Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weinig verstand van luidsprekers, maar de kamer waar ik in zit heeft weggewerkte Bose Acoustimass 6 speakers. Deze wil ik graag aansluiten op een Sony setje (omdat dat simpel samenwerkt met bestaande Sony TV). Het goedkoopste Sony setje met Bluray dat ik kon vinden is de BDV-E2100. Het idee is om de speakers van deze set niet te gebruiken en in plaats daarvan de Acoustimass 6 speakers aan te sluiten.

De specificaties zijn als volgt:

Bose:
Compatibel met AV-ontvangers en -versterkers van 10 tot 150 watt per kanaal, bij een nominale impedantie van 4 tot 8 ohm

Sony:
UITGEVOERD VERMOGEN (nominaal)
Voor L/Voor R: 75W+75W(bij3 ohm,1kHz,1%THD)
UITGEVOERD VERMOGEN (referentie)
Voor L/Voor R/Surround L/Surround R: 125 W (per kanaal bij 3 ohm, 1 kHz)
Midden: 250 W (bij 6 ohm, 1 kHz)
Subwoofer: 250 W (bij 6 ohm, 80 Hz)

Ik wil niet de Bose speakers opblazen, want deze zijn niet van mij. Gaat het werken om deze Acoustimass speakers op de Sony homecinema aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22

FeaR

In GoT we trust

Die Bose Acoustimass 6 speakers sluit je toch aan via een speciale kabel naar de "subwoofer" van de Bose zoals op dit plaatje? Die speciale kabel heeft vijf paren gewoon twee aderige speakerkabel en een RCA voor de subwoofer. Kabels die je op een normale receiver kwijt kan, maar niet op een all-in-one Sony setje met passieve subwoofer en aparte aansluitingen voor de speakers. All-in-one setjes hebben daar wel vaker last van. Als je echt wil combineren en een Sony wilt, neem dan een Sony receiver en een losse Blu-rayspeler. Nu zal vermogen niet het probleem mogen zijn, maar op dat vlak is een losse receiver ook nog eens vele malen beter dan zo'n all in one. En ook staan dingen als crossover vaak vast in dit soort setjes, dan ben je ook al weg met een set als de Bose.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 07-12-2014 22:59 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.