Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
Ik zoek een?
Mediaplayer met Linux OS (OpenELEC bv) die ook Netflix ondersteund.

Wat is je budget?
100-150 euro all-in, dus dan inclusief behuizing, voeding en geheugenkaart.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ter vervanging van de Smart-tv app gebeuren van mijn televisie. Ik wil er video's vanaf mijn NAS naar toe streamen en Netflix kunnen gebruiken. Evt. ook die streamingsdienst van de pubieke omroep (irritant dat uitzendinggemist nog steeds in VHS kwaliteit is). Hij moest snel reageren en bij voorkeur een echte GB NIC hebben.

Wat heb je zelf al gevonden?
Raspberry PI's, Banana PI's, Cubieboards, Cubietrucks, Beagleboards, UDOO en nog veel meer. Het is me alleen niet duidelijk welke van deze apparaten door OpenELEC / XMBC ondersteund worden. Ik lees dat de RPi hier eigenlijk niet iets te traag voor is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als ik het goed begrijp is er wat getweak voor nodig om Netflix aan de praat te krijgen. Ik hoef hier niet de technische details, maar ik zou het wel fijn vinden als je zeker weet dat het bij je suggesties het wel werkend te krijgen is..

[ Voor 11% gewijzigd door Videopac op 07-12-2014 23:09 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Beste oplossing in deze gevallen is een mini htpc neer zetten in de vorm van een Intel NUC, Gigabyte Brix, Zotac Zbox of iets soortgelijks. Zal probleemloos al je wensen kunnen vervullen. Struikelblok zal dan waarschijnlijk wel het gesteld budget zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:22

Ypho

Allround Nerd

Wat ik zelf in huis heb (boven) om dit te doen is een tweede generatie Apple TV. Netflix werkt standaard op de ATV (helaas op de 2e generatie max 720p). En dan kun je hem tweaken om XBMC te draaien, en dan te streamen vanaf je NAS. Vanuit XMBC kun je dan plugins installeren voor NPO gemist (maar helaas dat ook geen top kwaliteit).

Ik had dit eerst ook beneden, maar daar heb ik nu gekozen voor een RBPi, XBMC kijk ik daar nu via de PS4, en daarvoor ook nog met een Chromecast.

Al met al was voor mij een ATV2 de beste oplossing. Een apparaat waar ik alles mee kon, alleen heb ik gemerkt dat de RBPi sneller en stabieler is dan een ATV (met XBMC dan). Alleen kun je de RBPi niet standaard bedienen met een afstandbediening. Ik heb daarvoor uit China zo'n ding laten komen.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:39
OpenELEC ondersteunt officieel alleen Raspberry Pi en Cubox (en die laatste is nog vrij experimenteel).
Netflix op OpenELEC is zo goed als onmogelijk, en het ziet er ook niet naar uit dat het ergens in de komende maand wel mogelijk zal worden. Er zijn op dit moment ruwweg 2 methoden voor Netflix op Linux: 1 is met de open source variant van Silverlight, de andere is HTML5 via een browser. Beide methoden kunnen niet netjes in XBMC geintegreerd worden en vooral de browsermethode is qua bediening heel anders dan XBMC. Alle beschikbare methoden stoppen XBMC en draaien in een losse omgeving, om na het afspelen weer terug te gaan naar XBMC.

Op OpenELEC zijn beide methoden nog lastiger, omdat het moeilijk is om de juiste libraries mee te leveren. Tot nu toe heeft dan ook niemand dat gedaan en de officiele developers geven het geen prioriteit, omdat het teveel werk is voor iets wat alsnog een suboptimale ervaring biedt. XBMCBuntu zal geschikter zijn, dat is in de basis een Ubuntu-systeem, waardoor er ten eerste meer documentatie voor is en ten tweede zijn er meer kant-en-klare packages beschikbaar (al dan niet van derde partijen) voor de dingen die je nodig hebt om Netflix aan de praat te krijgen.

Conclusie van dit verhaal is, als je het al aan de praat krijgt in XBMC, dat het geklooi blijft en het kan op ieder moment stukgaan. Ik zou het in ieder geval eerst eens proberen aan de praat te krijgen op een reservecomputer voordat je iets aanschaft wat uiteindelijk ongeschikt blijkt te zijn.

De Pi is naar mijn mening veel te traag, dat wordt nog erger als je dingen als een browser moet gaan draaien voor Netflix. De Silverlight-methode werkt sowieso niet, want dat is voor zover ik weet niet beschikbaar voor de ARM-cpu. Een beetje 1080p mkv van een netwerk streamen lukt nog wel, maar add-ons, skins en indexeringen zijn bijzonder langzaam.

Er zijn ook Android-boxen waar XBMC redelijk op draait en waar je ook de officiele Android-app van Netflix op kan draaien. De Neo Minix X8-H is bijvoorbeeld een aardig apparaat. Wel zit je dan weer met beperkingen op het gebied van HD audio (geen DTS-HD en TrueHD, bijvoorbeeld).

Mijn advies zou toch zijn om beide dingen te scheiden: 1 apparaat voor XBMC en 1 apparaat voor Netflix. XBMC draait toch nog altijd het beste op x86, dus dat zou eerste keus zijn. Voor Netflix zou je dan bijv. een Chromecast kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
Dank voor de reacties zover. Die mini-HTPC oplossingen: daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ging ervan uit dat zelf een Cubieboard in een behuizing stoppen goedkoper zou zijn dan een kant-en-klare oplossing, maar dat lijkt niet zo te zijn. M.b.t. OpenELEC i.c.m. Netflix: ik dacht dat het wellicht aan mijn beperkte kennis zou liggen dat ik daar niet voldoende over kon vinden, maar dat blijkt nog echt een probleem te zijn. Wel jammer. Ik denk nog even verder na. Ik neig naar een pricewatch: Zotac ZBOX nano AQ01 Ja, die zit duidelijk boven budget, maar biedt voor zover ik kan zien wel veel waar voor zijn geld. En ik wil wel graag in 1x goed klaar zijn.

Suggesties zijn nog steeds welkom!

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)