Spam verstuurd vanaf iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 15:48
Hallo, vanochtend kreeg ik een mailtje van iemand die reageerde op een mail van mij (die ik zelf niet verstuurd had) en vroeg of dit spam was. Dit leek er wel heel erg op:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/29vndip.png

Ik gebruik hotmail, en heb al een keer eerder last gehad van spam, maar toen was gelijk m'n e-mailaccount geblokkeerd. Nu is dit niet het geval. Kan dit direct van mijn iPhone zijn verstuurd? (iPhone 6)

En hoe zou ik dit moeten voorkomen/verwijderen? Alvast bedankt voor de reacties/hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:59

The Executer

Lekker belangrijk!

Je zou kunnen kijken of het bericht ook in de Verzonden items staat. Staat hij daar, is hij afkomstig van je eigen mailadres. Staat hij daar niet is waarschijnlijk het afzender 'gespoofed'. Dan doen zij zich voor als zijnde jou.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
The Executer schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:21:
Je zou kunnen kijken of het bericht ook in de Verzonden items staat. Staat hij daar, is hij afkomstig van je eigen mailadres. Staat hij daar niet is waarschijnlijk het afzender 'gespoofed'. Dan doen zij zich voor als zijnde jou.
Er staat niks in verzonden items. Hoe kan ik dit 'spoofen' stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
swasoe schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:23:
[...]

Er staat niks in verzonden items. Hoe kan ik dit 'spoofen' stoppen?
Door je Wachtwoord aan te passen van je hotmail account.

En je kan op je "Live account activity page" zien waar vandaag ingelogd is met je account en met wat voor n device. Misschien wordt je daar wijzer van.

[ Voor 5% gewijzigd door Quiksilver op 09-12-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
Quiksilver schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:27:
[...]

Door je Wachtwoord aan te passen van je hotmail account.

En je kan op je "Live account activity page" zien waar vandaag ingelogd is met je account en met wat voor n device. Misschien wordt je daar wijzer van.
Oke! Bedankt voor de hulp, zal even kijken of ik wat kan vinden!

EDIT:

Onjuist wachtwoord ingevoerd Gisteren 17:24 China
IP-adres 175.42.108.116 Apparaat/platform: OnbekendBrowser/app
POP3Kaart weergeven
Accountalias

Wauw, dit gebeurt ongeveer elke dag. Uit China probeert iemand dus elke dag in te loggen op mijn e-mail?

[ Voor 25% gewijzigd door swasoe op 09-12-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46
De link gaat in ieder geval naar de pagina:
http://diet.com-5zm.net/doctorsalu/forsialu/
…vleselijke pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
Het gaat er niet om wat de spam verstuurd, maar dat ie wat verstuurd.

Weet iemand een app om je iPhone mee te scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 14:09

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het feit dat die iPhone ondertekening er onder staat zegt niets natuurlijk. Er hoeft ook niet ingebroken te zijn op je e-mail account, je kunt heel eenvoudig de afzendende e-mail aanpassen naar wat je maar wil, een e-mail verzenden die op het eerste gezicht van tim.cook@apple.com lijkt te komen is kinderlijk eenvoudig.

De kans dat dit een spammer is die simpelweg je mailadres ingevuld heeft (samen met 300 andere) lijkt me veel aannemelijker dan dat er daadwerkelijk met je iPhone of hotmail account gerommeld is.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
Spike_wolf schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:32:
Het feit dat die iPhone ondertekening er onder staat zegt niets natuurlijk. Er hoeft ook niet ingebroken te zijn op je e-mail account, je kunt heel eenvoudig de afzendende e-mail aanpassen naar wat je maar wil, een e-mail verzenden die op het eerste gezicht van tim.cook@apple.com lijkt te komen is kinderlijk eenvoudig.

De kans dat dit een spammer is die simpelweg je mailadres ingevuld heeft (samen met 300 andere) lijkt me veel aannemelijker dan dat er daadwerkelijk met je iPhone of hotmail account gerommeld is.
Oke, bedankt voor de uitleg. Dan weet ik genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 14:09

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Uiteraard is het nooit een verkeerd idee om je hotmail wachtwoord te veranderen, better safe than sorry :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 19:50
Spike_wolf schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:32:
Met betrekking tot het dikgedrukte gedeelte ben ik het niet eens. Veel mensen registreren zich op diverse websites/fora's met een email account i.c.m. bijbehorend wachtwoord.

Ik zou voor de zekerheid toch controleren of er verdachte activiteit is geweest op je hotmail account en mogelijk je wachtwoord veranderen.
Pagina: 1