Goede agenda voor Mac / iPhone / iPad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:30
Vreemd genoeg kon ik er geen topic over vinden, dus bij deze zelf de vraag: wat is dé beste kalender / agenda manager die er is, en werkt op OS X, iPhone en iPad?

Momenteel gebruik ik Calendars 5, die werkt ideaal maar het enorme nadeel is dat er geen OS X applicatie voor is, en dat vind ik juist erg belangrijk.

Belangrijke functies vind ik:
- Duidelijke interface, goede weergave van agenda zodat je precies kunt zien waar de gaatjes zitten
- Agenda input in normale taal (engels geen probleem), dus "Afspraak mr. x 11:30 - 12:30" kunnen typen om het toe te voegen
- Task / todo lijst bij kunnen houden zonder het aan een specifieke dag te moeten pinnen, wellicht wel prioriteiten of uiterlijke dag waarop hij gaat zeuren
- Werkend op OS X, iPhone en iPad, en dan uiteraard goed syncen tussen alle apparaten

De Apple agenda moet ik misschien weer eens proberen bij gebrek aan betere alternatieven, maar ik vind het eigenlijk een draak om te bedienen en dat de herinneringen / todo's in een aparte app zitten heb ik nooit begrepen. Ook kwam ik https://flexibits.com/fantastical tegen, iemand daar ervaring mee?

Zijn er verder nog mensen die een andere ideale app kennen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56
Ik gebruik Cal voor iOS, en Agenda ( Van apple zelf ) ( OS X )
dat werkt voor mij erg lekker qua agenda gebeuren.

Maar inderdaad, dat hele notitie verhaal van Apple vind ik ook nog steeds niet heel super.

het werkt leuk als kladblokje als je even het een en ander wilt noteren, maar als je daadwerkelijk iets van to-do lists wilt maken moet je weer een andere app hebben ( Reminders )
het wordt op die manier redelijk snel een zooi

moet makkelijker kunnen hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcoated
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik gebruik week cal, werkt voor mij super. Overzichtelijk, makkelijk sjablonen toevoegen, kleuren aanpassen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:59
Ik zou het ook prettig vinden als ik een agenda app had waarin herinneringen en notities/to-do's verwerkt kunnen worden.
Bijvoorbeeld dat alle to-do's die je nog niet hebt afgewerkt automatisch doorschuiven naar de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:30
Qua todo app bedoelde ik dan vooral de herinneringen app, ik vraag me af wie bedacht heeft dat dat apart van de Agenda app zit.

Calendars 5 heeft wel goede ToDo's erin, ook met doorschuiven naar de volgende dag etc., maar helaas geen desktop app. Nu gaat het ook wel prima door het dan op de iPad in te tikken, maar even snel op de laptop iets toevoegen zou makkelijker zijn.

Cal kende ik nog niet, eens kijken of dat wat is in vergelijking met calendars. Vooralsnog geen ultieme oplossing voor OS X en iOS gevonden, suggesties blijven welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruityth1ng
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-09 10:28
Speciaal om te reageren m'n oude wachtwoord gereset :)
"Sunrise" blijft me verbazen, is gratis en belachelijk functioneel. Facebook RSVP's? check. Snelle UI om afspraken in te plannen? check. Op m'n desktop gebruik ik al jaren busycal, hands down de beste daar.

Succes!
Pagina: 1