Upgradeadvies gevraagd - systeem 5 jaar oud

Pagina: 1
Acties:

• RivalMarco
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik zoek een?
Mijn PC is nu 5 jaar oud, en ik loop langzamerhand tegen limieten aan. In de praktijk kan ik bijvoorbeeld Watch Dogs nieteens opstarten.

Als eerste kwam ik bij de volgende geheugenupgrade; 16GB:
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU

Als tweede wil ik een nieuwe videokaart, ik heb gekeken maar kom er niet goed uit wat voldoende is voor tegenwoordig. Hierbij zijn mijn wensen dat hij DirectX 10.1 of hoger ondersteund, zodat ik eindelijk Watch Dogs kan spelen :9

Het geheugen komt rond 145 euro, dus als er zoiets bestaat zoek ik een videokaart van ongeveer 150 euro.

Ik heb mij laten vertellen dat mijn moederbord, cpu en voeding nog in orde zijn.

Wat is je budget?
Waar mogelijk tussen de 250-300 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, merk maakt me niet veel uit. Indien een ander merk (geheugen) 'beter' is hoor ik het graag :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
ASRock M3A780GXH/128M
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
2x 2 GB (Corsair XMS3, DDR3, 1333 MHz)
Antec EarthWatts EA-750 EC
ASUS EAH4870 DK/HTDI/1GD5

Ik hoop dat iemand met veel kennis van zaken mij hierbij kan helpen :)

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-02 20:02
Je kunt ook gewoon 8GB geheugen kopen zodat je geld in je GPU kan steken? Waarom zoveel geld aan geheugen uitgeven?
Bijvoorbeeld zoiets?
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-02 18:45
Je kan ook een van deze setjes bijplaatsen (weet niet wat je hebt en of je het gelijk wil houden):
http://tweakers.net/categ...qJUMTpViQBgskMSNzS6BgbS0A
En vervolgens een:
pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5

Daarna kan je verder sparen om je cpu/mobo en eventueel geheugen vervangen.

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-02 20:02
SantaMuerte schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:25:
Je kan ook een van deze setjes bijplaatsen (weet niet wat je hebt en of je het gelijk wil houden):
http://tweakers.net/categ...qJUMTpViQBgskMSNzS6BgbS0A
En vervolgens een:
pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5

Daarna kan je verder sparen om je cpu/mobo en eventueel geheugen vervangen.
Nog beter. Scheelt gewoon €100, dat je allemaal in je GPU kunt steken. 8GB 1333MHz geheugen is echt prima voor nu.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat je W_d niet kan opstarten heeft ook vooral met je GPU te maken. Ik ben het dus eens met hierboven, 16GB slaat nergens op.

Je CPU kan nog wel even mee, maar het zo verstandig zijn die een te gaan overklokken. Je moederbord is niet heel erg luxe, maar een beetje extra lukt misschien nog wel. Koop dan wel een fatsoenlijke aftermarket koeler erbij.

Pak er vervolgens een tweede hands GPU bij. Er staan net weer wat 290's met aftermarket koeler in de V&A, wel snel zijn, die dingen zijn héél gewild.

Als laatste is een SSD natuurlijk een inkoppertje, daarmee maak je iedere pentium van 5 jaar oud weer alsof het een nieuwe i5 is.