Toon posts:

Geruisloze home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en zou graag wat informatie winnen! Onlangs heb ik een home cinema set van Philips gekocht voor de tv kamer boven. (HTB3550G)

Nu ben ik over het uiterlijk van boxen en geluidskwaliteit redelijk tevreden, maar de 2 kleinste boxen doen het niet en de speler maar een irritante toon/geluid wanneer deze aanstaat, het maakt niet uit of de speler een blu-ray speelt of niet. Ik kan de set gelukkig retour sturen en de verkoper vertelde me dat het waarschijnlijk om een defect gaat maar dat ze dit vanaf afstand niet konden beoordelen. Ik krijg dan een nieuwe set toegestuurd en mocht die ook dit geluid maken kan ik die ook alsnog terugsturen. Ik kan ook kiezen voor geld retour.

Het instellen van het geluid bij deze set biedt ook niet veel mogelijkheden naar mijn mening. Heeft het dus wel zin om een nieuwe set te laten komen? Ik overweeg een set van Samsung te kopen (HT-H5500 of HT-H5530), maar dan moet ik er wel wat geld bijleggen. Is een van deze 2 sets een vooruitgang in vergelijking met de set die ik nu heb? Zijn bijvoorbeeld sets van Samsung degelijker en verder ontwikkeld dan die van Philips? Ik heb een Samsung UE40H6700SL televisie.

Nu is mijn vraag, is het normaal dat een speler dit geluid maakt? Zijn er geruisloze spelers of maken ze altijd wel een toon/geluid? Beneden hebben we namelijk een DVD speler staan van 8 jaar oud die je niet hoort.

Fotos:
http://nl.tinypic.com/r/21j6byq/8
http://nl.tinypic.com/r/2jdkitz/8

Geluidsopname (de 2 tikken aan begin en eind zijn het aan en uit zetten van de speler)
http://vocaroo.com/i/s0sJg7DdL9f7

Hopelijk kan iemand mij advies geven wat ik zeer op prijs zou stellen!
Groet, Kees :)

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:49
Beste Kees,

Het geluid wat uit je speler/versterker komt lijkt het geluid te zijn van een klein ventilatortje die de versterker koel moet houden, gezien de warmte die vrij komt op het moment dat het apparaat aanstaat.

Dit is een naar mijn ervaring veel voorkomende probleem, vroeg of laat krijgen veel van deze all-in-one setjes hier problemen mee (zelf ervaring met een oude JVC set, nieuwe pioneer set en een wat oudere samsung set van mijn schoonouders).

Uiteraard is het bij de ene set beter te horen als bij de andere, maar je moet wel rekening houden met het feit dat veel van deze setjes niet geruisloos zullen opereren.
Op het moment dat je je er echt aan stoort zou ik er echter niet mee blijven zitten, maar toch op zoek gaan naar wat anders.

Voor wat betreft je vraag over de overige sets die je noemt is het denk ik het beste om gebruikersreviews te lezen en te kijken of dit probleem bij die sets ook voor doet.
Een vooruitgang op het gebied van geluid is durf ik niet te zeggen, in die prijsrange zitten speakers denk ik vrij dicht bij elkaar en verwacht ik niet dat er echt goed geluid uit zal komen. Ten opzichte van de televisie zal het een flinke verbetering zijn overigens. Verder ben ik van mening dat goed geluid erg persoonlijk is en het dus het beste is om te gaan luisteren in een winkel wat je mooi vindt.

Ik hoop je hiermee een beetje op weg geholpen te hebben

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
ik zou eerder sparen voor een degelijke reciever speaker in combinatie met een losse speler.

Die all in one setjes,zijn vaak nogal klein (versterker/speler gedeelte)waardoor de koeling vaak moet gebeuren door irritant kleine ventilatortjes. Een grotere is meestal ventilator loos.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb sinds kort de HT5200, wat zo te zien het 2.1 broertje van de HT5500 is. Dat kan natuurlijk betekenen dat de 5.1 set meer warmte genereerd omdat hij meer speakers heeft, maar goed, kan dus enkel wat zeggen van de HT5200.

Fan gaat (nagenoeg) uit als ik hem mute, dus moet wel geluid aan laten. Met oor bij de voorkant van de set hoor ik zachtjes een fan lopen, maar dat is absoluut geen (hoge) toon, maar meer een 'standaard' fan geluid. Dit is met wat ik normaal volume vind, als je hem harder zet moet hij misschien meer koelen, maar goed dan heb je ook meer geluid. Op normale afstand hoor ik zelfs als ik erop probeer te letten echt niks.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Ik vind het belangrijk dat wanneer ik ergens voor betaal ik er ook tevreden mee ben.

Wat ik begrijp uit jullie reacties is dat de meeste all in one setjes voorzien zijn van ventilatoren die geluid maken.

Uit de reactie van freaky35 maak ik op dat ik dus beter losse apparatuur kan kopen en combineren. Wat zou ik dan allemaal moeten kopen? een blurayspeler (een stille:)), een receiver, boxen/luidsprekers, versterker?

Is er misschien iemand die een snelle samenstelling kan maken van wat ik moet aanschaffen, en misschien ook producten waar men positieve ervaringen mee heeft?!

Het geluid dat de blurayspeler produceert kan ik denk ik het beste luisteren in de winkel aangezien ik daar best kritisch over ben.

Bedankt zover voor jullie hulp!
Groet Kees

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 01:04 ]

• [MAUS]
Het is inderdaad mogelijk om zelf een home cinema set samen te stellen uit losse componenten, dit levert sowieso ook veel beter geluid op.

Hierbij dien je wel rekening te houden met een flinke kostenpost, zeker als je wilt starten met 5.1 (wat ik opmaak uit je openingspost), daarnaast zijn de speakers en versterkers sowieso een stuk groter dan bij een all in one setje. Dit moet je dan ook kwijt kunnen.

Dit zijn dus zaken waar je eerst even over na moet denken, namelijk of je de ruimte en het budget hebt voor een dergelijke situatie.

Deze Boston Acoustics staan bekend als speakers met een goede prijs/kwaliteit verhouding, of je het zelf mooi vind is uiteraard aan jou om te bepalen.

Op het moment dat je direct surround sound wilt, zonder enorm veel geld uit te geven zou je ook kunnen kijken naar deze Jamo. Of tweedehands op zoek gaan naar een mooie 5.0/5.1 opstelling.

Daarnaast zou je bijvoorbeeld dit uitlopende model van Denon als versterker ernaast kunnen zetten.

Ik zelf heb met een zelfde situatie gezeten. Ik had een pioneer set die veel lawaai maakte (ook uit de versterker) en heb er toen voor gekozen om deze set terug te brengen. Ik ben me gaan oriënteren op tweakers, heb wat geld bijgelegd en ben voor een mooie 'hifi' set gegaan, waar ik nog geen moment spijt van heb gehad.

Conclusie van het verhaal is dus dat je het zo gek kunt maken als je zelf wilt, maar dat je wel goed moet kijken naar wat geschikt is in jouw situatie. Waar worden de speakers voor gebruikt? (veel muziek of veel film) is surround een must have? hoeveel ruimte heb je? hoe belangrijk is goed geluid? is alleen beter geluid dan de televisie al voldoende?
Het is namelijk erg makkelijk om te zeggen dat een hifi set beter geluid levert, maar dit hoeft niet voor iedereen de beste oplossing te zijn.

Op het moment dat kleine speakers geen probleem zijn (omdat het toch wel beter klinkt dan de televisie), maar je je alleen ergert aan het geluid uit de versterker zou je bijvoorbeeld zo'n set ook kunnen overwegen. Hierin zit geen bluray speler, maar wel een versterker die passief gekoeld is (dus zonder ventilator).

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik had al zitten kijken en zelf een samenstelling maken kost flink geld!

Ik kijk eigenlijk alleen maar films en ik game af en toe. Kleine speakers zijn opzich dus geen probleem, maar ik vind het dus vooral belangrijk dat ik goed surroud geluid heb, en ik weet niet of dat kan bereiken met bijvoorbeeld de Onkyo HT-S3505.

Ik vind de Onkyo die je aanraad er mooi uit zien, weet je toevallig hoe deze is qua geluid? Ik zie 100 watt staan bij de versterker, is dat dan het vermogen van de gehele set? Is die later uit te breiden naar bijvoorbeeld betere boxen? Of ik kan ik dan nu beter een andere receiver aanschaffen (zonder boxen)?

• [MAUS]
De Onkyo HT-S3505 had ik er eigenlijk meer als voorbeeld bijgezet ;)
Om aan te geven dat je ook bij een redelijk simpel 5.1 setje gewoon een degelijke, passief gekoelde versterker kunt krijgen. Ik zelf heb weinig ervaringen met deze setjes.

Je kunt inderdaad ook los een degelijke versterker kopen en vervolgens een setje speakertjes er los bij kopen. Op ibood.nl of 1dagskoopjes.nl zie je ook regelmatig een combinatie langskomen met bijvoorbeeld een Denon versterker.

Waar je bij een versterker vervolgens over na moet denken is welke aansluitingen voor jou belangrijk zijn en eventueel welke internetmogelijkheden. Denk hierbij aan apple airplay, spotify, HDMI 1.4/2.0, maar ook ARC (Audio Return Channel). Vooral ARC is in combinatie met jouw tv wel aan te raden, dit is een HDMI specificatie waardoor je je televisie met slechts 1 kabel met de receiver hoeft te verbinden, waarbij het mogelijk is om over deze zelfde HDMI kabel ook het geluid van de televisie (bijv. smart tv apps) op de receiver af te spelen.

En voor wat betreft de speakers heb ik maar 1 advies en dat is zelf gaan luisteren of even kijken naar reviews op internet.

[ Voor 8% gewijzigd door [MAUS] op 09-12-2014 11:15 ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Bij die Onkyo's zit in ieder geval een 'echte' receiver en betreft hiet niet enkel een BD player die toevallig ook als een soort van switch fungeert. Die receivers maken in ieder geval geen geluid als hij enigszins de warmte kan afvoeren. Zo'n BD-speler moet in dit geval ook versterken dus daarbij wordt waarschijnlijk meer hitte gegenereerd dan je zou willen. Ik kan me ook zo voorstellen dat de levensduur niet al te lang gaat zijn.

Met een echte receiver, ook al is het dan geen topper, ben je veel flexiber qua aansluitingen en hij is groter, waardoor hij zijn warmte veel makkelijker kan afvoeren. Hiermee kun je ook veel makkelijker je setup uitbouwen/opschalen, wat met zo'n veredelde Blu-ray-speler met speakers niet of veel moeilijker zal gaan werken.

Uiteraard is een setup bestaande uit losse componenten beter, maar als je dan voor een HTiB wilt gaan dan zou ik er wel eentje pakken waarmee je ook uit kunt bouwen.

Een normale Blu-ray-speler zal overigens, afgezien van het geluid van het spinnen, geen geluid maken. Dit is omdat hij nu geen geluid hoeft te versterken (en dat kost veel electriciteit, dus hitte, dus koelgeluid).

[ Voor 10% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-12-2014 11:18 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• freaky35
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:40:
Inderdaad, ik had al zitten kijken en zelf een samenstelling maken kost flink geld!

Ik kijk eigenlijk alleen maar films en ik game af en toe. Kleine speakers zijn opzich dus geen probleem, maar ik vind het dus vooral belangrijk dat ik goed surroud geluid heb, en ik weet niet of dat kan bereiken met bijvoorbeeld de Onkyo HT-S3505.

Ik vind de Onkyo die je aanraad er mooi uit zien, weet je toevallig hoe deze is qua geluid? Ik zie 100 watt staan bij de versterker, is dat dan het vermogen van de gehele set? Is die later uit te breiden naar bijvoorbeeld betere boxen? Of ik kan ik dan nu beter een andere receiver aanschaffen (zonder boxen)?
het klopt dat het flink wat geld kost. Maar je kan er ook jaren mee doen.
Verder kan je eerst beginnen met 2 luidsprekers en een versterker en van daaruit uitbreiden.
En dan heb je toch echt veel meer kwaliteit.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar dan heb je geen 5.1 geluid wat hij wil voor bij films, en goede kans dus dat hij dan een mindere ervaring heeft, ook al zou de kwaliteit per speaker beter zijn bij het alternatief. En de vraag natuurlijk hoeveel hij eraan uit wil geven.

Als het probleem enkel geluid van de fan is, dan heb ik dus bij de 2.1 versie van de samsung absoluut nergens last van.

• [MAUS]
Wat eventueel een interessante optie kan zijn, indien TS hier de ruimte voor heeft en het budget is de hificorner aanbieding van vandaag:

Zowel speakers als versterker staan in de PW voor 280, korting van zo'n €100 dus.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies! De receiver voldoet aan mijn eisen en is los ook betaalbaar maar ik vind de speakerset niet passen in de tv kamer en ook ontbreekt er een subwoofer, ik zal de aanbiedingen eens even in de gaten houden!

Ik heb een paar maanden geleden een playstation 3 gekocht en die gebruik ik nu voor het afspelen van bluray's. Zit er een verschil in kwaliteit bij het afspelen van een bluray op een playstation 3 in vergelijking met een blurayspeler? Oftewel, zou een blurayspeler overbodig zijn in mijn situatie of is het toch verstandig deze een aan te schaffen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 15:21 ]

• freaky35
ik kan me herinneren dat de ps3 een goede blu ray speler heeft, dus eigenlijk is het niet nodig, qua beeld.
Wel qua stroomverbruik en lawaai?

En een sub kan je er dan gewoon los bijkopen, bij die set

En er zijn wel mooiere sets te koop inderdaad. Echter hoe smaller hoe dunner, kleiner, hoe meer concessies er gedaan zijn. Het is maar net waarvoor je kiest :).
Wil niet zeggen dat sets met dat soort speakers, per definitie slecht klinken. :) :)

[ Voor 67% gewijzigd door freaky35 op 10-12-2014 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
De playstation maakt geen storend geluid, maar goed wat kost een blurayspeler nog tegenwoordig mocht het nodig zijn!

Ik zit eraan te denken de Onkyo TX-NR535 te kopen, deze is nu ook in de aanbieding en lees er een goede review over. Mocht ik deze kopen, is het dan belangrijk dat de wattages overeen komen met de speakers? Dit heb ik volgens mij gelezen. Ik ben op zoek naar donkere speakers met liefst 2 lange frontspeakers, of speakers die ik kan ophangen. Ik woon dicht in de buurt van Ben van Dijk, een grote electronica zaak, daar ga ik morgen denk ik even rondkijken en orienteren, en het belangrijkste natuurlijk: luisteren!:)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:54:
Mocht ik deze kopen, is het dan belangrijk dat de wattages overeen komen met de speakers?
Nee.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1