Toon posts:

Hulp TV Kijken met geluid via mijn pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen :-) Ik ben een leek dus weet niet of ik alles goed verwoord voor. Als iemand mij kan aanvullen dan graag....

Ik heb een hdmi kabel gekocht van 10 meter om TV (Samsung) te kijken in de slaapkamer.

Ik heb 2 in/uitgangen in mijn pc kast voor HDMI, 1 volgens mij op de processor, en 1 op de videokaart, op de videokaart zit tevens nog zo'n oude ingang, deze kabel is hier ook aanwezig.

Wat ik graag wil is op beide schermen beeld / geluid,

Momenteel heb ik als ik mijn HDMI kabel van de tv in de videokaart stop wel beeld op de tv maar geen geluid (gaan via de boxen naast de pc) Echter mijn beeld op mijn beeldscherm van mijn pc is dan verdwenen. Voorheen loste ik dit op met zo'n oud kabeltje en had ik ook beeld op mijn pc, geluid had ik toen gewoon op mijn TV. Momemteel heb ik windows 10 en het lukt me gewoon echt niet. Dit is erg lastig want ik heb een bekabelde muis en toetsenbord en kan zo niet bij de instellingen want heb hier geen beeld en kan het op mijn tv niet zien :-)

Kun je nog wat met die hdmi ingang vanuit je processor/moederbord?

Wie o wie kan me helpen :-) :? :? :? :? :? :? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2014 15:28 ]

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je bent idd niet helemaal duidelijk, maar ik gok dat je je probleem van het beeld op de pc kunt oplossen door de windowstoets+P in te drukken en dan Duplicate selecteren. Dan heb je op beide schermen hetzelfde beeld.
Het geluid zou je via audio-eigenschappen kunnen aanpassen naar de gewenste uitgang (in jouw geval de tv). Dat doe je door met de rechtermuisknop op het speakertje rechtsonderin en dan op playback devices te klikken.

Verwijderd

Topicstarter
werkt, held!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Graag gedaan.
Mocht je nou regelmatig moeten wisselen tussen je audiouitgangen is het misschien ook handig om een audioswitch tooltje te gebruiken. Scheelt weer een paar muisklikken :)
Deze bijvoorbeeld.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Als je een realtek audiochip op je mobo hebt dan heb je het programma "realtek hd audio configuratie"

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!