Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UTP aansluitingen in serie?

Pagina: 1
Acties:

• Alda
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-11 09:22
Hallo,

Ik heb net een woning gekocht, en wil wat aansluitingen verplaatsen in een kamer, waaronder UTP.

Er loopt één kabel naar de kamer waar het om gaat die uitkomt in een muuraansluiting. Deze aansluiting staat echter op een slechte plaats, en ik zou deze graag verplaatsen naar wat verder. Ik zou gewoon de huidige aansluiting kunnen afkoppelen en doorverbinden met een splice box naar de nieuwe aansluiting (denk ik), maar ik zou graag de huidige aansluiting behouden voor als later de kamer anders zou ingericht worden.

Ik weet dat je netwerkkabels niets kan doorverbinden (zonder switch), maar ik zou graag weten wat er gebeurd als je dat wel doet. Ik zou dus de nieuwe UTP kabel willen aansluiten boven op de bestaande in het muurcontact (LSA strook), en aan andere einde verbinden naar een tweede muurcontact. Ik zou verwachten dat ik dan zou kunnen werken met één van beide contacten, maar nooit met beiden tegelijk. Klopt dit?

Schematje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Nu:
Modem ------------ Muuraansluiting 1

Toekomst:
Modem ------------ Muuraansluiting 1 ------------ Muuraansluiting 2
                           |
                          PC1
OF
Modem ------------ Muuraansluiting 1 ------------ Muuraansluiting 2
                                                          |
                                                         PC1

Zou dit werken? Alvast bedankt voor jullie hulp!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik weet dat je netwerkkabels niets kan doorverbinden (zonder switch), maar ik zou graag weten wat er gebeurd als je dat wel doet.
Als maar een van de 2 actief is (lees: aangesloten) zal die waarschijnlijk wel werken. 2 aangesloten (actief of niet) gaat niet werken.

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 08-12-2014 14:30 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:42
Als het dan echt teveel moeite is om even een extra kabeltje te trekken, EN als je maar 100 Mbit/s nodig hebt, dan zou je nog kunnen overwegen om de bestaande UTP kabel te splitten in 2 x 2 aderparen, zodat je toch 2 aansluitingen tegelijk kan gebruiken. Voor een 100 Mbit/s verbinding zijn alleen de aders 1,2,3 en 6 nodig.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 09:02
Schematje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Nu:
Modem ------------ Muuraansluiting 1a 

Toekomst:
Modem ------------ Muuraansluiting 1a   (1b ------------ Muuraansluiting 2a)
                           |
                          PC1
OF
Modem ------------ Muuraansluiting 1a --- 1b -------------------- Muuraansluiting 2
                                       |                             | 
                                 Straight-Through kabel            PC1

Zo kan het wel werken

[ Voor 3% gewijzigd door Quadradial op 08-12-2014 14:37 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb zelf ook in de situatie gezeten waarbij 1 kabel in een doos uitkwam, en ik vanaf daar naar een andere doos wilde. Wat ik uiteindelijk gedaan heb is een dubbele aansluiting gemaakt.De ene aansluiting is de kabel naar de 'modem' en de andere aansluiting is de kabel naar de andere muurdoos. Bij mij werden beide gebruikt dus beide kabels gaan een switch in en op die switch werd de rest van de apparatuur aangesloten, maar theoretisch zou ik er dus ook een heel korte kabel tussen kunnen zetten. (hmm, wat hierboven ook wordt gezegd dus :X )

Het voordeel van die oplossing is dat het zo ongeveer net zoveel werk is als je eigen oplossing, maar dat je altijd nog de mogelijkheid over houdt om beide poorten tegelijk te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Janoz op 08-12-2014 14:48 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alda schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:25:
Ik weet dat je netwerkkabels niets kan doorverbinden (zonder switch), maar ik zou graag weten wat er gebeurd als je dat wel doet.
Niks speciaals, dat is gewoon patchen en dat is op zich de normaalste zaak in de netwerkwereld.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1