Koptelefoon op BPM Studio

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14199

Topicstarter
Ik heb BPM studio en nou wou ik een koptelefoon aansluiten zoadat ik tijdens het mixen een van de twee spelers kan beluisteren. Ik heb als geluidskaart een Soundblaster live 5.1 en als speakerset de DTT 2200. Waar moet ik mijn koptelefoon inpluggen en hoe stel ik het in BPM studio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skagar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 15:40
Hmm... met de versie van BPM die ik gebruik(3.0 Profi) moet je volgens mij 2 geluidskaarten inpluggen om tegelijk te kunnen monitoren en afspelen. Kheb zelf een SB PCI128 en een ouwe SB 16 ingebouwd. Bij een maat van me met een SB Live Player 1024 kreeg ik het ook niet voor elkaar om het over één kaart werkend te krijgen.

Invincibility is in oneself, vulnerability is in the opponent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21649

Als je de 2 uitgangen voor de 2 spelers gebruikt dan moet je een extra kaart hebben of de onboard, als je een VIA chip hebt of zo...

Je kan em ook op een versterkte uitgang zetten, en je uitgang van de spelers op de andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke bedankt ik zal is kijken of het lukt met een versterkte uitgang aangezien ik maar 1 geluidskaart heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Volgens mij moet je 2x een geluidskaart hebben, en dan gebruik je er één voor monitoring, en één voor de output..

Of één voor kanaal 1, en één voor kanaal 2. Maar dan moet je ook nog een mengpaneel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

Ik heb altijd een externe mixer gehad in BPM, en dan gebruikte ik geloof ik de voor-uitgang voor A en de achter-uitgang voor B. Moet je wel de liveware drivers met 4 speaker support installeren..Ik geloof dat ik in m'n pre-hardware tijdperk wel PCDJ Digital SL1200 gebruikt had met m'n live.
Je gebruikt de mixer in het programma dan voor de voor-uitgang en de achter-uitgang word dan je cue uitgang, waar je je koptelefoon ik kan raggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 20:54 schreef Mries! het volgende:
Ik heb altijd een externe mixer gehad in BPM, en dan gebruikte ik geloof ik de voor-uitgang voor A en de achter-uitgang voor B. Moet je wel de liveware drivers met 4 speaker support installeren..Ik geloof dat ik in m'n pre-hardware tijdperk wel PCDJ Digital SL1200 gebruikt had met m'n live.
Je gebruikt de mixer in het programma dan voor de voor-uitgang en de achter-uitgang word dan je cue uitgang, waar je je koptelefoon ik kan raggen.
Klinkt goed, maar denk dat ik toch maar oude geluidskaart uit m'n tweede pc ga halen aangezien ik die toch niet gebruik. Maar nog bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 15:16

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

ik heb een sb 1024 Live en je kunt in BPM instellen waat de players en de monitors op komen speaker front speaker rear....
heb speler op front staan en monitor op rear
it's that simple :9
en dan koptelefoon in 2e gat van af gamepoort zo uit het hoofd B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja perfect werkt nu, bedankt voor reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ging dus in de instellingen kijken zie ik dat ik de monitor niet kan instellen op Front of Rear, ik kan alleen Player A/B Cd Speler en de Sampler op front of rear zetten. Ik denk dat het aan de versie ligt die een beetje brak is, mocht iemand iets weten tegen deze waarschijnlijk brakke versie laat het dan ff weten, kan ook via icq 45374958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

Je moet altijd eerst op 'test soundcard' klikken, en daarna kan je 'front' en 'rear' instellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ik heb mijn geluidskaart getest en nog blijft alleen bij de players de optie om front en rear te selecteren. Bij monitor krijg ik alleen de optie SB Live Wave Device en niet front en rear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15305

Ik zou idd ook voor een extern mengpaneel gaan, ga ik waarschijnlijk ook doen.

Kun je gewoon een goedkoop 2 kanaal paneeltje voor nemen met voorbeluistering.

En ik zou een 2e geluidskaart nemen (kost ook niet zoveel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja klopt een 2e geluidskaart is erg handig, ga er dan ook eentje halen. Zodra ik wat meer geld heb koop ik er nog wel een goede mixer bij
Pagina: 1