Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Hallo iedereen,

Heb tijdje geleden een nieuwe msi 270x gekocht en alles werkt goed en zo, juist èèn probleem :
Bij donker scherm vooral ingame vb het laadscherm bij bf4, csgo, dota krijg ik zo banden die van boven naar onder scrollen eigenlijk kun je het vergelijken met als je een scherm filmt zo die banden niet zo heel extreem maar toch vrij irritant..

Nu heb ze er al eens uit gehaald, ander scherm, andere kabels & andere drivers en niets helpt...
Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Dus bij gewone kleuren is er helemaal niets te zien en werkt het perfect alleen in donkere ruimtes/kleuren krijg ik die issue.

Mvg,
Lagniau Kenneth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Lagniau schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:43:
Hallo iedereen,

Heb tijdje geleden een nieuwe msi 270x gekocht en alles werkt goed en zo, juist èèn probleem :
Bij donker scherm vooral ingame vb het laadscherm bij bf4, csgo, dota krijg ik zo banden die van boven naar onder scrollen eigenlijk kun je het vergelijken met als je een scherm filmt zo die banden niet zo heel extreem maar toch vrij irritant..

Nu heb ze er al eens uit gehaald, ander scherm, andere kabels & andere drivers en niets helpt...
Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Dus bij gewone kleuren is er helemaal niets te zien en werkt het perfect alleen in donkere ruimtes/kleuren krijg ik die issue.

Mvg,
Lagniau Kenneth
Als je eerst eens je componenten hier post, incl. je scherm en eens een filmpje maakt van het fenomeen, dan kunnen we er hopelijk wat nuttigs over zeggen! :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
i5 3470k
270x msi
8gb (GEIL) 1333Mhz
samsung hdd 500gb
kingston ssd 128gb
voeding antec 500watt
scherm : http://www.benq.com/product/monitor/gw2760/

Filmpje, het is dus te zien tussen laadscherm en het joinen van de server dat grijs/donker grijs stukje. Het is vrij fel in real-life maar op filmpje kan je het ook wel duidelijk zien niet dat het extreem stoort maar toch je betaald niet voor een half resultaat hè.

https://www.youtube.com/watch?v=8xPL1YvS6Ls
>> 44sec

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 11:18
Ik zie het niet. Mogelijk refreshrate van je camera even aanpassen zetten? Klinkt mij iig als een monitor probleem/storing. Hoe is het scherm aangesloten? Toch niet via VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
Met mijn oude grafische kaart (ATI 6870) werkt alles perfect en is wel aangesloten op VGA... Zou toch geen probleem mogen vormen of wel? Zal eens met een HDMI kabel uitproberen..
En het spijt me voor onduidelijk filmpje maar is met gsm..

Mvg, alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heeft je monitor geen digitale aansluiting? VGA zouik zoveel mogelijk vermijden in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Volgens de specs heeft deze "D-Sub/ DVI".
Via DVI aansluiten dus (of HDMI -> DVI), VGA kan heel storinggevoelig zijn, zeker wanneer je dit soort problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
Is op DVI aangesloten met zo'n tussen stukje.. Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Van VGA naar DVI?
Er zit toch gewoon een DVI aansluiting op die kaart? Gewoon DVI -> DVI aansluiten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

spNk schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:07:
Van VGA naar DVI?
Er zit toch gewoon een DVI aansluiting op die kaart? Gewoon DVI -> DVI aansluiten dan.
Of andersom, niet echt duidelijk :p. (hoewel dat wel moeilijker is)

Inderdaad DVI -> DVI is beter. VGA is een analoog en heeft eerder last van storing, bij hoge resoluties is het beeld ook onscherp.

Filmpje nu 2x bekeken, vind het niet echt storend. Kan zijn omdat je de settings hoger hebt dat het spel iets langer moet laden op dat moment, of dat het een speciaal overgangs effect is.
Maak eens met paint een grijs plaatje en doe dit dan full screen om te zien of je het kan na bootsen, op die manier kan je erachter komen of het aan het spel licht of aan iets anders.

[ Voor 30% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 08-12-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
Heb eens met paint gevult van grijs op het gemakje naar zwart en dan is er niks te zien...
Pagina: 1