Problemen met VPN in OS X Server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Mijn thuis netwerk is als volgt:

Airport Time Capsule 2TB
Mac Mini met OS X Server 4 en MYSQL Server
Netgear ReadyNas Duo
Macbook Air
Macbook Pro Retina
2 Apple TV2
een paar ipads en iphones

heb de VPN verbinding geconfigureerd via Server 4 en kan van buiten mijn thuis netwerk met al mijn apparaten verbinden met mijn netwerk.

Maar ik kan de shares in mijn huis niet zien, als ik naar shares op mijn rMBP ga wanneer hij verbonden is met het netwerk zie ik enkel shares op het lokale netwerk waar ik mee verbonden ben.

Ik gebruik dit vooral voor XBMC en mijn shared library op de mac mini. Die MYSQL library kan ik wel gewoon benaderen wanneer ik verbonden ben via VPN.

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:13
Als je in Finder bent, eens command+k doen en dan het adres van de server opgeven waar de shares staan..

Edit: Je ziet inderdaad alleen lokale shares omdat die broadcasting enkel lokaal gebeurt en niet gerouteerd wordt (over internet of over VPN)

[ Voor 41% gewijzigd door Hipska op 08-12-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Hipska schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:48:
Als je in Finder bent, eens command+k doen en dan het adres van de server opgeven waar de shares staan..
dat vergat ik even te vermelden ... via IP gaat dit wel, maar niet via share name.

bvb

\\BARRYS-NAS\Media\Videos\ gaat niet, maar \\192.168.0.100\Media\Videos\ gaat wel

maar onder all in finder kan ik geen shares zien van mijn thuis netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Dat is inderdaad logisch, wat je als laatste optie nog zou kunnen proberen, is de optie selecteren om al het internet verkeer van je VPN client over de VPN tunnel te laten gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Hipska schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:52:
Dat is inderdaad logisch, wat je als laatste optie nog zou kunnen proberen, is de optie selecteren om al het internet verkeer van je VPN client over de VPN tunnel te laten gaan..
dat staat inderdaad al zo.

wat ik dus waarschijnlijk zal moeten dan is al mijn sources in xbmc aanpassen en heel de database :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Je kan ook je hosts file aanpassen.

bv barrynas.local naar een vast intern ip verwijzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Hipska schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:35:
Je kan ook je hosts file aanpassen.

bv barrynas.local naar een vast intern ip verwijzen..
zou ik dit ook kunnen door DNS te laten afhandelen door OS X Server ipv de Airport Time Capsule?
Pagina: 1