Goedendag Lezende,
Momenteel maak ik graag gebruik van mijn computer en kan hier ook meerdere uren aan kwijt zijn per dag.
Helaas is sinds een 2 tal dagen een vreemd probleem opgetreden waarbij ik een BsoD krijg en de computer zichzelf uitschakelt. Vervolgens kan je hem opnieuw opstarten waarbij soms een melding gegeven wordt: Overclocking failed (hier ga ik de bios in om direct te discarten en exitten) vervolgens start hij normaal op.
Na de 1e keer heeft de computer het gewoon de rest van de avond gedaan zonder enige hickups. Vanochtend helaas weer het probleem geconstateerd dat de computer uitvalt en opnieuw start (was even van de pc weg kon niet zien of BsoD kwam).
Het systeem bestaat uit de volgende componenten:
PSU: TN7O02 OCZ ZT750W 750W ATX2.2
GPU: JDXNZ3 MSI 2GB D5 X GTX760 OC Twin Frozr R
Processor: Intel I7-3820
Memory: 2x Corsair Vengeance DDR3,1600-8GB KIT
Moederbord: asus P9x79 PRO
Harde schijven:
1x 840 EVO SSD 250GB
1x HI 3.5" SATAII 1TB/7200RPM/32M SAMSUNG SpinPoint F3
1x Nog een 1tb schijf merk niet 1,2,3 terug te vinden.
Koeling d.m.v Corsair H100i.
Bepaalde delen stammen uit 2012 de videokaart uit 2014.
Nu durf ik niet te zeggen wat de bluescreen daadwerkelijk te melden had gezien hij me de laatste keer ontglipt is.
Nu vraag ik mij dus af wat de problemen zou kunnen veroorzaken en of hier een manier is om dit efficient te onderzoeken?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoord.
Momenteel maak ik graag gebruik van mijn computer en kan hier ook meerdere uren aan kwijt zijn per dag.
Helaas is sinds een 2 tal dagen een vreemd probleem opgetreden waarbij ik een BsoD krijg en de computer zichzelf uitschakelt. Vervolgens kan je hem opnieuw opstarten waarbij soms een melding gegeven wordt: Overclocking failed (hier ga ik de bios in om direct te discarten en exitten) vervolgens start hij normaal op.
Na de 1e keer heeft de computer het gewoon de rest van de avond gedaan zonder enige hickups. Vanochtend helaas weer het probleem geconstateerd dat de computer uitvalt en opnieuw start (was even van de pc weg kon niet zien of BsoD kwam).
Het systeem bestaat uit de volgende componenten:
PSU: TN7O02 OCZ ZT750W 750W ATX2.2
GPU: JDXNZ3 MSI 2GB D5 X GTX760 OC Twin Frozr R
Processor: Intel I7-3820
Memory: 2x Corsair Vengeance DDR3,1600-8GB KIT
Moederbord: asus P9x79 PRO
Harde schijven:
1x 840 EVO SSD 250GB
1x HI 3.5" SATAII 1TB/7200RPM/32M SAMSUNG SpinPoint F3
1x Nog een 1tb schijf merk niet 1,2,3 terug te vinden.
Koeling d.m.v Corsair H100i.
Bepaalde delen stammen uit 2012 de videokaart uit 2014.
Nu durf ik niet te zeggen wat de bluescreen daadwerkelijk te melden had gezien hij me de laatste keer ontglipt is.
Nu vraag ik mij dus af wat de problemen zou kunnen veroorzaken en of hier een manier is om dit efficient te onderzoeken?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoord.