Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmasss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:57
Ik ga een PS4 kopen, maar op mijn tv is geen hdmi ingang.
Nu heb ik een oplossing voor beeld, waardoor ik toch met een HDMI kabel kan gamen.
Het probleem is dat dit alleen voor beeld geldt. Geluid is er dus niet.
Iemand die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Ja, de optische uitgang gebruiken. Andere optie is er niet(PS4 support geen analoge output)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:12
Wat voor type tv heb je? En welke oplossing heb je in beeld waardoor je toch met een HDMI kabel kan gamen (welliswaar zonder geluid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:44
gewoon simpel headsetje/oordopjes in je controller pluggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
Kan je wat duidelijker zijn in welke richting je een oplossing zoekt? Mag het bijvoorbeeld geld kosten, oftewel ben je bereid daarvoor extra benodigdheden aan te schaffen?

Want je kan uiteraard zoals hierboven een headset gebruiken/aanschaffen, maar misschien heb je al een versterker oid en daarop aansluiten? Anders een setje speakers aanschaffen voor de PS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmasss
Ik heb een hdmi adapter gebruikt. Ik wil het liefst geen geluid uitgeven, maar het lijkt alsof ik alleen audio kan krijgen via de digital optical uitgang geluid kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale_77
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-06 09:48
Je kunt de volledige audio via de controller afspelen . Oordopjes (in combinatie met mic eventueel) erin en gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Maar wat zijn je audio mogelijkheden. Allen het geluid van de tv, of heb je ook speakers/headphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Beste tip die ik je man geven: koop een fatsoenlijke headset. Van game audio via TV speakers is nog nooit iemand gelukkig geworden. Je wilt niet weten wat je in een game als Far Cry 4 allemaal mist qua omgevingsgeluid. Als ik ergens loop en ik hoor ineens een beer, dan weet ik exact waar deze zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmasss
Is iets als een Philips M1 Fidelio koptelefoon een goede oplossing? Het hoeft niet als headset te dienen, geluid bij het gamen is meer dan voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Als je het geld er voor over hebt: pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
Die headphones hebben een erg goede prijs/kwaliteits verhouding en worden overal geprezen. Ze zijn echter wel eens 135 euro geweest en nu zijn ze 160.

Iets goedkoper heb je nog de pricewatch: Sennheiser HD 558 (Zwart)
Eveneens een goede headphone.

Het is natuurlijk ook belangrijk dat je de headphone fijn op je hoofd vindt zitten.

Maar de Philips M1 Fidelio is ook goed hoor en ik denk wel een van de betere in zijn prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmasss
Iedereen hartstikke bedankt voor de hulp!!
Pagina: 1