Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Hallo,

ik heb sinds kort in mijn nieuwbouwhuis het upc power pakket. in de meterkast komt de kabel netjes binnen en gaat naar een splitter (een kabel naar de tv boven en een naar de woonkamer). in de woonkamer sluit ik dan netjes de horizonbox aan en ik heb tv en internet. nu wil ik vaste internetkabels aanleggen naar oa de pc boven maar dat betekend dus dat ik vanuit de woonkamer internetkabels naar boven moet gaan trekken naar de pc. ik zou dit veel liever vanuit bijvoorbeeld de meterkast doen waar de loze leidingen die naar boven gaan in uitkomen.

hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? de horizonbox in de meterkast is natuurlijk ook weer geen optie ivm de tv.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kon je niet wachten tot morgenochtend 8 uur? ;)

Ik lees op het web wel dat er meer mensen zijn waarbij er na het splitten geen internet (Horizon) meer mogelijk is.

Wat je volgens mij kan doen, is een router in de meterkast hangen en de Horizon gewoon via ethernet aansluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 09-12-2014 03:03 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
misschien een stomme vraag, maar de coax kabel kan ik toch niet in een routen prikken? daar zit toch geen aansluiting voor? hoe kan ik dan de router ertussen hangen in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Los kabelmodem bij upc vragen en die voor internet gebruiken. Die kun je dan lekker in de meterkast hangen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
oke dat is dus mogelijk, dan nog een vraagje over de snelheid van het internet, ik las op internet dat dit veel sneller is als je een aparte router gebruikt. wordt dit dan ook sneller als ik zo'n kabelmodem er tussen hang? of kan ik dan beter zelf iets tussen hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Je hebt geen snelheidswinst, alleen WiFi bereik kan verbeteren wanneer je de router op een goede plek zet.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
Oke bedankt, dan ga ik voor een los kabelmodem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Je moet alleen wel 2 splitters dan gaan gebruiken (of een 3weg), hou wel je retoursignaal in de gaten van de HZN en Ubee modem, dat deze niet te hard moeten gaan zenden. Anders krijg je uitval als gevolg.
Is uit te lezen door in te loggen op het modem (192.168.100.1 in de adresbalk > admin admin) onder upstream. De waarde mag niet hoger worden dan 52 dBuV op elke frequentie.

Mocht deze waarde toch te hoog worden kun je kiezen de Horizon op de tweede splitter te zetten en VOD/Myprime niet te gebruiken en anders in plaats van de tweede splitter een FRA mk versterker op te hangen in de meterkast. Hier kun je dan de HZN en nog 3 TV/mediaboxen op aansluiten zonder problemen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1