moet ook nog overgezet worden. Clash of Clans kun je helaas niet overzetten.

Op den duur wil ik over van Dropbox naar Google Drive. Maar Dropbox blijft sowieso behouden, dit mede door de synchronisatie van 1Password :)

[ Voor 4% gewijzigd door Trezzahn op 18-12-2014 08:25 ]

• Timo002
  • Niet online
Kun je Clash of Clans niet via facebook (tijdelijk) overzetten?

• Trezzahn
Timo002 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:05:
Kun je Clash of Clans niet via facebook (tijdelijk) overzetten?
Goede tip waar ik nog niet aan had gedacht.
Uitgeprobeerd, maar helaas. Kan alleen openen via een Google-account. Er zit dus niks anders op dan eerst via instellingen(Android) een account(mijn oude dus) toe te voegen, alle synchronisatie uit te zetten en dan Clash of Clans spelen middels mijn oude account.

Verder draait mijn Nexus nog niet primair mijn nieuwe Google-account. Ik moet eerst zeker weten dat ik alles meekrijg en het is nog even wennen. :)

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50
Ik gebruik Memotoo, een Frans bedrijf waar ze hun best doen om contacten, kalenders, todo items te syncen met allerlei devices. Ik gebruik dit met een imac en een Android telefoon en het werkt prima.

Belangrijkste punt voor mij is dat het een betaalde dienst is en dat je je data kunt restoren vanaf een eigen backup.

Helaas geen e-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
rutgerw schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:03:
Ik gebruik Memotoo, een Frans bedrijf waar ze hun best doen om contacten, kalenders, todo items te syncen met allerlei devices. Ik gebruik dit met een imac en een Android telefoon en het werkt prima.

Belangrijkste punt voor mij is dat het een betaalde dienst is en dat je je data kunt restoren vanaf een eigen backup.

Helaas geen e-mail
Nog bedankt voor je reactie. Had eroverheen gelezen.

Inmiddels overgestapt op een Google-account met [initiaal].[achternaam]@gmail.com username. Bevalt vooralsnog prima hoe de mail, calender en contacten op elkaar aansluiten. Erg fijn op deze manier.

E-mail was wel een vereiste en die heb ik nu. Memotoo voldeed niet aan mijn wensen dacht ik.
Pagina: 1