Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 12:42
Wat ik eigenlijk zoek is een manier om nieuwe wetenschappelijke publicaties over een bepaald onderwerp(proteomics) in een overzicht bij elkaar te krijgen. Waarbij het gaat om de journals met een wat hogere impact(zie nature, science, oneplos, elsevier etc.) Heeft iemand enig idee hoe dit makkelijk te doen is? Ik kan er vrij weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:24

Roozzz

Plus ultra

Is het geen optie om alerts in te stellen bij je favoriete zoekmachine?
In Scopus kan je bijvoorbeeld eenvoudig een melding instellen op bepaalde zoektermen of citaties en als er dan nieuwe artikelen zijn die hieraan voldoen krijg je een melding op de site of per mail, met een overzicht van de toegevoegde artikelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Roozzz op 08-12-2014 11:34 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Ik gebruik nu feedly maar die is nogal beperkt qua aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 14:25
Enkele grote databases:

Scopus
http://www.scopus.com/

Web of Science
http://apps.webofknowledge.com/

Google Scholar
http://scholar.google.com/

De eerste twee zijn aan te raden, echter moet je wel overweg kunnen met zoektermen.

Google Scholar kan ook met zoektermen overweg. Ik weet niet zeker of google Scholar ook een zelfde soort algoritme gebruikt als de gewone google. Wees voorzichtig met het zoeken in deze database. Het kan zijn dat je dingen ziet die je niet wilt, maar veel gevaarlijker dat je dingen niet ziet die je wel wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:24

Roozzz

Plus ultra

timmert26 schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:07:
Uiteraard.

Ik heb je vraag in eerste instantie duidelijk verkeerd begrepen, je wilt gewoon een overzicht van recente publicaties en niet een overzicht van de nieuwste publicaties op het moment dat ze beschikbaar komen.
Gebruik dan inderdaad de databases die Delichon noemt. Mogelijk zijn er nog specifieke databases meer gefocussed op dit journals over dit onderwerp. Maar als jij diep genoeg in dit soort materie (proteomics) zit om direct publicaties te gaan lezen, dan weet je dit toch? :? :X

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Je eerste ingeving betreffende mijn vraag was wel correct. Ik ben bekend met google scholar, scopus en pubmed etc. Wat ik eigenlijk zoek is een soort feedly alleen dan uitgebreider.

Een soort interface waarin nieuwe/recente artikelen staan die van belang kunnen zijn. Momenteel zoek op ik op pubmed en kijk de standaard journals(nature, science, plosone) een beetje door. Misschien wil ik het gewoon te makkelijk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Zoek eens op TOC alert. Veel (uitgevers van) journals bieden zo'n service, waardoor je wekelijks / maandelijks de titels + abstracts van de nieuwste artikelen in door jouw geselecteerde journals binnenkrijgt.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 14:25
Je kunt onder andere bij scopus instellen dat je nieuwe publicaties zoekt in de laatste 7/14/30 dagen.
Misschien dat dat is wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit ga je niet kant en klaar vinden, veel mensen schrijven zelf scripts en utilities tailormade voor wat ze zelf nodig hebben.
timmert26 schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:07:
Eigenlijk is dit geen W&L maar een tech-probleem. Ik mis echter een beetje de zelfredzaamheid, wat ga je actief doen om dit op te lossen? :)

[ Voor 55% gewijzigd door gambieter op 10-12-2014 18:08 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• timmert26
Ik mis zelf de kennis om zoiets in elkaar te zetten, mijn vraag was dan eigenlijk dus ook over een dergelijk programma bestond(dat ik niet kon vinden). Uit reacties blijkt dit dus niet te bestaan. Ik denk dat voorlopig de optie van Naitsoezn wel een goede mogelijkheid is waarbij je de highlights van een bepaalde periode ontvangt.

in ieder geval allen bedankt voor de input!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Met een TOC alert krijgt je geen highlights, maar krijg je gewoon alle nieuwe content ;) o.a. Nature, Science en Elsevier-journals bieden die mogelijkheid iig wel :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:53
Vrij laat, maar om nog even een suggestie te doen: Pubcrawler. Scant om de zoveel tijd de pubmed database, en geeft alle nieuwe publicaties weer die aan jouw zoektermen voldoen. De limitatie is natuurlijk dat alleen de Pubmed database wordt doorgezocht, maar mijnsinziens kun je bijna alles van proteomics daar wel vinden.
Pagina: 1