Speakers voor PC (150€)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar speakers, maar kan niet tot een keuze komen.
Op dit moment gebruik ik Logitech X-230 speakers, maar na jaren trouwe dienst, galmen en klinken ze slecht.

Ik twijfel heel erg tussen 2.0, 2.1 en actieve monitoren.

Wat ik vooral zo vervelend vind is de grote van actieve speakers op het bureau.
Lang getwijfeld over de Edifier Studio 6, maar deze zijn denk ik te groot (Bureau 150x70).
Tevens heb ik voor mijn muziek ook een set dm2a's staan met een luxman daaraan.

Over het algemeen luister ik veel naar muziek (variërend van jaren 70 tot alles wat niet top40 is).
Voor D&B, Tekno e.d. zijn er betere opties, dan thuis achter de PC.

Gamen doe ik af en toe, voornamelijk shooters: o.a. Bf3+Bf4.

Films en Series kijk ik dagelijks, via een hdmi kabel op mijn TV.
Meestal zet ik het geluid dan naar de TV ipv. pc speakers.

Op dit moment twijfel ik tussen:

-Creative T40
-Logitech Z623
-Bose Companion III

Wellicht is er een middenweg? Dus kleiner dan de Edifier Studio 6, maar veel beter geluid, dan bovengenoemde speakers.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen tot een keuze te komen!

(Mocht er qua prijs/kwaliteit net boven dit budget (tot max. 250€) een superieure keuze zijn, dan ben ik daar toe bereid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Met zo'n budget kan je bijna gaan kijken naar een stel passieve speakers en een kleine versterker.

Lastig dat je nu ook 2.0 en 2.1 door elkaar neemt. Laatste zal natuurlijk meer boom geven zoals je nu gewend bent van je huidige set.

Edifier heeft ook nog een kleiner setje dan de Studio 6, maar zal naar verwachting ook minder klinken

Persoonlijk vind ik Creative over het algemeen iets beter dan Logitech.

Heb je al bij een mediamarkt gekeken? Staan er genoeg naast elkaar en je kan je phone inpluggen om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Misschien de Audioengine A2+. dit schijnen ook goede speakers te zijn en niet al te groot, alleen geen super bas. gebruik zelf de audyssey lower east side media speakers, zijn leuke speakers met een goede bas en ook niet al te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 11:21
Uit die X230 komt ook weinig echte bass uit. Een goede set monitoren is geschikt als je vooral muziek luistert. De Logitech 2.1 set komt het beste tot zijn recht in films en games.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
Mikayu schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:37:
Met zo'n budget kan je bijna gaan kijken naar een stel passieve speakers en een kleine versterker.

Lastig dat je nu ook 2.0 en 2.1 door elkaar neemt. Laatste zal natuurlijk meer boom geven zoals je nu gewend bent van je huidige set.

Edifier heeft ook nog een kleiner setje dan de Studio 6, maar zal naar verwachting ook minder klinken

Persoonlijk vind ik Creative over het algemeen iets beter dan Logitech.

Heb je al bij een mediamarkt gekeken? Staan er genoeg naast elkaar en je kan je phone inpluggen om te testen
Heb je een voorbeeld voor passief met versterker? De vraag is of ik de versterker fraai kwijt kan. Onder mijn bureau staat een klein kastje waar deze evt. in zou kunnen (24x24x18). Iets dergelijks als Pioneer, Marantz, Denon oid. kan ik daar niet kwijt. Ik heb sowieso plannen om later, los van de PC een nieuwe versterker aan te gaan schaffen, maar dan voornamelijk voor mijn LPs.

Wat betreft de Logitech X-230; volgens mij heb ik de bass nooit open gehad op het moment dat er gewoon muziek aan stond. Hij galmt al flink als die helemaal dicht gedraaid staat. Sommige muziek is gewoon niet meer te beluisteren.

Na wat research wint de T40 idd de strijd van Z623. Ik heb zelf nog even naar de Creative T20 geluisterd en dit viel zeker ook niet tegen. Las wel dat de T40 in een energiebesparende stand gaat na 10minuten. Dit gaat wel irritant worden, vrees ik.

Helaas geen mediamarkt te Nimma, maar wellicht binnenkort even in Arnhem kijken

Is er een betere 2.0 keuze over de Creative T40 tot 100€?
luukdekloe schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 03:01:
Misschien de Audioengine A2+. dit schijnen ook goede speakers te zijn en niet al te groot, alleen geen super bas. gebruik zelf de audyssey lower east side media speakers, zijn leuke speakers met een goede bas en ook niet al te groot.
De Audioengine zijn een stuk kleiner, dan ik in 1e instantie dacht. Wel een tikkeltje prijzig, maar ik ga er zeker naar kijken. Heb ook zoiets van: als je het doet, doe het dan goed.. Als die speakers 5 jaar meegaan, maakt een paar tientjes niet uit.
NoepZor schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:06:
Uit die X230 komt ook weinig echte bass uit. Een goede set monitoren is geschikt als je vooral muziek luistert. De Logitech 2.1 set komt het beste tot zijn recht in films en games.
Zoals hierboven aangegeven vond ik de bass van de X-230 meer storend dan prettig..
Veel galm en trilling, ook tijdens muziek waar nauwelijks bass in zit.

In de reviews van de Z623 staan ook wel veel negatieve reacties.Las zelfs dat men de Z553 beter vond klinken. Deze vind ik er persoonlijk echt afschuwelijk uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:01
Ander ideetje is een los tripath-achtig versterkertje en daar een goede gebruikte speakerset bij, dat zou voor zo'n 50+100 euro moeten lukken.
Mooi hi-fi vintagespul bijvoorbeeld, kwalitatief vele malen beter dan zo'n logitech setje: http://link.marktplaats.nl/m876845418 (maar dan moet je die sub wel ergens kwijt kunnen)
Als versterkertje kun je daar een topping of smsl bij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
ASW1 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:28:
Ander ideetje is een los tripath-achtig versterkertje en daar een goede gebruikte speakerset bij, dat zou voor zo'n 50+100 euro moeten lukken.
Mooi hi-fi vintagespul bijvoorbeeld, kwalitatief vele malen beter dan zo'n logitech setje: http://link.marktplaats.nl/m876845418 (maar dan moet je die sub wel ergens kwijt kunnen)
Als versterkertje kun je daar een topping of smsl bij nemen.
Ik heb even rond gekeken.

Hoe zou het bijvoorbeeld zijn om:

Een T-amp:
-Lepai 2020A
-SMSL -----SA36/SA50
-misschien iets anders? (makkelijker te vinden in nederland)

I.c.m. bijvoorbeeld:

-Teufel Concept B20 Mk2
-Boston Acoustics A25

Heb ik dan ook nog apart een geluidskaart nodig?

Bijvoorbeeld:
-Asus Xonar DG-(X)

Zijn hier goede combinaties in mogelijk of is er een beter alternatief?

Ik houd naast deze speakers nog de volgende opties open (beide ca. 90€):

-Creative T40
-Edifier T1600T+
-AudioEngine A2+ (Vraag me sterk af of dit het geld waard is?)

Voor mezelf heb ik besloten dat een subwoofer nu geen must is.
Als de setup deze optie heeft voor in een later stadium, dan is het altijd mooi meegenomen.

Afmetingen zijn vooral belangrijk; het liefste niet groter dan 20cm breed, 30cm hoog en 23cm diep.

Eventueel (onbeschadigd) 2e hands is ook een optie.

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 08:55

FeaR

In GoT we trust

Geluidskaart kan je later eventueel altijd nog toevoegen. Met dit soort dingen ben ik van mening dat je beter eerst zo min mogelijk kan kopen en dan pas uit gaan bouwen. Mis je met alleen de T-Amp en speakers niets spaar je geld uit en je altijd de fijne gedachte dat je nog kan investeren in een derde product in plaats van één van de andere twee te verkopen en duurder te nemen. Let alleen wel dat sommige speakers niet lekker werken op korte afstand. Ik heb zelf de A25 een tijdje op het bureau gehad (tot mijn stands binnen waren) en dat klonk toch wat minder fijn. Plus dat de A25 de reflexpoort aan de achterzijde heeft wat plaatsing op een bureau (veelal tegen de muur) wat lastiger maakt.

De AudioEngine A2+ zou ik zelf niet kopen. Ik heb ze zelf niet gehad, maar van de verhalen die ik ken leveren ze niet de meest voor het geld. Sowieso kan je er ook niet veel oemph van verwachten met een 2,75" woofertje. Ik ben zelfs laatst voor een paar Argon 7450a gegaan, wel boven je budget en eisen qua grootte maar wel een merk wat leuke spullen levert voor het geld. Het zijn overigens geen neutrale monitoren, de mijne zetten laag wat aan en het hoog is wat schel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
Dan valt de A25 af, maar misschien is zijn kleine broertje de A23 wel een goede keuze?
Argon lijkt me net iets te groot.

Op dit moment mis ik ook wat ruimte omdat mijn PC op het bureau staat.
Vanwege een radiator is het lastig hem op de grond neer te zetten.

Hieronder volgen wat foto's van de huidige situatie. Misschien helpt dit voor het advies.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2n0ihxh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/mueb86.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/10zwgt4.jpg

Volgens mij zou zo'n kleine amp precies in het kastje passen.
Passieve bookshelf speakers zouden er dan op aangesloten kunnen worden.

Er zijn plannen de PC op de een of andere manier van het bureau af te werken, ik heb alleen nog geen idee hoe; hij is vrij stil, maar niet helemaal :). Een mechanisch keyboard staat ook op het verlanglijstje ;).

Speakers zouden dus zonder probleem kunnen worden aangesloten op mijn mobo? (B85-G43)

Ben zeer benieuwd naar jullie suggesties! (Het bureau is 140x70)

• Armend
Heb besloten een Topping TP20/21/22/30 te gaan kopen en hier 2 bookshelf speakers op aan te sluiten.

Ik zoek nu 2 passieve speakers om hierop aan te sluiten, van rond de 100-150€ per set.

Nog steeds opzoek naar advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
Ik merk dat het aankoopadvies topic niet heel populair is t.o.v. audio en hi-fi.

Op Tweakers heb ik een Topping TP22 aangekocht.

Nu zoek ik naar een set mooie monitoren die daar mooi bij aansluiten.
Het budget voor deze aankoop is tussen de 100-200€.
Ondertussen heb ik mijn PC naar de grond verplaatst; op het bureau is nu dus meer ruimte.

Regelmatig ben ik semi-overtuigd tot een aankoop, maar in veel gevallen blijkt het type speaker dan niet beschikbaar in Nederland. Eventueel over de grens binnen Europa bestellen vind ik nog wel een optie. Daarbuiten lijkt het me geen geweldig idee, ivm. bijkomende kosten en garantie.

Een speaker die ik steeds terug zie komen is bijvoorbeeld: Dayton B652. Blijkbaar geeft deze fantastisch geluid voor zijn prijs, maar binnen Europa niet te vinden.

Ook bijvoorbeeld: Pioneer SP-BS22-LR

Binnen Nederland kom ik vooral veel speakers tegen, waar weinig over bekend is.
Ik kan er dus totaal geen hoogte van krijgen of dit op mijn bureau gaat werken :/ .

De speakers die mij wel aanspreken binnen Nederland zijn:

-Polk Audio TSX 110B
-Klipsch B-2 (100€ per set bij Correct)
-Polk Audio TSi100

Er is zoveel keuze en zo weinig info binnen de grenzen.

Ik hoop nog steeds of enkele suggesties, vanuit expertise of ervaring.

Nog wat informatie:

-Ik zit ca. 60cm van de speakers af
-De speakers liever niet veel groter dan 22x20x30 (BxDxH)
-De kamer is waar ze (tijdelijk) komen te staan 4m bij 3m (toekomst groter)
-70% Muziek, 30% games. Mijn Tv staat naast het bureau, deze zit via HDMI ook op de PC aangesloten. Hierop kijk ik mijn series en films normaal gesproken gewoon met TV geluid (Samsung T240HD). Hiervoor kunnen ze dus ook gebruikt worden, maar het heeft niet de hoogste prioriteit.
-Qua muziek luister ik bijvoorbeeld: Neil Young, Smiths, Eels, Gorillaz, 'Sixto' Rodriquez, The Shins, Wilco, J.J. Cale, Tame Impala, Echo and the Bunnymen, Bombino, BTO, Leonard Cohen, The Subs, Sleeping at Last, MGMT, Talking Heads e.d.

(Bijna) Géén hedendaagse top40 muziek

Veelal alles; zoals Drum&Bass, Dubstep, Trance, Tekno etc. hoor ik liever ergens tijdens het uitgaan.

Ik zou in mediamarkt kunnen gaan kijken, maar echt beluisteren gaat daar niet lukken. Hi-fi zaken hebben over het algemeen weinig aanbod in deze prijsklasse.

Bij voorbaat dank!
Pagina: 1