Behuizing met meer ruimte

Pagina: 1
Acties:

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Wat?
Een behuizing: De huidige Antec Sonata II is te klein en de front aansluitingen werken niet meer goed

Wat is je budget?
Ligt niet echt vast, maar gaat om goede bang for the buck, verwacht tussen de 35 en 80 euro uit te geven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De behuizing moet zwart zijn en ik ben niet geïnteresseerd in ledjes, kleurtjes. Strak, zakelijk en redelijk stil. Ook moet het niet van buigbaar wegwerp blik gemaakt zijn. Front panel graag met USB 3.0

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De huidige specs: i7 2600k met Scythe Mugen B koeler. Asus P8Z68-V Pro mobo, Radeon 6870 1GB videokaart.
Er zitten 4 HDDs in (De pc is tevens "NAS" )
Er zit nog 1 SSD in
En een DVD brander, niet vaak nodig, maar net te vaak om weg te laten.

Dit past allemaal precies in de kast op dit moment. Echter heb ik een Radeon 280x overgenomen van een tweaker en kwam er achter dat de kaart te lang is voor de kast. De kast aanpassen is niet echt een optie omdat ik niet eenvoudig de HDD bay kan gaan verzagen. Ze worden immers allemaal gebruikt. Ook doet maar 1 van de 2 USB poorten het op de kast en doet de audio het niet meer. Oftewel: Het is wel eens tijd voor een andere kast.

De Sonata II heb ik ook gekocht vanwege de stijlvolle looks en het feit dat de kast vrij stil is.

Een aantal mogelijke kasten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Force 500€ 29,95€ 29,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Fractal Design CORE 2500€ 53,03€ 53,03
1Fractal Design Core 3500€ 62,90€ 62,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,50€ 88,50
1Zalman Z1€ 27,54€ 27,54
1Zalman Z3€ 34,59€ 34,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 327,01

De wereld van de kasten is erg groot. Veel kasten bieden intern ruimte aan genoeg HDDs, maar als je verder leest kom je er achter dat je een HDD case moet verwijderen als je een lange videokaart wilt gebruiken. De gekochte kaart is 285mm lang. Voordat ik de keuze maak, ben ik wel benieuwd of mensen nog andere input hebben.

De Fractal Design Define R4 komt uit de BBG en ziet er zeker strak uit, maar is wel weer behoorlijk aan de prijs. Ik begin nu een beetje door de bomen het bos niet meer te zien. Zijn er nog goede tips of kastmakers die ik misschien over het hoofd zie die interessante kasten maken? Alle input is welkom!

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-02 13:49

Mijnenveger

Veegt mijnen

Ik kan je adviseren geen Zalman te nemen, die zijn kwalitatief minder goed dan de Fractal Design of Cooler Master.

Als ik zou moeten kiezen zou ik als gaan voor de Fractal Design Define R4, daarna de Core 3500 (ik vind deze persoonlijk er een klein beetje strakker uitzien dan de 2500).

Alleen de Core 3500 & 2500 hebben maar ruimte voor 4 schijven.

Je kunt natuurlijk ook gaan voor de N300. Bijna goedkoopste oplossing en is verder ook een leuke kast.

Je zou eventueel ook kunnen kijken naar de Corsair Carbide serie
pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed

Als je het voor de gaming looks doet:
pricewatch: Corsair Carbide SPEC-01 Red Led
Alleen in beide passen maar 4 HDD's.

Dan zou ik toch voor de N300 gaan, hierin kun je 7 schijven kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mijnenveger op 09-12-2014 12:57 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De Define R4 kan ik je zeker aanraden, de duurste kast uit het lijstje, maar imo elke cent waard. Dat ding heeft veel ruimte voor HDD's, is qua afmetingen ook lekker ruim, zeer stil, koelt erg goed, heeft een fancontroller en is gewoon een vreselijk goede kast.

People as things, that’s where it starts.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:32

aap

Om het nog lastiger te maken, de Define R4 is onlangs opgevolgd door de Define R5. Is helaas op dit moment wel nog weer iets duurder.

Ik heb zelf de R4 en ik kan alleen maar zeggen dat het een heerlijke kast is, is zijn geld echt wel waard.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Define R4 of R5 zou een goede keuze zijn.
Wat ik echter heb gezien, en dat maakt mij wat aan het twijfelen:

Ja er is ruimte voor 7 HDDs, maar indien er een langere videokaart in moet, moet je een HDD cage verwijderen en is er nog maar ruimte voor 3 HDDs (naast 2 SSDs). Dat zou een probleem gaan vormen.

Even over jullier ervaring met de R4:
Ik lees klachten over snel krassen? Hebben jullie daar veel last van? Hoe lang zijn jullie videokaarten en is daar ruimte genoeg voor?

Ik wil natuurlijk niet volgend jaar weer een nieuwe kast kopen omdat ik weer eens een videokaart gevonden heb die net iets langer is. De kast moet bij mij altijd weer een tijdje meegaan.

De R4/5 is eigenlijk boven het budget, maar ziet er toch wel uit als grote kanshebber. De Sonata II is ook al 8 jaar oud en ik vervang mijn hardware altijd geleidelijk, voeding, HDDs, videokaarten en moederbord, CPU en geheugen gaan meestal als set. Op dit moment zit de 4e videokaart in de kast en is het de 3e set hardware. In het kort: De kast gaat tot nu toe zo lang mee, dan heeft besparen op een paar tientjes bij een nieuwe kast niet zo veel zin.

Verwijderd

Hann1BaL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:17:
Define R4 of R5 zou een goede keuze zijn.
Wat ik echter heb gezien, en dat maakt mij wat aan het twijfelen:

Ja er is ruimte voor 7 HDDs, maar indien er een langere videokaart in moet, moet je een HDD cage verwijderen en is er nog maar ruimte voor 3 HDDs (naast 2 SSDs). Dat zou een probleem gaan vormen.

Even over jullier ervaring met de R4:
Ik lees klachten over snel krassen? Hebben jullie daar veel last van? Hoe lang zijn jullie videokaarten en is daar ruimte genoeg voor?

Ik wil natuurlijk niet volgend jaar weer een nieuwe kast kopen omdat ik weer eens een videokaart gevonden heb die net iets langer is. De kast moet bij mij altijd weer een tijdje meegaan.
Ik heb nog geen problemen ondervonden met te lange kaarten in mijn R4. De langste kaart die ik erin heb gehad was 287mm (volgens pricewatch: Asus GTX780-DC2OC-3GD5 ), zeker als de stroomaansluiting van die kaart bovenop zit i.p.v. achterop moet het passen zonder de hddcage te verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 15:37 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf heb ik een reference R9 290 met Gelid Icy koeler, en die past er keurig in. Een R4/R5 is gewoon een voor ATX erg grote kast. De enige kaarten die ik ken die er niet in passen, zijn de dualgpu monsters, en sommige R9 290 kaarten met aangepast pcb, zoals die van Sapphire en volgens mij ook die van Club3D. Echter, ongeveer iedere kast heeft problemen met die kaarten, wat dus ook vaak betekend dat je een HDD cage eruit moet wippen.

People as things, that’s where it starts.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Van jouw lijstje zou ik die Fractal Core's dumpen, zo ook de Zalman opties. Een Sonata was een keurige, degelijke, behuizing, en als je dat wilt houden zijn die echt een stap terug. De N300 en Force 500 zijn dat ook, maar degelijke dan de Zalmans, en veel goedkoper dan de Fractal Cores. Het is een lastig segment, want veel ~50 euro behuizingen vind ik de meerprijs niet of nauwelijks waard boven die twee CM cases. Mogelijk de Antec P100 (check of alles past, en niet zwart), en de BitFenix Shinobi (Wel leuk, wel wat ouder, check of alles past). De echte upgrades komen inderdaad richting de 80 euro, met de R4/R5, CM Silencio 652S, Phanteks Enthoo Pro, of een Corsair 330R (deze laatste ken ik niet, maar zal haast wel goed zijn ;) .

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Foritain schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:07:
Van jouw lijstje zou ik die Fractal Core's dumpen, zo ook de Zalman opties. Een Sonata was een keurige, degelijke, behuizing, en als je dat wilt houden zijn die echt een stap terug. De N300 en Force 500 zijn dat ook, maar degelijke dan de Zalmans, en veel goedkoper dan de Fractal Cores. Het is een lastig segment, want veel ~50 euro behuizingen vind ik de meerprijs niet of nauwelijks waard boven die twee CM cases. Mogelijk de Antec P100 (check of alles past, en niet zwart), en de BitFenix Shinobi (Wel leuk, wel wat ouder, check of alles past). De echte upgrades komen inderdaad richting de 80 euro, met de R4/R5, CM Silencio 652S, Phanteks Enthoo Pro, of een Corsair 330R (deze laatste ken ik niet, maar zal haast wel goed zijn ;) .
Ik denk dat ik door alle reacties en zeker ook door deze ben overtuigd dat we niet teveel moeten beknibbelen en voor de R4 of R5 moeten gaan.

De Phanteks Enthoo Pro is een andere misschien wel interessante optie.Ook de Corsair 330R zou nog een optie zijn.

De CM Silencio 652S lijkt niet handig ivm de HDD trays. Er zijn er genoeg, maar dan kan je nog wel eens in problemen komen met de videokaartlengte. Dat lijkt dus niet echt een optie. BitFenix Shinobi vind ik niet echt mooi. Wel weer goed om meerdere opties te zien! :)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Een beetje degelijke behuizing vind ik zelf wel de moeite, wordt vaak op bespaard, maar als het niet hoeft zou ik het niet doen.

R5, Enthoo Pro, 330R, denk dat het geen van de 3 miskopen zijn, nu een kwestie van smaak.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Even het resultaat van het aanschaffen van de R5:

Van de Sonata II met claustrofobie:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/53796584/Case/P1030859.JPG

Tot de ruimte in de R5:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/53796584/Case/P1030862.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/53796584/Case/P1030865.JPG

In de R5 zit nu de 280X kaart die echt niet in de Sonata II paste. Ik heb de harde schijven zo min mogelijk voor de fan gedaan en uit elkaar om de warmte te minimaliseren.
De kast is zeer stil, zeker op lage fansnelheid, terwijl de temperaturen lekker laag blijven. De kast is wel wat groter en daar moest de vriendin wel heel even aan wennen. Maar zeer tevreden met het resultaat 8)
Pagina: 1