Vista start op maar opent geen .exe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 15:50
Ik heb Vista home premium 32bit net clean geïnstalleerd op een vers geformatteerde (met unbuntu) hdd van een laptop. Natuurlijk eerst alle (200+) updates geïnstalleerd :) om vervolgens wat standaard software te installeren.
Ik werd een beetje naar van Vista (zelf nooit gebruikt) met de continue vraag voor toestemming voor vanalles wat je wil wijzigen, dit dus uitgezet onder de gebruikers account . Nu kreeg ik continue de melding van deze wijziging als waarschuwing, ook om leip van te worden. Dit opgelost met register editor>hkey local machine>software>microsoft>security center>regel toegevoegd UACDisableNotify waarde 1 (hexadecimaal).

Nu het volgende probleem.
Vista start gewoon normaal op maar vervolgens kan ik geen programma's open (oa configuratie, uitvoeren, systeembeheer, chrome, ccleaner) usb stick is niet te benaderen, 'popt' wel op in de taakbalk maar bij my computer staat het niet.
Ik heb wat desk research gedaan, maar lastig zoeken op probleem wanneer windows wel start maar zo goed als niks opstart, overigens "my computer" en cmd openen wel maar bv windows explorer weer niet.

Google leverde dit op een .exe fix (of exe_lnk_fix.com) voor vista ook op usb gezet, maar kan er dus niks mee op de laptop in kwestie. De usb schijf wordt niet herkend.
Overigens de laptop sluit ook super traag af, na 7 minuten ging het uiteindelijk uit.

Als ik de register entry weer verwijder is alles weer ff normaal, 2 x restart gedaan en programma's doen het en vervolgens weer niet.

....na topic geplaatst 15 min later: alle in eerste instantie aangeklikt programma's starten ineens allemaal na 15 minuten, alleen chrome wat later en deze kan de web pagina niet laden.

[ Voor 14% gewijzigd door roycerolls op 08-12-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...dus je rommelt eerst aan je Windows Vista installatie en bent daarna verbaasd dat het niet meer werkt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
Ik begrijp je actie = reactie opmerking die had ik zelf ook al door, alleen je helpt me er niet erg mee, en verbaast ben ik niet maar ben wel op zoek naar oplossingen .
Meerdere vista-gebruikers hebben op forums etc gepost dat deze aanpassing prima werkt (zie google) waarschijnlijk ook andere manieren om de meldingen uitteschakelen, maar dus ik vraag me af waarom in mijn geval niet. Ook niet wanneer ik het weer ongedaan maak.

[ Voor 27% gewijzigd door roycerolls op 10-12-2014 19:09 ]

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 12:27
Kale windows installatie doen alles stap voor stap herhalen en zien wat je zelf fout doet 8)7 8)7

• roycerolls
dat was (en is!) altijd de laatste optie... maar bedankt voor de antwoorden.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En dan gewoon hier uitzetten na de herinstallatie
http://technet.microsoft....28v=ws.10%29.aspx#BKMK_S3

kun je nog een system restore doen naar een punt voor het kutten met de registry

Is het een habbi-babbi vista of een legale ? kan ook de oorzaak zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 11-12-2014 18:08 ]

Iperf

• roycerolls
fish schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:06:
...
kun je nog een system restore doen naar een punt voor het kutten met de registry....
wijze tip..., heb ik niet gedaan inderdaad..leermomentje.
legale btw

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

En nu je toch bezig bent, doe jezelf een plezier en installeer Windows 8.1 (of Windows 7 als je niet graag 8.1 hebt). Vista zijn we toch wel een beetje voorbijgestreefd.

Android developer & dürüm-liefhebber

• roycerolls
Mavamaarten schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:40:
En nu je toch bezig bent.....Vista zijn we toch wel een beetje voorbijgestreefd.
Ik had me zelf al lang een plezier gedaan om vista compleet voorbij te streven, want op me eigen pc is os van van xp>7>8>8.1 dus O-) zou ik zeggen. Maar daar gaat mijn vraag ook niet over dit topic gaat om een laptop die niet van mij is het is ook een ouwe amilo pi (2008/9), ik denk dat de eigenaar niet perce geld wil inleggen voor een kale windows, eerder nieuwe laptop in toekomst incl 8.
Ik bergijp in ieder geval uit de antwoorden dat er niks anders opzit, ondanks het herstellen van regidit aanpassing, dan dus opnieuw te installeren. Kost meer weer een avond maar 'n goede wijze les om alvorens je gaat tweaken, echt eerst een recovery punt te maken :Y , cheers!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
roycerolls schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:47:
....na topic geplaatst 15 min later: alle in eerste instantie aangeklikt programma's starten ineens allemaal na 15 minuten, alleen chrome wat later en deze kan de web pagina niet laden.
Misschien is UAC dan niet de oorzaak van het probleem?

Ik heb zelf nooit met Vista gewerkt, maar ik ben het eens met de stelling dat je dat beter links kan laten liggen. Als ik jou was zou ik dat ook zeggen tegen de eigenaar van de laptop en hem gewoon opleveren met Linux Mint. Normale gebruikers kunnen daar prima mee overweg als LibreOffice, skype, en andere Linux equivalenten van hun favoriete apps voorgeinstalleerd zijn.
Pagina: 1