Hoi iedereen. Ik zou voor kerstmis graag een thuisservertje bouwen, ter vervanging van mijn Raspberry Pi die eigenlijk net niet aan de wensen voldoet.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal gebruikt worden als thuisserver die 24/24 draait. Hij gaat Transmission-daemon, CouchPotato, SickRage, MySQL Server, Samba shares en een Nginx webserver draaien. Ik ben momenteel niet van plan om RAID te gaan gebruiken. Ik heb een schijf van 3TB liggen die gevuld wordt met series en films. Als deze schijf kapot gaat is het jammer, maar echt niet zo heel erg. Die 3TB is voorlopig echt wel voldoende.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou de prijs graag onder de €300 houden. Er moeten geen zware dingen op draaien eigenlijk, dus met dit budget verwacht ik genoeg te hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Toshiba 3TB schijf
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Efficient moederbord
Efficiente voeding,
Een energiezuinige CPU,
RAM,
Kast die niet al te lelijk is, en van goeie kwaliteit (geen MS-Tech o.i.d.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur leunt aan naar Intel-processoren en ik denk ook te begrijpen dat deze het meest energie-efficient zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik laag, de server gaat 24/24 draaien.
Ga je overklokken?
Niet van toepassing
Wat heb ik zelf gevonden tot hiertoe
Ziet dit er OK uit? Kan het zuiniger? Kan het sneller voor minder geld?
Alvast bedankt voor jullie input op deze maandagmorgen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal gebruikt worden als thuisserver die 24/24 draait. Hij gaat Transmission-daemon, CouchPotato, SickRage, MySQL Server, Samba shares en een Nginx webserver draaien. Ik ben momenteel niet van plan om RAID te gaan gebruiken. Ik heb een schijf van 3TB liggen die gevuld wordt met series en films. Als deze schijf kapot gaat is het jammer, maar echt niet zo heel erg. Die 3TB is voorlopig echt wel voldoende.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou de prijs graag onder de €300 houden. Er moeten geen zware dingen op draaien eigenlijk, dus met dit budget verwacht ik genoeg te hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Toshiba 3TB schijf
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Efficient moederbord
Efficiente voeding,
Een energiezuinige CPU,
RAM,
Kast die niet al te lelijk is, en van goeie kwaliteit (geen MS-Tech o.i.d.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur leunt aan naar Intel-processoren en ik denk ook te begrijpen dat deze het meest energie-efficient zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik laag, de server gaat 24/24 draaien.
Ga je overklokken?
Niet van toepassing
Wat heb ik zelf gevonden tot hiertoe
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1840 Boxed | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Asus H81T | € 70,49 | € 70,49 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 35,01 | € 35,01 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Power Adapter DC 19 V, 90 W for Intel Desktop Motherboards (EU Power Cord included) | € 36,24 | € 36,24 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | €237,74 | |
Ziet dit er OK uit? Kan het zuiniger? Kan het sneller voor minder geld?
Alvast bedankt voor jullie input op deze maandagmorgen
Android developer & dürüm-liefhebber