Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[javascript] InnerHTML vervangen getal > error in tabel

Pagina: 1
Acties:

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:03

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Topicstarter
Hallo, ik ben bezig met de content in een cms aan te passen. Nou zou ik graag de output van een zoekfunctie aanpassen. dit wordt allemaal in een tabel gegooid.
Sommige records bevatten bij een eigenschap de waarde 0. Dit komt overeen met dat dit product nog niet verwerkt is.

Als het mogelijk is zou ik dus graag de waarde 0 aanpassen naar een tekst aldoende "actie vereist". de output die in de HTML staat is;
code:
1
<td>0<br /></td>

Met de voorbeelden van w3schools en diverse fora vragen waaronder tweakers krijg ik nog niets werkend.

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit kan bewerkstelligen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Kun je niet beter de serverside code aanpassen zodat er niet een 0 maar "actie vereist" in de tabel wordt gezet?

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:03

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Topicstarter
Normaal zou ik het ook serverside aanpassen. maar met dit systeem heb ik alleen toegang tot de contenteditor in het cms. hiermee kan ik dus wel code snippets er bij in drukken zoals javascript. vandaar ook de vraag via deze weg.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou dit ook serverside doen, dat is een stuk praktischer.

Maar clientside kan natuurlijk ook. Loop door alle TDs heen, en check of de innerHTML gelijk is aan precies die string, zoja, vervang 'm dan. dus iets als
code:
1
2
3
if(td.innerHTML == "0 <br/>" ){
td.innerHTML = "activatie"
}

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 22:36
jQuery gebruiken en dan:
code:
1
$('td:contains('0')').text('Actie vereist')

Het enige gevaar is dan dat je dus alles waar een 0 in staat verandert in 'Actie vereist'. Anders inderdaad door alle td's heen loopen. Ik zou het zelf zo doen:
code:
1
2
3
4
5
$('td').each(function() {
    if($(this).text() == '0') {
        $(this).text('Actie vereist!');
    }
}

[ Voor 68% gewijzigd door MarcoC op 08-12-2014 10:55 ]