First Build game PC

Pagina: 1
Acties:

• ldvsamoht
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-03 14:31
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games als assassin's creed & GTA V spelen, maar ook dagelijks werk, browsen en films/muziek kijken/luisteren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro ex verzendkosten, ik ga met hulp van mede tweaker ding zelf in elkaar zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur. (muis, toetsenbord, scherm, speakers) Harddisks voldoende in bezit, windows

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed Intel Z97 chipset, om beetje voorbereid te zijn op de toekomst

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor, Nvidia video, prima ervaring mee..

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat ik de pc veel ga gebruiken voor werk en het kijken van films etc. wil ik hem relatief stil hebben onder lage load. Onder het gamen mag ding best herrie maken.
Zou zeer prettig zijn als ik pc lang mee gaat, over paar jaar nieuwe videokaart er in.

Ga je overklokken?
Neen.

Voorlopig lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 205,63€ 205,63
1MSI H97 GUARD-PRO€ 77,95€ 77,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,29€ 89,29
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 20,30€ 20,30
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 65,95€ 65,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 968,57

Even wat extra info:

-Eerste keer dat ik zelf PC ga samenstellen, tips zijn altijd welkom.
-Gaan deze onderdelen fijn samen werken? (Lees me goed in maar ik kan iets over het hoofd hebben gezien)
-Ik twijfel nog een beetje aan het moederbord, is er (prijs/kwaliteit technisch) een betere keuze?
-Voldoet de voeding? Hier besparen door voor een Bronze model te gaan?
-Hoor hier en daar wat slechte ervaringen met de Crucial SSD, ten behoeve van stabiliteit voor een samsung 840 gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door ldvsamoht op 08-12-2014 22:00 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom Z als je niet gaat overklokken? H97 is dan ook prima, scheelt wat tientjes: pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO wel heb je dan een wat mindere audiochip, maar, of je dat hoort, betwijfel ik.

CPU is prijzig, zou zelf gaan voor pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed welke niet merkbaar trager is

Crucial SSD is gewoon the way to go, al het andere is duurder maar niet merkbaar sneller, en heeft geen stroomverliesbescherming

People as things, that’s where it starts.

• ldvsamoht
Oke thanks, CPU is eigenwijze keuze, ga voor iets hogere clock voor singlu threat performance.
Moederbord wel aangepast. Lees wel wat ervaringen over een te oude bios versie, ook mogelijk met dit bordje?

Voeding genoeg vermogen?

[ Voor 31% gewijzigd door ldvsamoht op 08-12-2014 22:02 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voeding heeft zeker prik genoeg, H97 is tegelijkertijd uitgekomen met refresh, dus dat moet wel goed zitten.

Betere singlethread kan handig zijn, maar, gelukkig begint dat langzaam uit te sterven, zelf zou ik dan toch kijken naar pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed welke qua prijs tussen de 4460 en de 4690 zit, maar qua prestaties maar iets onder de 4690.

People as things, that’s where it starts.

• ldvsamoht
Pff ik kom om in de tips op andere posts.
Even een nachtje over slapen.
Alvast dank aan VasZaitsec