Toon posts:

PowerMac G5 als mediacenter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal!

Ik heb een vraagje, ik gebruik momenteel m'n Macbook air voor mn iTunes collectie in combinatie met mijn Apple TV voor het streamen naar mn televisie. Echter heeft mijn macbook niet zoveel opslag geheugen en lijkt het mij handiger om een externe mac te gebruiken om mijn series, films en muziek op te slaan en het dan alsnog via homesharing in iTunes te doe, is dit mogelijk op een powermac g5 of een andere Macintosh computer? Ik heb namelijk niet de behoefte om daar een hele nieuwe mac voor te kopen. Kan zoals ik het in gedachten heb lukken? Of zijn er manieren hoe ik het eventueel op een betere manier zou kunnen doen?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Zou zeker kunnen met de G5. Maar als dat beest dag en nacht aan staat kost je dat een vermogen op je elektriciteit rekening! Zou ik toch eerder kijken naar een raspberry pi of een goeie NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

ik heb een oude g4 mac mini daarvoor met een aantal USB disks er aan.
1 van 2 terra met daarop de iTunes data en dan op de mac mini itunes geïnstalleerd.
die gebruikt nog minder, ook geen toetsenbord, muis en beeldscherm er aan.
want je kan deze met je macbook beeldschermdeling o.i.d. overnemen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Probeer altijd een omschrijvende titel te kiezen. Ik heb hem daarom iets aangepast: "PowerMac G5 als mediacenter?".

Ik zou eigenlijk kiezen voor een Mac Mini vanwege het stroomverbruik. Het verschil is echt bizar groot. Een G5 verbruikt 261w (load) en 132w (idle), een Mac Mini respectievelijk 30w en 8w.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Een Mac Mini lijkt mij ook handiger in verband met ruimte, helemaal als het verbruik zoveel minder is. Ik las ook dat de mini een stuk stiller is vergeleken met een powermac

p.s volgende keer zal ik het de titel beter verwoorden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56
ik gebruik momenteel een hackintosh als media-center, kun je zo goedkoop en duur maken als je zelf wilt.
kan je meteen met XBMC aan de slag :-)
( Weet niet of dit advies "legaal" is volgends de mods)
Pagina: 1