Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286392

Topicstarter
Ik hem samen met mijn vriendin een huis gekocht welke we aan het verbouwen zijn. Dit duurt nog zeker een jaar. Zij woont momenteel nog in een huurflat zonder wifi en internet. Ik heb bij Vodafone mijn abonnement verlengd met een 6Gb abonnement met multisim. De Samsung Galaxy Tab 3 Lite kreeg ik hier gratis bij. Het idee was dat mijn vriendin op haar flatje kon internetten. Nu kan er in deze tablet geen simkaart en zit ik dus met een 6Gb abonnement.

Dit is nogal zonde dus wil ik een goede tablet aan haar geven met kerst. Dan heeft ze toch internet op haar flatje via de multisim. Ik neem vaak mijn laptop mee naar haar waarmee ik via hdmi films af kan spelen.

Later in ons huis nemen wij de 2 LG tv's mee. Beneden in de woonkamer komt een nieuwe van Samsung. De nieuwe tablet zou er dan één van Samsung moeten worden zodat o.a. films streamen op elkaar is afgestemd. De 2 Lg tv's moeten ook films af kunnen spelen.

Ik zag dat er verschillende manieren waren om films te streamen. Via hdmi, maar deze heeft Samsung niet. Wat zou dan een makkelijk alternatief zijn voor de andere tv's. Een usb naar hdmi kabel lijkt me de makkelijkste oplossing, of werkt dit niet goed, MHL of SLIMPORT? Via wifi kan het niet aangezien dit niet aanwezig is op haar flat. De LG tv's hebben ook geen dnla.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Samsung Galaxy Tab S 10.5 4G. Maar voldoet deze aan mijn eisen om video te kunnen streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 13:45
Als ik het goed begrijp wil je dus via een Samsung tablet films streamen naar een Samsung of LG tv die beide in bezit zijn van een HDMI port. Klopt dat?

Zoja, waarom geen google chromecast nemen?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

ChojinZ schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:09:
Als ik het goed begrijp wil je dus via een Samsung tablet films streamen naar een Samsung of LG tv die beide in bezit zijn van een HDMI port. Klopt dat?

Zoja, waarom geen google chromecast nemen?
Dit dus. Dan kan je zelfs elke tablet die je wil kopen, chromecast erbij van €35 en je bent in business. Eventueel voor elke TV een chromecast (3x €35 = €105) maar je kunt natuurlijk ook de chromecast meenemen naar de TV waar je hem op dat moment in wil gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 08-12-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het makkelijkste lijkt mij om een kabel in de tv te steken en dan het hdmi kanaal te kiezen. Dus dat ik een cloon van me tablet scherm krijg. Zo doe ik het ook met mijn laptop.

Ik gebruik bsplayer waarbij automatisch de juiste ondertiteling gezet wordt. Bij chromecast speel ik zeker alleen het bestand af?

De vraag is of ik via de micro-usb van de tablet een kabel in kan steken die in de hdmi gaat van de tv.

Topicstarter
Ik heb Samsung gebeld, maar volgens mij was het te ingewikkeld voor de mevrouw die ik aan de lijn heb gehad. Die zei namelijk uhhhhhh, dat is volgens mij niet mogelijk. Niet echt overtuigend.

Vervolgens heb ik Coolblue gebeld, die me overigens goed te woord hebben gestaan. Na navraag gedaan te hebben belde ze me terug dat dit mogelijk was via een usb-hdmi converter.

Ik ben vervolgens wat video's gaan kijken van de Google ChromeCast waar jullie het al over hadden. Maar wat mij opvalt is dat er telkens gesproken wordt over Wifi. Dit heeft mijn vriendin niet op haar flatje. Geen internet en dus ook geen Wifi.

Het plan is dus om een 4G Tablet te kopen. Dan kan mijn vriendin via multisim op mijn Vodafone abonnement kan internetten op de tablet. Als ik dan een keer samen met haar een film wil kijken op haar flatje. Dan moet ik in mijn huis de film downloaden op de tablet. Vervolgens wil ik de tablet mee nemen naar haar en via Bsplayer de film afspelen, waar bij Bsplayer automatisch de juiste ondertiteling erbij zoekt.

Maar hoe kan ik de Tablet met micro-usb verbinden met haar Tv(geen smart-tv) zonder Wifi? Kan dit met een micro-usb naar hdmi kabel, chromecast, of moet ik dan toch een micro-usb naar hdmi converter kopen?

Update:

Een directe kabel van micro-usb naar hdmi kan alleen als de hdmi ingang op de tv ook MHL ondersteund. Dat doet haar tv dus niet. Dan heb ik een passieve kabel nodig die het signaal omzet. Ik las dat ik dan de officiele van Samsung moet hebben, omdat de pinnen bij hun anders zijn.

Ik ben Samsung dus weer gaan bellen, maar kreeg volgens mij weet hetzelfde vrouwtje. Ik legde haar het verhaal uit en wilde graag het artikelnummer/naam weten zodat ik deze kan bestellen. Op de Nederlandse site kon ik deze niet goed vinden. Stuurt ze me naar www.samsungonderdelen.com. Dit is voor onderdelen te bestellen voor Samsung apparaten. Wat een flut klantenservice!!!

Kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben? Is het deze uit de pricewatch?

http://tweakers.net/price...ousb-groter-dan-hdmi.html

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 286392 op 11-12-2014 15:56 ]

Anoniem: 483276

Anoniem: 286392 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:05:
Ik heb Samsung gebeld, maar volgens mij was het te ingewikkeld voor de mevrouw die ik aan de lijn heb gehad. Die zei namelijk uhhhhhh, dat is volgens mij niet mogelijk. Niet echt overtuigend.

Vervolgens heb ik Coolblue gebeld, die me overigens goed te woord hebben gestaan. Na navraag gedaan te hebben belde ze me terug dat dit mogelijk was via een usb-hdmi converter.

Ik ben vervolgens wat video's gaan kijken van de Google ChromeCast waar jullie het al over hadden. Maar wat mij opvalt is dat er telkens gesproken wordt over Wifi. Dit heeft mijn vriendin niet op haar flatje. Geen internet en dus ook geen Wifi.

Het plan is dus om een 4G Tablet te kopen. Dan kan mijn vriendin via multisim op mijn Vodafone abonnement kan internetten op de tablet. Als ik dan een keer samen met haar een film wil kijken op haar flatje. Dan moet ik in mijn huis de film downloaden op de tablet. Vervolgens wil ik de tablet mee nemen naar haar en via Bsplayer de film afspelen, waar bij Bsplayer automatisch de juiste ondertiteling erbij zoekt.

Maar hoe kan ik de Tablet met micro-usb verbinden met haar Tv(geen smart-tv) zonder Wifi? Kan dit met een micro-usb naar hdmi kabel, chromecast, of moet ik dan toch een micro-usb naar hdmi converter kopen?

Update:

Een directe kabel van micro-usb naar hdmi kan alleen als de hdmi ingang op de tv ook MHL ondersteund. Dat doet haar tv dus niet. Dan heb ik een passieve kabel nodig die het signaal omzet. Ik las dat ik dan de officiele van Samsung moet hebben, omdat de pinnen bij hun anders zijn.

Ik ben Samsung dus weer gaan bellen, maar kreeg volgens mij weet hetzelfde vrouwtje. Ik legde haar het verhaal uit en wilde graag het artikelnummer/naam weten zodat ik deze kan bestellen. Op de Nederlandse site kon ik deze niet goed vinden. Stuurt ze me naar www.samsungonderdelen.com. Dit is voor onderdelen te bestellen voor Samsung apparaten. Wat een flut klantenservice!!!

Kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben? Is het deze uit de pricewatch?

http://tweakers.net/price...ousb-groter-dan-hdmi.html
Voor de chromecast kun je toch een wifi hotspot maken met de tablet? Van de kabels heb ik geen idee.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oplossing: routertje waarin je een 3G/4G simkaart kan instoppen, daarmee heb je dus internet wifi access. Je kunt dan die Samsung tablet gebruiken en ook nog de Chromecast optie gebruiken.

Weet zo niet of je met een tablet een lokaal videobestand via chromecast kan streamen, maar gezien de bovenstaande reacties zal dat wel kunnen.

Topicstarter
Ik wil niet lastig overkomen, maar een 4G router kost tussen de 150 en 300 euro. Terwijl zo'n kabeltadapter 25 euro kost. Het is maar een tijdelijke oplossing, want als ons gezamelijke huis over een jaar klaar is, dan hebben we toch internet en wifi. Als ik nu een router koop, dan kan ik hem over een jaar weer weggooien.

Een wifi-hotspot zou kunnen, bedankt voor de tip. Dan kan ik een verbinding maken met de ChromeCast en heb ik helemaal geen kabels nodig wat nog makkelijker is. Dan kan de tablet gewoon op tafel blijven liggen en kunnen we daarmee bijvoorbeeld de film stop zetten.

Als ik dan filmpjes bekijk over de werking van de ChromeCast dan werken er maar een paar apps op, zoals Netflix en YouTube. Dit worden er wel steeds meer. Mijn films speel ik altijd af met BsPlayer. Deze zoekt automatisch de ondertiteling erbij. Ik zag dat er inmiddels ook een beta-ondersteuning voor ChromeCast is. Maar ChromeCast ondersteund MKV-bestanden en daarbijhorende audiocodecs niet goed, waarbij er vaak alleen video te zien is maar geen audio te horen. Ik zou dan eerst het MKV bestand om moeten zetten (converten) naar een werkende format. Beetje omslachtig dus.

Als ik het goed begrijp stuur ik via ChromeCast alleen het bestand door. Via een actieve kabel kloon ik het scherm en wordt de film afgespeeld op de tablet. Zoals ik voorheen deed met mijn laptop en hdmi-kabel.

Is het toch mogelijk de film af te spelen via ChromeCast of raden jullie dan toch de bekabelde verbinding aan?

Update:

Na wat onderzoek op Google en dit forum kom ik tot de conclusie dat ChromeCast niet goed overweg kan met de MKV bestanden, en dan vooral de audiocoderingen. Waarschijnlijk lukt het wel met Plex. Plex codeert de audio en stuurt dit door naar de ChromeCast. De tablet moet dit hardwarematig wel uit kunnen voeren anders hapert het beeld.

Als ik de Samsung Galaxy Tab S 10,5" aanschaf, is deze krachtig genoeg om Plex de MKV bestanden om te laten zetten en door te sturen naar de ChromeCast, zonder haperingen?

De enige optie die dan rest zou een micro-usb naar hdmi actieve kabel zijn, van Sasmsung zelf. Dit omdat de pinnetjes net iets anders zouden zitten waardoor een universeel model niet zou werken. Ik moet dan wel de derde generatie adapter gebruiken, want deze werkt met de Samsung Galaxy Tab S. Deze informatie kwam ik tegen op onderstaande site:

http://blog.clove.co.uk/2...pter-samsung-galaxy-need/

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 286392 op 11-12-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kan je vragen niet beantwoorden, maar 150-300 euro voor een 3g routertje?
pricewatch: Huawei E5220
En dat is alleen maar een voorbeeld en ik weet ook niet of die voldoet aan jouw wensen, gewoon simpel internet delen moet wel lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de Samsung usb naar hdmi adapter besteld, ET-H10FAUWESTA MHL 2.0. Leek mij de makkelijkste oplossing. Laat hier wel weten of het werkt. Heeft me overigens een hoop moeite gekost, via 2 x klantenservice Samsung, een keer de Samsung Chat, en een ander nummer van Samsung gebeld. Laat staan de sites die ik bekeken hebt, haha.

Ook heb ik de ChromeCast besteld, voor bij mijn ouders thuis. Kan ik daar de gratis gekregen Samsung Tablet 7" Lite gebruiken met de gratis Netflix bij mijn Vodafone abonnement. Daar hebben we wel WiFi. Kan ik meteen een keer testen of SopCast werkt met de ChromeCast.

Wanneer alles binnen is zal ik het een keer testen...
Pagina: 1