Ik gebruik al tweeënhalf jaar met plezier een Medion pc. Ja, ja, ik weet het, maar na al die jaren zelf bouwen was ik het zat, kostte teveel tijd, en tot heden deed deze Medion het probleemloos. Laatste maand merkte ik dat de POST steeds langer ging duren. Vorig weekend eerste echte problemen. PC startte eigenlijk niet meer op. Behalve als ik 'm lang aan liet staan, dan startte de pc toch nog op, zeg na 1 a 2 uur. En dan kon ik er gewoon mee werken. Er is nog een dagje geweest dat het systeem zichzelf voortdurend uit- en aanzette zonder op te starten. Nu start pc helemaal niet meer op. Voeding werkt, alle fans draaien, aan/uit knop werkt, geen beeld, beeldscherm blijft in slaapstand, lampjes op toetsenbord branden ook niet.
Meest vreemd vind ik dat ik van het moederbord geen enkel piepje krijg. Weet ook niet of ik dat bij normaal starten wel had.
Ik heb ongeveer een jaar niets aan deze pc veranderd, v.w.b. hardware of instellingen.
Wat heb ik geprobeerd:
Geheugen eruit en er weer in (2x4GB). En nu zit het oorspronkelijk geheugen er weer (2x2GB).
Alle drives afgekoppeld
Videokaart vervangen.
Resultaat blijft hetzelfde, start niet op.
Ik heb nog niet de tijd gehad het mobo er uit te halen.
Het is een i5 2320 systeem met een MSI moederbord speciaal gemaakt voor Medion, plus GeForce GTX550i, verder niets spannends.
Komen deze verschijnselen jou bekend voor? Iedere hint is welkom. Alvast bedankt!
Groet, Nico
Meest vreemd vind ik dat ik van het moederbord geen enkel piepje krijg. Weet ook niet of ik dat bij normaal starten wel had.
Ik heb ongeveer een jaar niets aan deze pc veranderd, v.w.b. hardware of instellingen.
Wat heb ik geprobeerd:
Geheugen eruit en er weer in (2x4GB). En nu zit het oorspronkelijk geheugen er weer (2x2GB).
Alle drives afgekoppeld
Videokaart vervangen.
Resultaat blijft hetzelfde, start niet op.
Ik heb nog niet de tijd gehad het mobo er uit te halen.
Het is een i5 2320 systeem met een MSI moederbord speciaal gemaakt voor Medion, plus GeForce GTX550i, verder niets spannends.
Komen deze verschijnselen jou bekend voor? Iedere hint is welkom. Alvast bedankt!
Groet, Nico