Beste Tweakers,
Voor een vriend van mij stel ik een pc samen, die geschikt moet zijn voor videobewerken. Wat voor mij nieuw is. Een game pc samenstellen lukt me wel, maar videobewerken is toch andere koek. Ik heb research gedaan en heb volgens mij wel een leuk componenten lijstje samengevoegd. Graag zou ik jullie mening willen horen en natuurlijk verbeterpunten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 800 euro. Ietsjes meer mag (mits er echt snelheidwinst gehaald wordt) en minder mag natuurlijk altijd (zonder prestatie verlies)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is voor handen, het draait zich hier alleen om de PC kast
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie componenten lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc mag geen Db monster worden, hoe stiller hoe beter. Verder is stabiliteit erg belangrijk. Toekomst bestendig is een pre.
Ga je overklokken?
Nee
De pc is niet bedoeld voor (semi) professioneel videobewerken, maar meer als hobby. Desalniettemin moet de pc voldoende kracht hebben voor HD videobewerken. Als software zal vooral Adobe Premiere gebuikt worden.
De pc wordt door ons zelf in elkaar geschroefd en een besturingssysteem (Windows 8.1) is ook voor handen.
Hieronder dan mijn zelf samengesteld lijstje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet naar de processor koeler heb gekeken, maar gemakshalve een koeler heb gepakt die vrijwel hetzelfde is als mijne.
Voor een vriend van mij stel ik een pc samen, die geschikt moet zijn voor videobewerken. Wat voor mij nieuw is. Een game pc samenstellen lukt me wel, maar videobewerken is toch andere koek. Ik heb research gedaan en heb volgens mij wel een leuk componenten lijstje samengevoegd. Graag zou ik jullie mening willen horen en natuurlijk verbeterpunten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 800 euro. Ietsjes meer mag (mits er echt snelheidwinst gehaald wordt) en minder mag natuurlijk altijd (zonder prestatie verlies)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is voor handen, het draait zich hier alleen om de PC kast
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie componenten lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc mag geen Db monster worden, hoe stiller hoe beter. Verder is stabiliteit erg belangrijk. Toekomst bestendig is een pre.
Ga je overklokken?
Nee
De pc is niet bedoeld voor (semi) professioneel videobewerken, maar meer als hobby. Desalniettemin moet de pc voldoende kracht hebben voor HD videobewerken. Als software zal vooral Adobe Premiere gebuikt worden.
De pc wordt door ons zelf in elkaar geschroefd en een besturingssysteem (Windows 8.1) is ook voor handen.
Hieronder dan mijn zelf samengesteld lijstje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet naar de processor koeler heb gekeken, maar gemakshalve een koeler heb gepakt die vrijwel hetzelfde is als mijne.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 279,90 | € 279,90 |
| 1 | Gigabyte GA-H97-D3H | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 452 | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Thermalright True Spirit 120M Rev.A | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 124,95 | € 124,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 430W CM | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 60,91 | € 60,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 754,06 | |
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2014 20:58 ]