Windows 8.1 BSOD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 15:04
Hoi,

Mijn vriendin heeft nu iets minder als een jaar een nieuwe laptop met daarop Windows 8.1. Het betreft een Acer Aspire (15'?) ik zal nog meer specificaties hier neerzetten als ik die weet.

Sinds kort zien we steeds meer rare verschijningen, laatst liep ook de hele boel vast en heb ik wat onnodige en mogelijk schadelijke software verwijdert.

Echter heeft ze nog steeds last van BSOD's.. Nu kreeg ze:

BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO

De optie 'Last known good error' in de BIOS kan niet... Ik kijk zodrekt zelf even als ik erbij ben, dit is het voor nu even. We proberen wel een clean windows 8 om te kijken of de problemen zich aanhouden.

[ Voor 44% gewijzigd door Hapkoek op 09-12-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30

PCR

Windows heeft in dit geval problemen met het uitlezen van de registry. Welke rare verschijningen heb je gehad?

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Als ze rechtsboven iets wilde opzoeken, dan klikte ze op dat vergrootglas en kwam er te staan dat er iets niet gevonden kon worden, dat is alweer 2 dagen terug dus kan me het lastig herinerren, ik geloof dat er 'object' in de zin stond..

Daarna zag je even de hele explorer opnieuw opstarten, dan waren dus alle pictogrammen enzo even een 1 seconden weg en dan kwam alles weer tevoorschijn. Echter lijkt dit na wat scans verholpen te zijn.. Nu zijn het voornamelijk blue screens alleen heeft ze helaas de verschillende errors niet bij gehouden maar ik ben er zo bij.

Ze is nu Windows aan het resetten, geloof dat dit een optie in windows 8 zelf is. Anders doen we een clean instal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 23:18
Post eens een screenshot van BlueScreenView.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Omdat er weinig waarde was gehecht aan de huidige bestanden etc omdat de laptop puur voor werk was hebben we hem maar terug gezet naar de image die je standaard bij de laptop krijgt.

Hebben tot nu toe nog geen problemen opgemerkt, bij het terug zetten naar die image krijg je ook de oude registry lijkt me, toch? Want hoogst waarschijnlijk lag die nogal in de knoop.

Alsnog bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30

PCR

Inderdaad, bij het terugzetten van de image krijg je ook weer een frisse registry. Wacht anders ff enkele dagen met het installeren van andere software om uit te sluiten dat het iets hardwarematigs was.

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Zat ik ook aan te denken alleen is daar helaas geen tijd voor dus moeten we de gok maar nemen.
Tot nu toe lijkt alles nog goed te gaan, nog geen bcd gehad en er is alweer aardig wat mee gedaan.

Zou denk ik ook wel onwaarschijnlijk zijn, de laptop is aardig nieuw en er wordt altijd zuinig mee om gegaan.. Achja, we zullen het zien. Thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Het was toch de HDD, dus er zit nu een nieuwe HDD in. Nu wil ik opnieuw Windows installeren maar dan heb ik een ISO nodig, om via Microsoft die ISO te downloaden moet ik de key hebben, maar hoe vind ik de key als ik niet op Windows kan? Kan ik die in de BIOS vinden? Want dat is het enige wat ik momenteel kan doen...

Hopelijk kan iemand helpen! :-( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:57
Nog geen twee jaar oud, dus je hebt nog garantie bij de leverancier/acer.
In dat geval krijg jij dus een recovery partitie erop en Windows. Heb je er zelf 1 gekocht?

PS. Sticker zit vaak onder de machine geplakt met serienummer.

[ Voor 57% gewijzigd door Pieler op 13-12-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syl765
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:47
@ pieler
Dat is niet meer met windows 8 oem, het is een kleine sticker geworden zonder verdere info.
http://en.community.dell....8-genuine-microsoft-label

@hapkoek
Is de oude schijf nog aanwezig en enigszins te gebruiken?

http://www.nextofwindows....em-product-key-from-bios/

Maar het blijft een waardeloos systeem. Microsoft zou het makkelijker moeten maken om je toegang te geven tot je betaalde software. Een popup met de code bij eerste gebruik met de melding dat deze sleutel nodig is voor toekomstig gebruik zou al een hoop schelen. Desnoods in een pdf om te laten afdrukken.
Een HD/SSD gaat nou eenmaal stuk. En dan word het voor de gewone gebruiker bijna onmogelijk om deze opnieuw te installeren of weer in je bezit te krijgen.

[ Voor 80% gewijzigd door syl765 op 13-12-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Pieler schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:50:
Nog geen twee jaar oud, dus je hebt nog garantie bij de leverancier/acer.
In dat geval krijg jij dus een recovery partitie erop en Windows. Heb je er zelf 1 gekocht?

PS. Sticker zit vaak onder de machine geplakt met serienummer.
Hier moest ik ook al aan denken, alleen gaat dat denk ik weer een tijd duren.. Echter ga ik hier nog wel over mailen aangezien ik nu zelf de nieuwe HDD heb betaald.
syl765 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:57:
@ pieler
Dat is niet meer met windows 8 oem, het is een kleine sticker geworden zonder verdere info.
http://en.community.dell....8-genuine-microsoft-label

@hapkoek
Is de oude schijf nog aanwezig en enigszins te gebruiken?

http://www.nextofwindows....em-product-key-from-bios/

Maar het blijft een waardeloos systeem. Microsoft zou het makkelijker moeten maken om je toegang te geven tot je betaalde software. Een popup met de code bij eerste gebruik met de melding dat deze sleutel nodig is voor toekomstig gebruik zou al een hoop schelen. Desnoods in een pdf om te laten afdrukken.
Een HD/SSD gaat nou eenmaal stuk. En dan word het voor de gewone gebruiker bijna onmogelijk om deze opnieuw te installeren of weer in je bezit te krijgen.
Oude schijf is niet meer te gebruiken.. Probeer nu een product code van iemand te lenen puur zodat ik de iso mag downloaden, want ze willen alleen een key zien zodat je legitiem bent geloof ik, het maakt toch niet uit voor degene waar ik die key van leen? (denk ik)

Helaas hebben de meeste die ik vraag 8 pro en ik moet de normale hebben..
Echt super veel gedoe zeg.. Bij Mycom zeiden ze, even iso downloaden en dan tijdens de installatie zoekt hij zelf de product code op uit je bios en ben je klaar.

Maar alleen al aan die iso komen is niet te doen. -O-

[ Voor 5% gewijzigd door Hapkoek op 13-12-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syl765
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:47
Kip en ei verhaal.
Key staat in de bios, daar heb je windows voor nodig om hem te lezen, om windows te downloaden heb je de key nodig.

Als je 8 pro kan lenen lukt het waarschijnlijk wel. Als ik het goed heb is die iso dezelfde, dus met een beetje mazzel ziet windows tijdens de installatie dat jou key in de bios standaard is en installeert hij de standaard versie.

Soms heb ik het idee dat je beter illegaal je software kan halen. Dan ben je vaak sneller klaar.
En het zou juist andersom moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

wowi

http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

De key heb je niet nodig hier kun je installatie media ophalen voor je pc als je windows 8.1 erop had hoop wel dat je weet wat erop stond win8.1 of win 8.1 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Het betreft een Acer Aspire V3-571G volgens Tweakers komt die met de normale wi8. Ik ga even kijken of die link van wowi werkt, zou super zijn... Misschien is dit een heel stom idee maar kan ik niet een andere hdd met windows erop eraan slingeren en met die kijken wat de key is? Of is dit een heel dom idee.. Ben hier niet zo thuis in. :|
syl765 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:47:

Als je 8 pro kan lenen lukt het waarschijnlijk wel. Als ik het goed heb is die iso dezelfde, dus met een beetje mazzel ziet windows tijdens de installatie dat jou key in de bios standaard is en installeert hij de standaard versie.

Soms heb ik het idee dat je beter illegaal je software kan halen. Dan ben je vaak sneller klaar.
En het zou juist andersom moeten zijn.
Dit wil ik ook nog wel proberen.

Edit: Het programma uit de link heeft wat vertraging, m'n usb met 16gb ziet hij niet maar die van 4gb wel en die is 3,9 maar je usb moet minimaal 4gb zijn om hem te mogen gebruiken met die tool. :r Fijn dat alles zo mee zit. :)

Alsnog wel bedankt voor jullie tips. ;)

Edit2 : Snap waarom hij de USB met 16gb niet zag, die stond door miraculeuze wijze tussen HDD's in plaats van Device with removable storage. Zal wel niet helemaal correct geformatteerd zijn. :+ Heb nu een usb met genoeg ruimte dus we gaan zo zien of ik de iso kan gebruiken. :) Ik geloof dat hij de usb trouwens meteen bootable maakt.

Tijd om naar bed te gaan, ben hier weer veel te lang mee bezig. :P

Edit3: Link heeft gewerkt! Windows staat erop, meteen de key opgezocht en opgeschreven. :P
Thanks all!

[ Voor 72% gewijzigd door Hapkoek op 14-12-2014 15:54 ]

Pagina: 1