Ik heb 4 pc's van gezinsleden zelf gebouwd en in beheer. Nu ik verder weg ben gaan wonen, zoek ik een oplossing die minder onderhoud vergt. Mijn met computers niet zo handige broer heeft ruim budget voor een nieuwe pc. Probleem is dat hij (onbewust) alles installeert wat los en vast zit. Als ik na een maand kom kijken, staat Windows vol met registry cleaners en staan er vier extra balken in de browser. Ik wil hem iets laten kopen wat minder onderhoud vergt. Hij moet wel programma's als de belastingdienst kunnen installeren.
Wat ik kan: pc's bouwen, partitioneren, windows, drive image maken, Linux installeren.
Wat ik (nog) niet kan: beheersrechten in Windows beperken, linux en OSX repareren als het niet meer werkt.
Vraag is wat handig is:
1. Een nieuwe Windows bak bouwen en zo nu en dan een image van de c-schijf terugzetten.
2. Idem, maar hem beperkte beheersrechten geven plus het beheerderswachtwoord met de waarschuwing die niet lichtvaardig in te voeren.
3. Een ander besturingssysteem of dual boot.
4. Een Mac met OSX. Komt hij daar uit zonder hulp van mij? Want ik ken het niet...
Edit: gekozen voor optie 2. Zie mijn bericht hieronder voor een vervolgvraag daarover.
Wat ik kan: pc's bouwen, partitioneren, windows, drive image maken, Linux installeren.
Wat ik (nog) niet kan: beheersrechten in Windows beperken, linux en OSX repareren als het niet meer werkt.
Vraag is wat handig is:
1. Een nieuwe Windows bak bouwen en zo nu en dan een image van de c-schijf terugzetten.
2. Idem, maar hem beperkte beheersrechten geven plus het beheerderswachtwoord met de waarschuwing die niet lichtvaardig in te voeren.
3. Een ander besturingssysteem of dual boot.
4. Een Mac met OSX. Komt hij daar uit zonder hulp van mij? Want ik ken het niet...
Edit: gekozen voor optie 2. Zie mijn bericht hieronder voor een vervolgvraag daarover.
[ Voor 14% gewijzigd door pmeter op 11-12-2014 14:10 ]