Alleen Edge beschikbaar op telefoon. Geen HSDPA(+) meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29
Heren (en dames),

Ik heb al een jaar ofzo een telefoon waar ik opzich tevreden over ben. Echter nu in de afgelopen 2 maanden merk ik dat waar ik vroeger overal een H (hsdpa) of H+ (hsdpa+) had en op sommige plaatsen 3G, heb ik tegenwoordig bijna overal een E (Edge) staan en soms een enkel G (GPRS)

Echter is dit super traag en irriteer ik me er inmiddels best aan, dus ik heb met mijn provider (simyo) gecommuniceerd en die hebben hem opnieuw op het netwerk aangemeld (moest kwartiertje mijn sim uit me telefoon halen enzo.)
Dit heeft alleen niets geholpen :(

Hebben jullie nog ideeën over hoe ik nu weer ga zorgen dat ik snel internet krijg?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 10:50
je telefoon instellingen kijken en die staan waarschijnlijk op 2 g ;)

[ Voor 10% gewijzigd door saharoen op 08-12-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 08:47
Welke telefoon is het (merk+model)?
Welk os (en versie) draait het?

Heb je al een fabrieks-reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Misschien ga je wel fundamenteel door je data-bundel heen, volgens mij wordt je dan teruggeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Sanction schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 04:00:
Misschien ga je wel fundamenteel door je data-bundel heen, volgens mij wordt je dan teruggeschakeld.
2 Maanden door je bundel heen zijn? De TS zegt duidelijk dat hij het al 2 maanden meemaakt en bundels heb je meestal voor een maand.

@TS, kijk eerst eens in je telefoon, ik zie vaker dat mensen per ongeluk de optie "alleen 2g netwerken gebruiken" of iets soortgelijks aanvinken in hun instellingenmenu.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29
Ik heb expres het merk+model niet genoemd omdat dit niet relevant is. Het heeft gewerkt dus aan hardware kan het niet liggen.
De software (android 4.2) is ook niet gewijzigd (ik heb geen automatische updates, en heb niks handmatig gedaan)

Qua software kan het idd een instelling zijn of het door de provider geflashde stukje...

Een factory reset kan, maar zou ik erg vervelend vinden (veel aangepast) dus dit wil ik als laatste optie houden.

En idd aan de bundel/datalimiet ligt het niet. Zeker de tweede maand kom ik nog niet op de helft (vanwege o.a. de trage verbinding)

edit:

Ik denk dat ik het gevonden heb. Ik heb dual sim en de optie 'enable 3G' stond op mijn verkeerde simkaart.
Nu weer H+ :) :)

dank allen voor de hulp

[ Voor 22% gewijzigd door BasieP op 09-12-2014 17:37 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1