Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Soundbar €0 - €1000 (grote huiskamer, films en games)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb besloten mijn 2.1 Bose CineMate GS Series II te vervangen voor een soundbar. Na lang speuren in 'het grote soundbar topic', sta ik op het punt de knoop door te hakken. Ik zou alleen nog graag jullie mening over mijn situatie willen horen. Alvast bedankt!

Ik zoek een?
Soundbar met ruimtevullend geluid voor in een grote, L-vormige huiskamer. De soundbar (en TV) staan in een hoek (bovenin de L), kijkafstand +- vier meter.

Wat is je budget?
€0 - €1000. Ik ben best bereid wat geld uit te geven, maar de Bose CineMate 1 SR (nieuw) en de B&W Panorama 2 vind ik te duur. Alhoewel ik wel verliefd ben op de 1 SR.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
Voornamelijk films en games (Xbox One), en een beetje muziek. Ik heb een 60 inch LG 60PB560V plasma televisie (met slechts één HDMI-poort) op voet staan. Ervoor past nog net een soundbar op het televisiemeubel. Ik hou specifiek van films zoals Transformers. Dus veel ontploffingen, lage bassen, en 'in slow-motion transformerende robots' vind ik geweldig, maar daarna wil ik ook de gesproken dialogen duidelijk horen. En dat laatste mis ik soms bij mijn huidige 2.1 set. Noem je dat "het midden"? 8)7

Wat heb je zelf al gevonden?
Teufel Cinebar 52 THX, nog drie dagen voor €789,99 bij www.teufelaudio.nl. Volgens mij echt waar voor je geld!
Ik heb geen voorkeur wat merk betreft, enkel een persoonlijke afkeer voor Samsung. Samsung komt er niet in.

Ik heb geprobeerd zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn en ben benieuwd naar jullie mening. Nogmaals dank!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 22:14
Hey, ik ben niet heel bekend naar deze apparaten.

Ben je al eens naar winkels geweest due deze verkopen en ze getest?

Ik wou voorheen ook een soundbar, maar ben uiteindelijk weggelopen met een receiver en een boxen set puur omdat het veel mooier klinkt, maar ook omdat ik dan zelf kan horen wat ik het mooiste vind en niet wat anderen vinden uit reviews.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58
Een soundbar is altijd een compromis, ik zou het alleen doen als ik echt maar dan ook echt geen ruimte had voor een stel vloerstaanders (of boekenplankspeakers) en een center. Die Teufel zal wel 1 van de betere soundbars zijn, maar hij ontsnapt niet aan de compromissen die je krijgt als je kleine speakers in een relatief klein kastje stopt: het frequentiebereik houdt op bij 120Hz, daaronder gaat de subwoofer het werk doen. Bij 120Hz is voor veel mensen nog steeds hoorbaar waar de sub staat, dus tenzij je hem onder de soundbar kunt plaatsen, is er een goede kans dat je dat als storend gaat ervaren. Hoewel je daar bij je huidige Bose ook last van zou moeten hebben.

Wat mij ook een catastrofale ontwerpfout lijkt in die Teufel, is dat hij 2 speakers aan weerskanten heeft en niet iets in het midden wat als een center fungeert. Als je dan toch een soundbar wilt, neem dan in elk geval 1 die iets in het midden heeft voor de stemmen. Zeker als dat nu hetgene is waar je je aan ergert.
Ik mis ook ondersteuning voor HD-formaten zoals DTS-HD en TrueHD, dat is op iedere budgetreceiver tegenwoordig wel aanwezig, dus vreemd dat ze dat weglaten.

Als het ook maar enigszins mogelijk is, neem dan een instapsurroundreceiver, 2 mooie zuiltjes of bookshelves (afhankelijk van wat je meubel / setup toelaat) die tot een Hz of 50 of nog ietsje lager gaan, een centerspeaker erbij (alledrie minimaal 5" speakeroppervlak) en een losse sub voor dat laatste beetje laag in je explosies. Voor 1000 euro is dat zeker mogelijk en puur door het kastontwerp, de oppervlakte van de speakers en het feit dat je links en rechts iets verder uitelkaar kunt zetten (dus breder stereobeeld) ga je al beter geluid krijgen dan uit welke soundbar dan ook.

Ik ben het dan ook zeker met manii eens, als je een betere hifizaak binnenloopt en je hebt de kans om wat soundbars te vergelijken met een set echte speakers, dan is er een grote kans dat je je bedenkt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie (uitgebreide) reacties. Zeer informatief, Solarsparc, over het missen van een center en HD-formaten in de Teufel. Hoewel ik het met jullie eens ben, heb ik eenmaal gekozen voor een soundbar. Dus ik ben mij ervan bewust dat een soundbar altijd een compromis is. Ik zoek ook een compromis. Het moet simpel zijn, weinig kabels hebben, weinig instelmogelijkheden bevatten en het altijd doen. Ik ben ook geen audiofiel, maar wil wel een indrukwekkend geluid bij een film of game.

Ik heb meerdere soundbars beluisterd in winkel(s). Misschien nog niet genoeg, maar ik was erg onder de indruk van de Bose CineMate 1 SR. De Teufel Cinebar 52 valt helaas nergens te beluisteren.

Dus nog even voor de duidelijkheid, mijn vraag in dit topic is niet of ik een soundbar moet nemen, maar welke soundbar ik moet nemen in mijn situatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 17:43 ]

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Misschien dat je gebruik kunt maken van de 8 weken niet goed geld terug-actie van Teufel?
Wel even kijken of er geen addertjes onder het gazon zitten!

Verwijderd

Topicstarter
sssensss schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:40:
Misschien dat je gebruik kunt maken van de 8 weken niet goed geld terug-actie van Teufel?
Wel even kijken of er geen addertjes onder het gazon zitten!
Was ik absoluut van plan!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels gekozen voor de Yamaha YSP-3300, gekocht voor €850,00. Niet wat ik aanvankelijk had gedacht, maar ik was erg onder de indruk van de YSP-2500 in de winkel. En deze (3300) heeft wat meer vermogen en twee extra speakers/woofers. De eerste indrukken zijn goed. Ik zal t.z.t. een review plaatsen.

Topic kan op slot.
Pagina: 1