Timo002 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:02:
Op dit moment werkt het gewoon vloeiend met of zonder op netstroom aangesloten te zijn. Zelf met 2 extern aangesloten beeldschermen. Dus 1x retina scherm en 2x full HD scherm. De accu is nu wel helemaal vol, weet niet of dat er iets mee van doen heeft.
Windows heeft voor laptops performance settings wanneer aan netadapter of op accu, kent OSX ook iets dergelijks?
Tsja, ik ben niet zo van de Apple, maar in Windows omschrijf je nu Optimus: het switchen van de ene kaart naar de andere kaart (nVidia) voor één applicatie. Kort door de bocht komt het er op neer dat de framebuffer van een applicatie naar die van een andere wordt geschreven, en op die manier kan je bepaalde processen zonder overhead of poort-switching met minimale performance impact laten switchen. In de praktijk betekent dat, dat zelfs met een 4K resolutie, dat de Intel IGP snel genoeg is voor video accelleratie en desktop compositing... hoe mooi je ook animeert. Naar de nVidia kaart switchen duurt even 0,1 seconde (en kan per proces), maar dat doe je dan ook echt voor de zware dingen (en dat is Silverlight of Flash alleen als je écht zware processen er in host... standaard niet maar omdat het KAN, zou ik mij zo voor kunnen stellen dat Apple het gelijk maar helemaal aanzet... in Windows betekent het dat je voor die ene keer dat hele proces in nVidia control panel mag snappen aan de videokaart, of even moet rechts klikken op de shortcut en "starten met nvidia videokaart" moet selecteren). Wat dat betreft verheug ik me niet bepaald op WebGL, mogelijk dat je dán juist weer in problemen komt met het feit dat de Intel kaart te lang aan blijft staan...
Kort door de bocht, hoop dat het concept videokaart-switchen voor je duidelijk is... mijn advies is om een ticket naar Apple te gooien. Indien dit niet met de Intel kaart kan (W-T-F voor OS is zo zwaar grafisch?!?), dan zouden ze dus standaard de nVidia kaart moeten aan laten staan, hoe zwaar dat ook is voor de accu... echt een proces "verplaatsen" is iets wat nVidia liever niet heeft, start het proces op die GPU en houd het zo... in Windows is eigenlijk de hele UI zo licht dat het op de meest gare 12-mpix barco matrix setup nog over een Intel IGP kan (die zijn niet zo slecht meer...). Apple is echter degene die de gehele blackbox beheert hier, en je zult daar dan ook een melding/support vraag naar toe moeten sturen.