Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo modem met Sitecom router eraan.

Pagina: 1
Acties:

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 15:58

jdwrist

En het antwoord is koekje

Topicstarter
Ik heb sinds kort het ziggo modem met ingebouwd wifi. Hier zitten 4 lan poorten op. Daar ik teveel apparaten heb die bedraad aangesloten zijn (lees tv, xbox, mediaplayer etc.) wil ik mijn sitecom router ook in dit netwerk gaan gebruiken.

Hoe kan ik modem (Cisco EPC 3925 ) en router het beste instellen om 1 groot netwer te krijgen.

Bijvoorbeeld mijn mediaplayer is aangesloten op de modem en mijn nas op de sitecom router dan wil ik vanaf de mediaplayer toch mijn nas kunnen bereiken.

Live youre Life and Enjoy every Day

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:41

TommieW

Numa numa.

DHCP op de sitecom uitzetten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Als je alleen meer poorten wilt dan is een gigabit switch voldoende. Maar als je meer Wifi bereik wilt dan kun je die sitecom router gebruiken, indien die router ook wifi heeft. Je moet dan de DHCP uitzetten en de kabel op een LAN poort ipv WAN poort.
Om welke sitecom model gaat het? Want er is misschien een bottleneck, 100Mbit vs 1000Mbit poort.

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Ik heb hier de Sitecom X6 N900 staan die ik gebruik voor het draadloos gebeuren.

• plizz
  • Laatst online: 22:25
Dan verwacht ik geen bottleneck tussen je Ziggo modem en router. Hopelijk heb je voldoende aan 6 poorten.

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Aan 6 poorten heb ik genoeg :-) .

Dus als ik het goed begrijp:
- de kabel in de eerste LAN poort van Sitecom ipv de WAN poort
- op de sitecom de DHCP uitzetten

Alleen nu gebruik op de Sitecom het WiFi stukje van mijn netwerk. Krijgt mijn bijv. Laptop dan alsnog een IP uitgereikt van de sitecom of van het Ziggo modem?

• andy88
  • Laatst online: 28-11 09:03
Van je Ziggo modem.
Lees dit even door, oud topic maar het principe is hetzelfde gebleven:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Verwijderd

jokapo schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:32:
Aan 6 poorten heb ik genoeg :-) .

Dus als ik het goed begrijp:
- de kabel in de eerste LAN poort van Sitecom ipv de WAN poort
- op de sitecom de DHCP uitzetten

Alleen nu gebruik op de Sitecom het WiFi stukje van mijn netwerk. Krijgt mijn bijv. Laptop dan alsnog een IP uitgereikt van de sitecom of van het Ziggo modem?
Daarnaast is het ook handig om even het IP-adres van de Sitecomrouter in het bereik van de Ziggo modemrouter te plaatsen (buiten het DHCP bereik). Indien nodig kunt u dan weer makkelijk op het routermenu komen. Na het uitzetten van de DHCP server krijgen de apparaten via het draadloze netwerk ook een IP-adres van het Ziggo modem.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 12:30 ]

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Ik heb nu het volgende gedaan:
  • Ziggo modem op IP 192.168.0.2
  • DHCP vanaf 192.168.0.100
  • Sitecom modem op IP 192.168.0.1
  • Op Sitecom DHCP uitgezet
UTP cable van ziggo naar sitecom allebei op poort 1

Het IP adres van mijn nas was altijd 192.168.0.100 en krijg ik op een of andere manier niet meer hierop.

[ Voor 10% gewijzigd door jdwrist op 30-12-2014 10:24 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

De verdeling is prima (op de NAS na), alle vaste IP adressen houdt je buiten je DHCP scope.
De meeste NAS leveranciers bieden tooltjes aan waarmee je de NAS kan benaderen. Welke NAS gebruik je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Syno DS413

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Gaat om jouw geval om de Synology Assistant:
https://www.synology.com/en-us/support/download/DS413

Hiermee is het ook direct mogelijk het IP adres aan te passen (zonder naar de WebGUI van de Synology te gaan).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

en je cloud security uitzetten van de Sitecom :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jokapo schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:26:
Ik heb nu het volgende gedaan:
  • Ziggo modem op IP 192.168.0.2
  • DHCP vanaf 192.168.0.100
  • Sitecom modem op IP 192.168.0.1
  • Op Sitecom DHCP uitgezet
UTP cable van ziggo naar sitecom allebei op poort 1

Het IP adres van mijn nas was altijd 192.168.0.100 en krijg ik op een of andere manier niet meer hierop.
DHCP begint opnieuw met uitdelen van adressen. De eerste die zich aanmeld en niet vraagt om een ip of eentje buiten de scope krijgt 100. De nas kan daarna niet ook 100 krijgen, die is al bezet. Volgens mij kun je in de 3925 ook static DHCP's zetten. Zet MAC van je nas op 100 vast.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Nas heeft nu een Vast IP.

Op mijn mediaplayer (zelfbouw HTPC met win7) heb ik nu ook zijn oude IP ingeklopt.

192.168.0.109 met als standaard Gateway 192.168.0.2 (van het ziggo modem)

Als ik hem nu opstart heb ik wel toegang tot mijn netwerk, maar geen toegang tot het internet.

Wat zie ik over het hoofd?

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Stel anders je NAS in op 192.168.0.3, Gateway 192.168.0.2 (van ziggo modem).
DNS server moet de Syno in principe zelf oppikken, maar kan ook handmatig ingesteld worden (check je Ziggo modem voor de IP adres(sen)).

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-11 23:37
jokapo schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:02:
Nas heeft nu een Vast IP.

Op mijn mediaplayer (zelfbouw HTPC met win7) heb ik nu ook zijn oude IP ingeklopt.

192.168.0.109 met als standaard Gateway 192.168.0.2 (van het ziggo modem)

Als ik hem nu opstart heb ik wel toegang tot mijn netwerk, maar geen toegang tot het internet.

Wat zie ik over het hoofd?
Even uitsluiten of het aan DNS ligt of gewoon aan de connectie naar buiten toe.
Ping op een apparaat wat wel gewoon internet heeft naar een website (bijvoorbeeld tweakers.net), dan zie je het IP adres waar de website achter schuilt (op moment van schrijven 213.239.154.20). Ping dan dat IP-adres op je win7 mediaplayer PC. Als dat wel lukt ligt het aan je DNS instellingen. Je zou dan de DNS ook statisch kunnen instellen op je mediaplayer PC. Ik gebruik doorgaans altijd de DNS servers van Google (primair 8.8.8.8 en secundair 8.8.4.4)

https://freight.associates

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:10

Nox

Noxiuz

BaRF schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:28:
en je cloud security uitzetten van de Sitecom :P
Zo hey, hoeveel eindgebruikers zon sitecom aansluiten en vervolgens ons netwerk de schuld geven dat meuk niet werkt. Hebben ze die security nog aan staan.

Zoveel gezeik wat die dingen wel niet opleveren en de meest vage storingen die ze veroorzaken af en toe. Als er een stuk netwerkapparatuur berucht is, is dat het wel.

Imho zou mijn advies zijn modem in bridge, deftige router en switch erachter. (Dat mag een unmanaged sitecom zijn, daar geen problemen mee :p

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
NoxiuZ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:03:
[...]

Zo hey, hoeveel eindgebruikers zon sitecom aansluiten en vervolgens ons netwerk de schuld geven dat meuk niet werkt. Hebben ze die security nog aan staan.

Zoveel gezeik wat die dingen wel niet opleveren en de meest vage storingen die ze veroorzaken af en toe. Als er een stuk netwerkapparatuur berucht is, is dat het wel.

Imho zou mijn advies zijn modem in bridge, deftige router en switch erachter. (Dat mag een unmanaged sitecom zijn, daar geen problemen mee :p
Het ligt niet aan de sitecom router daar die momenteel puur als doorgeefluik staat ingesteld. DHCP staat daar op uitgeschakeld. Het is nu het ziggo modem waar ik mee loop te stoeien. En die cloud security was het eerste wat ik heb uitgeschakeld bij installatie van dat apparaat 8)
Daffie schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:31:
[...]

Even uitsluiten of het aan DNS ligt of gewoon aan de connectie naar buiten toe.
Ping op een apparaat wat wel gewoon internet heeft naar een website (bijvoorbeeld tweakers.net), dan zie je het IP adres waar de website achter schuilt (op moment van schrijven 213.239.154.20). Ping dan dat IP-adres op je win7 mediaplayer PC. Als dat wel lukt ligt het aan je DNS instellingen. Je zou dan de DNS ook statisch kunnen instellen op je mediaplayer PC. Ik gebruik doorgaans altijd de DNS servers van Google (primair 8.8.8.8 en secundair 8.8.4.4)
Het lag idd aan de DNS.

Pagina: 1