Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

conflict routers

Pagina: 1
Acties:

• BrIanT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-02-2024
Vanwege slecht bereik van mijn router (Fritzbox) heb ik op advies van mijn provider een 2e netwerk op de 2e etage aangelegd. UTP kabel getrokken en daar een TP-Link router op aangesloten.
Als die aan staat kunnen meerdere devices geen contact maken met de Fritzbox beneden.

Nu geeft de helpdesk van de provider aan dat het te maken heeft met de instellingen van de TP-Link. Welke willen ze niet aangeven, want ze bieden geen ondersteuning daarvoor (zeggen ze).

Met Wifi Analyzer kan ik zien dat het signaal van de Fritzbox op de begane grond (waar die voor bedoeld is) het sterkst is.
Het signaal van de TP-Link is op de 1e en 2e etage het sterkst, hiervoor willen we deze ook gebruiken.

Wie kan aangeven welke instellingen in de routers aangepast moeten worden om beide netwerken goed werkend te krijgen.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:28
Je moet DHCP op de TP-Link uitzetten als dat nog aanstaat. De TP-Link krijgt dit van je Fritzbox.
Vervolgens geef je de TP-link een vast-ip adres. Deze geeft je bv het zelfde ip-adres als je Fritsbox maar dan met 1 verhogen.

vb: je Fritzbox kun je bereiken met 192.168.1.1 je TP-Link geef je dan 192.168.1.2
Op je Fritzbox kun je ergens instellen met wel ip-adres de DHCP server moet beginnen met het uitdelen van ip-adressen. Stel deze in dat hij dit van 192.168.1.10 of hoger. Zo kan hij nooit het adres van je TP-Link uitgeven aan iets anders.

Je TP-Link geef je vervolgens dezelfde SSID als wachtwoord als wat je op de Fritzbox hebt ingesteld.
Bewaar alle instellingen en herstart voor de zekerheid de TP-Link.

Hiermee zou het moeten werken. Eventuele hardware zoals PC even een keer herstarten en Tablet/Telefoon een keer Wifi uitzetten en weer aan.

Dan weet je zeker dat ze de nieuwe instellingen pakken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

het handigste is om je tp-link in te stellen als accespoint. Hierboven wordt al een aantal instellingen correct verteld maar er is mist een belangrijke instructie (van je tplink de wan-poort niet meer gebruiken).

In het volgende topic wat achtergrond informatie en een uitleg: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 20% gewijzigd door job op 09-12-2014 09:36 ]

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:28
@Job,

Inderdaad vergeten erbij te vermelden, tnx.