Ik moet een FAQ database maken voor mijn project.Ik ben nu bezig met normaliseren maar ik ben niet 100% zeker of het klopt.
De vragen worden onderverdeeld in onderwerpen. De vragen kunnen beantwoord worden met tekst en/of afbeelding. Er wordt ook bijgehouden welke persoon een vraag/antwoord heeft gewijzigd. vetgedrukte woorden = primaire sleutels
0NV:

RG= repeating group
FAQ(FAQid, vraag, antTekst, antAfbeelding, RG(Onderwerp), RG(versieNr., userID, datum))
1NV:
FAQ(FAQid, vraag, antTekst, antAfbeelding)
Onderwerpen(FAQid,onderwerp)
Versie(FAQid, versieNr. , userID, datum)
2NV: =1NV
3NV:
FAQ(FAQid, vraag , vraagID)
Vragen(vraagID, antTekst, antAfbeelding)
Ik twijfel zelf over 3NV. Ik weet dat de regel is dat alleen de kolommen verwijderd worden als ze niet volledig afhankelijk zijn van de primaire sleutel.
De vragen worden onderverdeeld in onderwerpen. De vragen kunnen beantwoord worden met tekst en/of afbeelding. Er wordt ook bijgehouden welke persoon een vraag/antwoord heeft gewijzigd. vetgedrukte woorden = primaire sleutels
0NV:

RG= repeating group
FAQ(FAQid, vraag, antTekst, antAfbeelding, RG(Onderwerp), RG(versieNr., userID, datum))
1NV:
FAQ(FAQid, vraag, antTekst, antAfbeelding)
2NV: =1NV
3NV:
FAQ(FAQid, vraag , vraagID)
Vragen(vraagID, antTekst, antAfbeelding)
Ik twijfel zelf over 3NV. Ik weet dat de regel is dat alleen de kolommen verwijderd worden als ze niet volledig afhankelijk zijn van de primaire sleutel.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 16:01 ]