Advies nodig hoofdtelefoon geluidsdempend

Pagina: 1
Acties:

• wimwarman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-02-2022
Hoi allen,
Adviesje nodig. :-)
Ik zoek een hoofdtelefoon, die het omgevingsgeluid zo volledig mogelijk afdempt.
Nu zijn er al diverse goede hoofdtelefoons te vinden.
2 modellen, die me opvielen zijn

Bose QuietComfort 25
Denon AH-NC732

Waarbij ik me afvraag of die Denon nog verkrijgbaar is.
2 vraagjes:
- Welke van de 2 is beter?
- Zijn er nog betere dan deze verkrijgbaar?

En dan nog 1 vraagje: (misschien niet de slimste, maar ik ben niet zo erg thuis hier in)
- Bestaan er ook hoofdtelefoons of oordoppen, die je opdoet maar niet op audio aansluit, en die toch in de buurt van 100% omgevingsgeluid af kunnen dempen? Gewoon voor 's nachts bijvoorbeeld tijdens het slapen? Even niet op de prijs lettend....kunnen jullie me enkele noemen?

Met vriendelijke groet en alvast bij voorbaat dank!
Wim :*)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 14:35

Barrycade

Through the...

Je zoekt dus naar oordoppen?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor die laatste categorie: otoplastieken. Heel gangbaar in het bedrijfsleven waar lawaaiige werkplaatsen de norm zijn.

• wimwarman
Ja, behalve de hoofdtelefoonvraag zoek ik ook naar oordoppen, maar dan die echt tegen 100% afdempen. Ik heb voor harde concerten bijvoorbeeld al hele goede van Earproof, maar die dempen maar tot hooguit 75%.

• wimwarman
Otoplastieken. Ga ik eens op googlen

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:46
Even langs schoonenberg bijvoorbeeld, daar meten ze ze aan, kies je het filter voor het type geluid wat je wilt filteren, en heb je met 10 dagen op maat gemaakte optoplastieken :)

gewoon nee.

• sypie
  • Niet online
Otoplastieken. De schrijffout die jij net maakt heb ik ook heel lang gemaakt... Zodat je je beseft dat alles wat optisch is niks met geluid te maken heeft... (in dit opzicht dan)

• wimwarman
Ja, zag ik al. Alleen laten optoplastieken nog steeds geluid door, zij het veel zachter. En zoiets heb ik al in de vorm van Earproof oordoppen. Mijn vraag is eigenlijk naar oordoppen, die echt vrijwel alle geluid kunnen afdempen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

100% kan gewoon niet omdat er ook gewoon geluid door je huid / schedel gaat.

edit:

Gaarne niet kicken binnen 24 uur

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 08-12-2014 22:56 ]

Iperf

• wimwarman
Ja, snap ik...hahaha....want dan hoor je jezelf natuurlijk heel erg ademen....is ook niet alles....haha

• wimwarman
maar zo rond 90%?

• wimwarman
Hmmm, ik zie dat dit vrijwel onmogelijk is....maar ik zag op internet het volgende.

Peltor X5A Oorkap SNR 37dB

Stel, dat ik last heb van rennende kinderen van mijn bovenburen (dat gestamp met nogal lage frequentie kan heel hinderlijk zijn natuurlijk), zou dat met deze Peltor oorkap verholpen zijn?
Er zit een dempingstabel bij, maar die kan ik even moeilijk kopiëren....

Tussen 63 en 125 hertz dempt ie zo tussen de 20 en 23 decibel. Tussen de 500 en 2000 hertz dempt ie rond de 40 decibel.

Het lijkt mij wel wat. Ik moet even checken hoeveel decibel geluidsoverlast ik van boven heb....maar veel meer dan 25 zal dat niet zijn natuurlijk. Het is meer de lage frequentie, die het vervelend maakt.

Nou, wie weet zie ik nog goede tips binnenkomen.
Groetjes allemaal

• sypie
  • Niet online
offtopic:
Eén tip: plaats niet 2 of meer berichten achter elkaar. Gebruik in plaats daarvan de "wijzig"-knop en vul je bericht aan.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
wimwarman schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:31:
Hmmm, ik zie dat dit vrijwel onmogelijk is....maar ik zag op internet het volgende.

Peltor X5A Oorkap SNR 37dB
Dit is overigens 98,6% demping, voor wat het waard is.
Stel, dat ik last heb van rennende kinderen van mijn bovenburen (dat gestamp met nogal lage frequentie kan heel hinderlijk zijn natuurlijk), zou dat met deze Peltor oorkap verholpen zijn?
Er zit een dempingstabel bij, maar die kan ik even moeilijk kopiëren....

Tussen 63 en 125 hertz dempt ie zo tussen de 20 en 23 decibel. Tussen de 500 en 2000 hertz dempt ie rond de 40 decibel.

Het lijkt mij wel wat. Ik moet even checken hoeveel decibel geluidsoverlast ik van boven heb....maar veel meer dan 25 zal dat niet zijn natuurlijk. Het is meer de lage frequentie, die het vervelend maakt.

Nou, wie weet zie ik nog goede tips binnenkomen.
Als je geen last wil hebben van omgevingsgeluid is het het beste als je het kan overstemmen met iets anders. Als je ergens last van hebt en je gaat het dempen ga je je oren meer spitsen daarnaar, en relatief wordt het niet zachter (alles wordt zachter). Als je muziek kan opzetten valt het achtergrondgeluid (wat ongewenst is) helemaal weg. Als je een beetje lange oorkanalen hebt kun je oordopjes nemen met zo'n "triple flange", of anders oordopjes met schuimkussentjes. Voorbeelden:

Etymotic hf2
Afbeeldingslocatie: http://static.trustedreviews.com/94/14f842/6238/8304-IMG4702s.jpg

Shure SE 425
Afbeeldingslocatie: http://www.freqcitysound.com/images/610_se425_close_up_w_logo.jpg

• wimwarman
In dat geval zou ik toch een hoofdtelefoon moeten kopen, die - wanneer aangesloten op audio - zoveel mogelijk omgevingsgeluid weghaalt.
Dan kom ik dus op mijn eerste vraag.
Welke van deze 2 zouden jullie aanraden of bestaan er nog betere?
- Bose QuietComfort 25
- Denon AH-NC732
Belangrijk is hierbij ook de kwaliteit van de audioklank.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Die Bose heeft naar horen zeggen de beste filter tegen omgevingsgeluid, maar of de geluidsklank daarvan je aanstaat kan je alleen zelf over oordelen

• wimwarman
Nou, ik heb die Bose Quietcomfort 25 gekozen. Was wel prijzig, maar supergoed dus.
Daarnaast voor zonder audio heb ik voor vrij weinig 3M Peltor X5A oorkappen gekocht.
Op zich doen die het prima, alleen worden mijn oren bijna vacuum gezogen en zijn die oorkappen redelijk zwaar.
Maar voor het geluid boven me op bijna nihil niveau te brengen, kan ik ook die Bose koptelefoon opdoen en dan op geluidsdemping zetten. Dan is eigenlijk het probleem ook al opgelost.
Die zware Peltors gebruik ik wel tijdens oud en nieuw....haha.
In ieder geval ieder bedankt voor de tips....
Je zult denken...joh, loop even naar boven en vraag of het iets minder kan. Heb ik paar keer gedaan. En de buren zijn aardig genoeg hoor, maar met hele kleine kinderen hou je het gestamp en geren door de kamer toch niet tegen, heb ik gemerkt. Dus tja...als ik het zo kan oplossen.
In ieder geval kan dit topic gesloten worden hoor.... :-)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Omg, your so right

Ik heb duizenden keren gezegd tegen mijn zoon om niet te stampen op de trap, maar toch. En benen afhakken is ook not done. De buurman heeft er echter nooit over geklaagd (dat doe ik wel). Dank je wel buurman !

Iperf

Pagina: 1