Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ohh.. een vragenlijstje!

Ik zoek een?
Draadloos GSM alarm: Een alarm systeem met draadloze componenten, en een gsm-functie om uit te bellen.

Wat is je budget?
100-200 euro?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De wijngaard waar normaliter enkel in het weekend enig toezicht is heeft last van dieven die met regelmaat gereedschap komen pikken, meerdere malen gebeurd de laatste jaren. Dit doen ze vooral uit de schuur/garage die tientallen meters bij het huis vandaan ligt, goed verlicht en be-slot is, maar waar ze toch graag naar binnen willen. Nu hebben wij daar onlangs camera's opgehangen om de boel in de gaten te houden, kentekens te registreren, etcetera. Probleem is de afgelegen ligging houdt in dat er geen ADSL, geen kabel, etcetera is, maar ook dat iemand die er rond loopt eigenlijk ongemoeid zijn gang kan gaan. De camera's schikken wel af vermoed ik, en sinds het ophangen geen diefstal meer gehad, maar toch willen we een extra stukje zekerheid: deur-sensoren op de woning en op de grote schuur, een (weerbestendige) buitensirene om de buren te alarmeren (paar 100 meter verder.. dus mag wel lekker luid zijn), maar vooral ook, een belletje naar ons toe via een mobiel netwerk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik weet eigenlijk niet goed waar ik naar moet kijken. Totaal geen ervaring met dit soort handel, en de pricewatch staat er niet echt vol mee. Op amazon.de tegen deze aan gelopen welke wel interessant lijkt:
http://www.amazon.de/Olym...sr=8-9&keywords=gsm+alarm

En dan mogelijk met een lekkere sirene er bij:
http://www.amazon.de/dp/B0040WN9Q6/ref=wl_mb_recs_3_title

Vooral de deursensoren zijn handig, de zone-sensor is in princiepe 1 voldoende, al zou ik extra setjes niet erg vinden. Dat systeem lijkt betaalbaar, heeft veel positieve reacties op amazon, maar toch hoop ik dat jullie nog betere alternatieven zouden weten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Vooral:
1) Zie ik iets over het hoofd, past dat product bij mijn eis.
2) Zijn er betere alternatieven?

bvd!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Even een schopje naar DED. Daar past deze vraag beter, lijkt me.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:12
Ik heb in mijn vakantiewoning een GSM unit van Velleman. Hierop zitten een aantal bewegingsmelders en deurcontacten. Het enige wat de unit doet is uitbellen naar 1 nummer. Ik kan dan aan dat nummer zien dat het Alarm is. Er zit een Pre-pay cardje in.

Zo 1 --> http://www.ronex.ee/index...tion=show_product_details

Dat --> http://www.ronex.ee/index...tion=show_product_details

CU2101 + CU2201

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:42
Techniek is één, maar je moet ook duidelijke afspraken maken. Als je alarmsysteem 2x in de maand staat te loeien omdat er een deur staat te klapperen door de wind dan heb je je buren al gauw over de zeik, of ze nemen het niet meer serieus.

• Foritain
  • Niet online
@D vd V, dank, ik twijfelde even omdat DED geen losse aankoop topics mocht volgens de sticky? Ik vind alles best :)

@WiLLoW_TieN, Hm, maar dat is niet draadloos? Huis is daar niet bekabeld verder, en het moet wel naar de schuur overbruggen, kan daar geen kabels trekken voorlopig. Tevens gaan we even naar de 400 euro. Op zich kan het als het echt beter is, maar liever niet.

@ThinkPad, Gelukkig komt dit niet in Nederland, is in een klein dorp met tal van bekenden. Dagelijks zou misschien wat te veel worden, maar de cultuur daar is anders en wat je noemt is echt geen issue, iedereen doet daar dingen voor elkaar, even een wandeling en dan meteen de gelegenheid aangrijpen even plantjes te wateren of weet ik veel wat is geen punt.. Overigens verwacht ik geen klapperende deuren, zacht klimaatje, stevige sloten, zie het niet als een overweging. Wil niet zeggen dat ik geen degelijke oplossing wil uiteraard. False positives voorkomen is zeker belangrijk.

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Ik gebruik er thuis eentje van Eminent. Redelijk goedkoop en compleet setje, stuurt alarmmeldingen via SMS. Ook de settings stuur je via SMS, hier kun je eventueel de bijbehorende smartphone app voor gebruiken. Twee keer per jaar vals alarm (als de zon om een bepaalde stand staat en een onhandig geplaatste sensor aanstraalt :P ), beetje buggy bij het instellen maar daarna min-of-meer probleemloos, zoals je mag verwachten van een 'consumer grade' alarmsysteempje.

l'art pour l'art

• Foritain
  • Niet online
art schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:16:
Ik gebruik er thuis eentje van Eminent. Redelijk goedkoop en compleet setje, stuurt alarmmeldingen via SMS. Ook de settings stuur je via SMS, hier kun je eventueel de bijbehorende smartphone app voor gebruiken. Twee keer per jaar vals alarm (als de zon om een bepaalde stand staat en een onhandig geplaatste sensor aanstraalt :P ), beetje buggy bij het instellen maar daarna min-of-meer probleemloos, zoals je mag verwachten van een 'consumer grade' alarmsysteempje.
Deze lijkt ook wel interessant. Ben geen groot liefhebber van eminent, maar dat kwam vooral door de goedkopere netwerk spullen, dit setje lijkt wel in orde. Goed uitbreidbaar, goed leverbaar bij NL webshops, etc... zeker een optie.
Pagina: 1