alternatief voor een ipod classic 120gb-160gb

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:03

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
De classic's >80Gb zijn uit de handel en ik zoek een mp3 speler om aan te sluiten op een autoradio jackplug.
Zijn er uberhaupt alternatieven voor de classic 160gb?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 20:21
een telefoon (of ander apparaat) icm 128gb microsd? (niet elke telefoon die microsd accepteert accepteert dit soort capaciteit)
muziek streamen vanaf een server bij je thuis?
spotify/youtube/soundcloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
P.E.T.E.R. schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:39:
een telefoon (of ander apparaat) icm 128gb microsd? (niet elke telefoon die microsd accepteert accepteert dit soort capaciteit)
muziek streamen vanaf een server bij je thuis?
spotify/youtube/soundcloud?
Ik gebruik(te) nu mijn 120gb80gb, maar ik denk dat de accu stuk is. , wil niet meer opladen.
(haalde hem uit de auto voor albums op en af halen en nu is ie aan t klikken op nul charge). grrr.)
(was al eens gerepareerd voor jackplug defect.)
(mobiel is van mn werk dus eh lastig om er 128gb in te steken gezien de sd voor werkgerelateerde software gebruikt word.)

Muziek streamen? mobiel internet? is dat niet prijzig? (zeker in het buitenland.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Hoe prijzig muziek streamen is, is afhankelijk van een aantal dingen: wat voor biundel heb je, hoeveel van de tijd kan je wifi gebruiken (sowieso thuis, hopelijk ook op je werk, in ieder geval niet in de auto), hoe vaak ben je in het buitenland, etc

Een telefoon met microsd is en blijft een optie, misschien gebruikt je werkgerelateerde software maar een klein deel van de capaciteit, en kan je de rest alsnog gebruiken voor muziek. Aan de andere kant, ik heb geen flauw idee wat voor werk je doet en wat voor software het is, en ook niet welk toestel je hebt (en dus wat de max capaciteit voor microsd in dat ding is).

Anders is een tweede telefoon die je daarnaast voor muziek gebruikt een optie. Heb je meteen een reservetelefoon als je wilt. De iPhone 6 en Samsung Galaxy S6 hebben een 128GB optie maar zijn beiden erg duur (en de S6 is nog nieteens te krijgen).

Een andere optie is een telefoon die zelf weinig geheugen heet, maar wel een microSDXC0slot heeft. SD is max 2GB en SDHC is max 32GB, SDXC is max 2TB en dat wil jij dus. Maar dat een toestel microSDXC ondersteunt betekent niet per definitie dat automatisch elke capaciteit tussen de 32GB en 2TB ook echt werkt. Er kan alsnog een maximum zijn. Hier een lijst met telefoons die 128GB zouden ondersteunen:
http://androidforums.com/...c-card-by-sandisk.832403/
Hier een overzichje van geschikte kaartjes:
http://tweakers.net/categ...KLvkVm5dL0eu8MskEoPWHPOPw
En hier een artikel dat claimt dat sommige toestellen grotere kaartjes accepteren dan wat er in de specs staan:
http://www.cultofandroid....crosd-card-compatibility/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Ik heb net mn ipod in een docking station geplaatst en daar start ie gelukkig nog wel op. :-)
Pff, ik dacht dat een usb-adapterlader (230vac) voldoende power had om dit ook te kunnen maar blijkbaar niet.
Dus hij is niet stuk, alleen maar ziek. ;-)

(dus lijkt er inderdaad op dat de accu kapot is.)
Een accu kost 12euro een webshop. plus 8euro voor openingtooltjes.
Ga me daar nog even in verdiepen.

Schijnt niet moeilijk te zijn volgens youtube.

Bedankt voor je alternatieven maar een paar honderd euro uitgeven aan een mobiel voor muziek opslag is me iets te gortig. :S
(ben nog aan het zoeken geweest naar de sdxc mp3 spelers maar 32gb is de max.)

Hopen dat ik bij mn nieuwe auto een MDI achtige oplossing kan regelen.Dan is elke harde schijf op 32fat goed.(usb aansluiting)

Repareren is het goedkoopst vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:05
Kan er geen SD kaart in je autoradio? Of een USB aansluiting?

Een kennis heeft gewoon een USB stick van 256gb in de USB poort van zijn autoradio aangesloten, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Nee helaas,

misschien over een jaartje als ik mn nieuwe auto "krijg" is het standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
ps zit nu te lezen over zelf rebuilden.
(ik heb een 80gb 2007 ik denk 6e gen. (kan ik niet checken via pc, accu dood.))
Als ik hem toch moet open maken voor de accu dan is misschien upgraden tot 120gb (45 dollar) en 20 euro accu en tooltje een mooi alternatief.

Heeft iemand hier ervaring in?
het schijnt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
https://www.ifixit.com/Gu...c+Battery+Replacement/561
https://www.ifixit.com/Gu...ard+Drive+Replacement/564

Zo te lezen is het gruwelijk naar om dat ding open te krijgen, maar verder prima te doen.

Edit: de eerste 23 stappen van beide pagina's zijn hetzelfe. Die gaan namelijk over het open maken van het ding. De daadwerkelijke replacement is maar 1 (batterij) of 2 (harddisk) stapjes tov de 23 voor het openen.

[ Voor 32% gewijzigd door Peetz0r op 09-12-2014 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 01:09:
....de eerste 23 stappen van beide pagina's zijn hetzelfe. Die gaan namelijk over het open maken van het ding. ....
23 van de 25? Het is als batterijen vervangen van een zaklamp :+

Eerst maar eens de juiste spullen bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamisaus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 11:18
Misschien kan het zoeken naar een tweedehands modelletje als reserve of alternatief ook een idee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Bamisaus schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:12:
Misschien kan het zoeken naar een tweedehands modelletje als reserve of alternatief ook een idee zijn?
Heb je gezien wat ze daar voor vragen?
200-300 euro.

:'(

Ik probeer nu te achterhalen of de 120gb en de 80Gb volledig gelijk zijn op de HD capaciteit na.
Het laad circuit is nog goed. na een dag in de auto staat ie op 1/4 en bij los koppeling dondert ie in enkele minuten naar leeg.(sluiting in de accu denk ik.)

nu tegelijk met de accu een 120Gb plaatsen en de (oude) 80Gb reserve houden omdat ik toch de 23 horrorstappen moet volgen :+ , is een optie die ik wil uitwerken.

[ Voor 43% gewijzigd door copykat op 09-12-2014 17:29 ]

Pagina: 1