Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows tool voor loggen dataverbruik per proces

Pagina: 1
Acties:

• LiquiD-AciD
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-11 08:49
Hallo,

Ik ben op zoek naar een tooltje die mijn dataverbruik per proces kan loggen. Ik heb namelijk heel soms een heel hoog dataverbruik. Ik wil graag weten waar dit vandaan komt omdat de pc achter een 3G modem hangt. Er draait gewoon windows 8 op het systeem.

Het zou super zijn dat het tooltje ook een email uit kan sturen. Ik heb het tooltje Netlimiter al gevonden maar helaas is dat een betaalde tool. Ik zou bij voorkeur een stukje open source software hebben.

Google en de zoekfuncties hier op Tweakers hebben me helaas alleen betaalde tooltjes laten zien. Tooltje icm winpcap is in princiepe geen probleem maar bij voorkeur niet.

Ik had microsoft network monitor gevonden alleen kan ik daarin niet vinden of het mogelijk is om een hoeveelheid data te loggen per proces maar meer welke data er verzonden wordt.

Groet Pieter

Verwijderd

Volgensmij is hier een briljant tooltje voor: Netlimiter (http://www.netlimiter.com/). Ik heb deze vroeger veel gebruikt en daar kun je als 't goed is per proces zien hoeveel 'ie verstookt en je kunt ook per proces aangeven hoeveel hij daadwerkelijk mag doen.

• LiquiD-AciD
Poepkonijn,

Dank voor de reactie. Helaas ontbreekt daarbij het gratis gedeelte zoals in de startpost en heeft ook niet de mail functionaliteit.

Nogmaals dank.

Pieter

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

DeTeraarist

#Boots2Asses

Control Panel -> System and Security -> Administrative Tools -> Performance Monitor
Mail is nog wel een probleem, maar dat kun je met een Powershell script zo oplossen.

edit: las net dat je een mail-action kan maken, maar die kan ik zelf zo snel niet vinden :p

[ Voor 21% gewijzigd door DeTeraarist op 08-12-2014 12:42 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• LiquiD-AciD
DeTeraarist,

Thanks voor het noemen van dit tooltje. Ik kende deze nog niet. Echter kan ik ook met behulp van het internet nog neit uitvinden hoe ik een overzichtelijke weergave van dataverbruik per proces krijg. Heb je hier zelf ervaring mee toevallig?

Groet Pieter

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

DeTeraarist

#Boots2Asses

Slechts een beetje.
Je maakt eerst een Data Collector Set, daar voeg je een Data Collector aan toe. Vervolgens hang je aan de Data Collector één of meer counters. Vervolgens stel je per counter een limiet in, waaraan een actie kan worden gekoppeld.

Maar...
Nu dacht ik dat je bij de Process counters wel iets van netwerk in- en output kon vinden, maar niet dus. Alleen verzamelde IO van netwerk, schijven en geheugen.

In mijn korte speurtocht belandde ik op StackOverflow alwaar verwezen wordt naar Network Monitor, wat is vervangen door Message Analyzer. Met beide heb ik overigens geen ervaring, maar misschien dat je daar wat mee kunt.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:12
De taskmanager in windows 8 geeft dit gewoon standaard aan hoor (je kunt zelfs de counters resetten).
In taskmanager op het tabje "app-geschiedenis".
Je kunt daarna bij opties instellen dat je de geschiedenis van alle processen wilt zien.

• LiquiD-AciD
DeTeraarist,

Bedankt voor je reactie. Ik ben nu network monitor en message analyzer aan het bekijken. Deze had ik nog niet gevonden.

Killah_Priest,
Ook bedankt! Echter zie ik daar alleen apps in en geen tools als Visual studio etc. Ik denk dat die lijst niet compleet is en het komt ook maar weinig voor. Ik denk dat Teamviewer een sessie openhoudt ofzo maar goed dat is dus even gissen.

Groet Pieter
Pagina: 1