Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XPEnology NAS + Mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Ik heb hier thuis nog een ongebruikte PC staan die ik graag wil gaan gebruiken voor enkele doelen gelijk, ik zou graag een HTPC en Synology NAS in elkaar hebben.
Los van elkaar gaatr dit maar kan het ook op dezelfde pc zonder dualboot? Aangezien de Synology software niet op Windows loopt.
Welke mediaspeler software er gebruikt word maakt mij niet veel uit. Als de Synology software loopt kan ik een plexclient opzetten.

Ik heb alles hierboven wel al eens gedaan en weet dus nog wel hoe het allemaal moet, mijn vraag is dus kan dit op 1 pc zonder taken te onderbreken?

Alvast bedankt:)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er is niet zoiets als "de synology" software. Het is een compleet pakket bestaande uit een lightweight OS (Linux) met daarop proprietary software van Synology en enkele open source pakketten, alles in elkaar gepakt en in een nette schil gestopt. Daarom wordt het ook als NAS verkocht.

Welke functionaliteit wil je naast HTPC? Als het gaat om wat files te serveren (file server) dan kan Windows dat out of the box in veel smaken.
Webserver? Er zijn legio webservers voor Windows..
Mediastreaming via uPNP? Er zijn legio media servers voor Windows, waaronder Plex Media Server
Maar als je eens even door wat topics hier gaat spitten dan zul je al snel meerdere oplossingen vinden.

Vraag jezelf nog eens goed af of je hier wel een oude PC voor wilt inzetten. HTPC en NAS ineen is misschien niet zo'n goede combi. Een NAS wil je vaak continu aan hebben om files te serveren en een HTPC enkel wanneer je media wilt bekijken. De functie ineen kan prima maar kan je dan wel een hoge stroomrekening opleveren. Oudere PC's zijn ook vaak minder zuinig.
Met wat een oude PC aan stroom kost in een jaar kun je een Synology en simpele mediastreamer aanschaffen.
Dus bekijk goed je opties.

• markkamphorst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 12:54
Ik heb een htpc draaien met windows 8.1 PRO, met hyper-V aangezet via windows onderdelen. in Hyper-v draait DS3651xs expenology met 512 mb ram. Hyper-v start met windows op en op draait headless op de achtergrond (volgens expenology.nl hyper-v tutorial). er hangen 3 usb3 externe hdd aan die in windows schijfbeheer offline zijn gehaald en toegevoegd aan de hyper-v instellingen (volgens xpenology.nl hyper-v haarddisk passthrough tutorial).

windows draait de plex media server en DSM draait sickrage en couchpotato en bewaard alle mediafiles.