Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Ik heb dus een Huawei ascend g510 en ik probeerde er twrp op te zetten vanuit de playstore.
dus ik twrp erop gezet, flash recovery geklikt, herstart but hij start niet meer op
image signature verify fail
Ik heb heel internet nagezocht maar alle oplossingen hadden een recovery nodig
of/en een geunlockte bootloader waarvoor je weer een recovery nodig hebt. :(
Telefoon is geroot en ik heb geen idee of usb debugging aan of uit staat.
Ik kan dus alleen een error krijgen of het paarse scherm maar geen recovery
.
dus is er een handige tweaker die een oplossing weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

Even vooraf: Ik heb geen G510, dus met specifieke dingen is het een beetje prutsen, maar de algemene stappen gelden voor alle telefoons.

Kun je nog in fastboot komen? Dat doe je door vol down + power voor ~10 seconden ingedrukt te houden. Als het goed is lijkt het dan of de telefoon blijft hangen op het Huawei logo.

Als dat inderdaad lukt zal ik even wat dingetjes bij elkaar zoeken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sorbo op 08-12-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Niet online
Thx voor de snelle reply
Kun je nog in fastboot komen? Dat doe je door vol down + power voor ~10 seconden ingedrukt te houden. Als het goed is lijkt het dan of de telefoon blijft hangen op het Huawei logo.

Als dat inderdaad lukt zal ik even wat dingetjes bij elkaar zoeken :)
Nee dat kan niet
Anders zou ik (in theorie :P ) het zelf wel kunnen fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bettern
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08-2023
Haal je SD kaart er eens uit en probeer dan eens op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Niet online
bettern schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:28:
Haal je SD kaart er eens uit en probeer dan eens op te starten?
Nope werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bettern
Kan je uw toestel nog herkennen via adb? Dan kan je misschien wel opnieuw flashen(ben maar mee aan het denken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Niet online
ik ben niet heel bedreven in dat soort gein maar had je daar geen recovery/unlocked bootloader mode voor nodig?

[ Voor 9% gewijzigd door Huaw op 08-12-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bettern
Ben er ook nog niet heel ervaren in maar als je google gebruikt kan je veel vinden zoals:

http://lifehacker.com/the...nd-fastboot-to-1586992378

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 22:08
Huaw schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:20:
ik ben niet heel bedreven in dat soort gein maar had je daar geen recovery/unlocked bootloader mode voor nodig?
Voordat je de custom recovery probeerde te installeren, had je eerst de bootloader unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Niet online
acale schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:42:
[...]

Voordat je de custom recovery probeerde te installeren, had je eerst de bootloader unlocked?
Nope en als ik de bootloader wil unlocken hen ik weer de recovery nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
volgens mij moet je je eerst eens goed inlezen (fastboot, adb, bootloader etc)

als je toestel niet meer in het bootloader scherm kan (waar je dus fastboot commando's kan geven) dan is ie goed bricked.

dat is echt je eerste startpunt, dus probeer dit nogmaals en check via het commando fastboot devices of je drivers goed zijn geinstalleerd.

als je daar bent, dan kan je je bootloader unlocken:
http://www.telefoonrooten.nl/huawei/huawei-ascend-g510-root
en de juiste twrp flashen, of stock

de theorie dat je voor unlocken recovery nodig hebt is volgens mij niet waar, maar aangezien ik geen huwai heb wil ik je het voordeel van de twijfel geven, maar dan zie ik wel graag een bron.

het unlocken doe je normaal gesproken via fastboot (in de bootloader) en hiervoor heb je in sommige gevallen een unieke code nodig (op te halen via device id bij je fabrikant, bv bij sony en HTC), of via een tooltje zoals bij deze, zie bovenstaande link. Bij nexus devices heb je geen code nodig maar kan je heel simpel unlocken door op te starten naar de bootloader/fastboot en het commando "fastboot oem unlock" te geven. Voor zover ik het goed begrijp is bij huawai het enige verschil dat je nog een speciale unlock code als parameter in dat commando moet geven.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 22:08
Huaw schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 07:56:
[...]

Nope en als ik de bootloader wil unlocken hen ik weer de recovery nodig.
Ik heb hier een G510 met recovery en CyanogenMod rom geinstaleerd. Je bent met de verkeerde volgorde begonnen:
1 Unlocken (een mail sturen naar Huawei dat je dit van plan bent en ik kreeg een tijdje later een code waarmee ik de bootloader kon unlocken
2 Recovery installeren
3 Rom naar keuze
4 Gapps (als je dit wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Niet online
acale schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:43:
[...]

Ik heb hier een G510 met recovery en CyanogenMod rom geinstaleerd. Je bent met de verkeerde volgorde begonnen:
1 Unlocken (een mail sturen naar Huawei dat je dit van plan bent en ik kreeg een tijdje later een code waarmee ik de bootloader kon unlocken
2 Recovery installeren
3 Rom naar keuze
4 Gapps (als je dit wil)
weet ik
waarom ik het zo geprobeerd heb:
mijn xposed modules deden het niet kwam ws. door geen custom recovery
aangezien je gewoon een twrp app kunt downloaden ging ik dat eens proberen
ik twrp gedownload geinstalleerd toen install recovery geklikt en toen startte mijn mobiel niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
Je kan mijn verhaal wel negeren, maar probeer nou gewoon fastboot commando's aan de praat te krijgen, dat is echt de eerste stap, was ook al de eerste reactie van sorbo.

Als dat niet lukt graag details, want andere oplossingen zijn er volgens mij niet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

Fastboot kan eigenlijk niet onklaar gemaakt zijn, op basis van de informatie die je ons gegeven hebt. Zet je eigen "kennis" even aan de kant, en beantwoord even netjes de vragen, en voer de stappen uit zoals ze je gegeven worden. Zo weten wij wat je doet, en kunnen we helpen.

Start je telefoon eens op met Power + Vol Down tegelijk ingedrukt, en laat deze pas na dik 10 seconden los. Als het goed is krijg je dan het huawei logo te zien, en blijft de telefoon hier vervolgens op hangen.

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Niet online
Sorbo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:30:
Fastboot kan eigenlijk niet onklaar gemaakt zijn, op basis van de informatie die je ons gegeven hebt. Zet je eigen "kennis" even aan de kant, en beantwoord even netjes de vragen, en voer de stappen uit zoals ze je gegeven worden. Zo weten wij wat je doet, en kunnen we helpen.

Start je telefoon eens op met Power + Vol Down tegelijk ingedrukt, en laat deze pas na dik 10 seconden los. Als het goed is krijg je dan het huawei logo te zien, en blijft de telefoon hier vervolgens op hangen.

Klopt dat?
Nee dat werkt niet
Prulleman schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:26:
Je kan mijn verhaal wel negeren, maar probeer nou gewoon fastboot commando's aan de praat te krijgen, dat is echt de eerste stap, was ook aak de eerste reactie van sorbo.

Als dat niet lukt graag details, want andere oplossingen zijn er volgens mij niet
Sorry maar ik was bezig en op sorbo's reactie kon ik wat (nuttigs) terugzeggen
maar het is gelukt :) de bootloader is geunlockt.
ik ga nu dit :http://theunlockr.com/201...n-the-huawei-ascend-g510/ proberen

Fixed :) :) :)
alleen mn android data partitie is gewiped maar foto's enzo zijn er nog
waar is de kudo knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem maar ik kom niet meer in de fastboot.
Pagina: 1