Windows 8.1 met Bing (Core Connected) ISO

Pagina: 1
Acties:
  • 13.041 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:20
Beste Tweakers,

Ik heb hier een Windows 8.1 met Bing machine staan vol met spyware en virussen.
Ik wil liever niet herstellen naar de fabrieksinstellingen, maar een schone installatie.

Heeft iemand een legale ISO die clean is?
Pro en Home versies heb ik wel, maar dit is wel een hele excentrieke...

Op het Microsoft Action Pack is de ISO ook niet beschikbaar.

De code werkt niet op Home en Pro, en UEFI zorgt ook niet ervoor dat automatisch de code wordt ingevuld.

Hellup!

Als ik de code uitlees, krijg ik SKU: Windows 8.1 Connected

[ Voor 6% gewijzigd door ThinClientQ op 07-12-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:42
Is het niet toevallig een pc die geleverd is met Windows 8.0 waardoor de key niet automatisch genomen wordt? Er bestaan tools om de key uit te lezen, maar je kan ook 8.0 installeren en dan updaten.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
skelleniels schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:24:
Is het niet toevallig een pc die geleverd is met Windows 8.0 waardoor de key niet automatisch genomen wordt? Er bestaan tools om de key uit te lezen, maar je kan ook 8.0 installeren en dan updaten.
Nee het is een machine die standaard wordt uitgeleverd met Windows 8.1 met Bing.
De key heb ik uitgelezen, deze wordt niet ingelezen in 8.1 Home en Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Even heel hardop denkend:
Kan je niet een ISO maken van je huidige Windows Installatie? (Of komt er dan zooi mee) dan zou je namelijk gewoon een installatie schijf maken van de met Bing beruchte Windows.

Snap persoonlijk ook niet waar die versie vandaan komt...

Wellicht heb je hier wat aan;
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

[ Voor 16% gewijzigd door Mrjraider op 07-12-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:22
Windows 8.1 with Bing is niets meer dan een NORMALE versie van Windows 8.1, waar de OEM geen andere zoekmachine in mag stellen (en daarvoor dan korting krijgt van MS). Zelf mag je natuurlijk wel een andere zoekmachine instellen.

Ik zie even niet wat er mis is met herstellen naar fabrieksinstellingen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:55

TheVMaster

Moderator WOS
Inderdaad....Windows 8 hoef je eigenlijk nooit meer te installeren, maar eenvoudig een Reset is voldoende aangezien er dan gewoon een herinstallatie gedaan wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Ramon schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:40:
Windows 8.1 with Bing is niets meer dan een NORMALE versie van Windows 8.1, waar de OEM geen andere zoekmachine in mag stellen (en daarvoor dan korting krijgt van MS). Zelf mag je natuurlijk wel een andere zoekmachine instellen.

Ik zie even niet wat er mis is met herstellen naar fabrieksinstellingen?
Ik begrijp het, ik ben al een uur aan het lezen over deze versie, maar helaas nergens een legale NL ISO.

Gratis 30 dagen Cyberlink, McAfee, en nog een 5 tal applicaties die overbodig zijn.
Ik doe bij 9 van de 10 machines een clean install, is veel prettiger en efficiënter.
TheVMaster schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:44:
Inderdaad....Windows 8 hoef je eigenlijk nooit meer te installeren, maar eenvoudig een Reset is voldoende aangezien er dan gewoon een herinstallatie gedaan wordt....
Ik zal zo kijken naar de Reset functie, maar waarschijnlijk krijg ik dan ook alle bloatware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:18
ThinClientQ schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:45:
Ik zal zo kijken naar de Reset functie, maar waarschijnlijk krijg ik dan ook alle bloatware?
En daar kun je dan weer de PC-Decrapifier voor gebruiken, helpt je zo van het probleem af. (http://pcdecrapifier.com/download)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
MaZeLe schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:48:
[...]

En daar kun je dan weer de PC-Decrapifier voor gebruiken, helpt je zo van het probleem af. (http://pcdecrapifier.com/download)
Kopietje gemaakt van de HDD, reset, nu PC-Decrapifier aan het proberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
MaZeLe schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:48:
[...]

Applicatie maakt een lijst van wat er te verwijderen is en gaat dan gewoon alle uninstallers af.
Moet ook nog bij meerdere applicaties handmatige acties doen om het verwijderen te starten.

Kan ik net zo goed naar Programma's en onderdelen gaan en het daar doen ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Laatst online: 17-05 20:30

shicomm

<***>

Ik heb in de winkel regelmatig laptopjes met dat windows 8.1 met bing product.
Groter probleem ; wat moet je nu met zo'n ding als de hdd om zeep is ?

Alleen daar al zou ik zo'n iso goed kunnen gebruiken.
Als ik een compleet archief moet gaan aanhouden van wds captures van dat soort machines dan zou ik er geen stuiver meer aan kunnen verdienen....

Ik bijt me er al een week op stuk waarom het nou zo moeilijk is om een iso te kunnen maken zodat ik ook dat soort machines gewoon kan installeren.
De optie op met dism de editionID aan te passen werkt helaas niet ( optie is niet eens beschikbaar... )

Ben nu uit wanhoop maar aan het testen met een shady iso die ik 'ergens' vandaan heb gehaald om te kijken of het geheel dan wel te installen is...

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
shicomm schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:49:
Ik heb in de winkel regelmatig laptopjes met dat windows 8.1 met bing product.
Groter probleem ; wat moet je nu met zo'n ding als de hdd om zeep is ?

Alleen daar al zou ik zo'n iso goed kunnen gebruiken.
Als ik een compleet archief moet gaan aanhouden van wds captures van dat soort machines dan zou ik er geen stuiver meer aan kunnen verdienen....

Ik bijt me er al een week op stuk waarom het nou zo moeilijk is om een iso te kunnen maken zodat ik ook dat soort machines gewoon kan installeren.
De optie op met dism de editionID aan te passen werkt helaas niet ( optie is niet eens beschikbaar... )

Ben nu uit wanhoop maar aan het testen met een shady iso die ik 'ergens' vandaan heb gehaald om te kijken of het geheel dan wel te installen is...
Ik zoek hem ook nog steeds... Hellup Microsoft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATY77
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-05 20:26
ThinClientQ schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 20:53:
[...]

Ik zoek hem ook nog steeds... Hellup Microsoft ...
Met de Install Media Creation Tool van MS kun je een Windows 8.1 iso downloaden. Je key werkt ook met deze iso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
ATY77 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:14:
[...]

Met de Install Media Creation Tool van MS kun je een Windows 8.1 iso downloaden. Je key werkt ook met deze iso.
Onlangs geprobeerd bij de startpost maar toen functioneerde het niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Laatst online: 17-05 20:30

shicomm

<***>

Heb mijn versie geprobeerd maar ook die wilde niet ( bleek achteraf een single language versie van 8.1 WB te zijn.. ) inmiddels uit pure ellende de laptops maar geretourneerd omdat ze gewoon simpelweg niet te installeren zijn....

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 22:53
Ik heb exact hetzelfde probleem, een lenevo laptop. Harde schijf is kapot ( tik tik ) , kan hem terug sturen, maar regel het liever zelf met een ssd schijf die ik hier nog heb liggen. Ben dus ook erg op zoek naar een windows 8.1 met bing oem iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lopen jullie nou tegen het probleem aan dat OEM-keys niet werken in retail iso's of gaat het echt specifiek om iso's waar bing in moet zitten?

In het geval van het eerste, zet dit in de ei.cfg (indien niet aanwezig, aanmaken in dvd\sources\):
code:
1
2
3
4
5
6
[EditionID]

[Channel]
OEM
[VL]
0

Misschien dat het ander ook op de een of andere manier via die weg opgelost kan worden?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 27-12-2014 15:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier een hoop met een zelfde issue: Zelf Windows DVD maken bij Dell laptop

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kwam op usenet wel die iso's tegen, kan je die niet gebruiken ?
zolang je je eigen key's gebruikt is het netjes genoeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als die iso's niet aangetast/aangepast zijn kun je die wel gebruiken ja ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 27-12-2014 15:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Er zijn 3 verschillende oem versies, waarvan de installatieschijf de key automatisch uit de bios gebruikt, mits je de juiste versie hebt. Windows 8 ( zonder de 8.1 update ) , Windows 8.1 en Windows 8.1 met bing. 3 verschillende soorten oem's waar je afzonderlijk van elkaar de installatiemedia voor nodig hebt. En die met bing is (nog) niet gevonden, daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En je kan niet in de ei.cfg van een andere editie aangeven dat die editie geïnstalleerd moet worden? Dacht dat alle versies net als bij W7 op alle schijven stonden (Enterprise en bitversie uitgezonderd), waarbij dmv een ei.cfg een specifieke editie en OEM/retail wordt ingesteld.

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 27-12-2014 15:49 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De enige echte Bing ISO is:

X19-57272_SW_DVD9_NTRL_Win_with_Bing_8.1_64BIT_English_OEM.img
SHA1: BDC1E5FDBC1FAD5FE26155BAB6DAB7D95F434DEA

Weliswaar Engels.

Een Nederlandse ISO bestaat niet openbaar, maar is makkelijk te maken met:
  1. X19-57272_SW_DVD9_NTRL_Win_with_Bing_8.1_64BIT_English_OEM.img
  2. nl_windows_8.1_with_update_x64_dvd_xxxxxxx.iso
  3. windows8.1-kb3012997-x64-nl-nl-client_601bf2290f1ed205c82fe5537651bcb151a067a5.cab
  4. 8-Bing-Refresh.7z (lees ReadMe.txt voor nadere instructies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Raven schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:43:
En je kan niet in de ei.cfg van een andere editie aangeven dat die editie geïnstalleerd moet worden? Dacht dat alle versies net als bij W7 op alle schijven stonden (Enterprise en bitversie uitgezonderd), waarbij dmv een ei.cfg een specifieke editie en OEM/retail wordt ingesteld.
Nee, dit is echt een aparte uitgave.
Dav1d schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:03:

Weliswaar Engels.

3. windows8.1-kb3012997-x64-nl-nl-client_601bf2290f1ed205c82fe5537651bcb151a067a5.cab
Ik ga dit proberen met deze Tweaker, als ik een nette clean image heb, dan post ik hem voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Dav1d schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:03:

Weliswaar Engels.

Waar haal jij deze engelse ISO vandaan? Dat is voor mij opzich al voldoende :). Een cleane ISO in NL zou natuurlijk helemaal fijn zijn, maar dit is ook al een hele vooruitgang.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:18
*knip* Niet nodig om ons daarvan op de hoogte te brengen

[ Voor 134% gewijzigd door TheVMaster op 28-12-2014 12:52 ]

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
*identieke post als ander topic*

Ik heb inmiddels door hulp van Tweaker Dav1d een nederlandse Windows 8.1 met Bing ISO gemaakt.

Ik ga toestemming vragen aan de mods dat ik deze mag plaatsen.

*knip* Niet nodig

Superblij hiermee! Hiermee ga ik veel mensen helpen, schone installaties, HDD crashes, et cetera. :)

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 28-12-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het plaatsen van Windows iso's is hier bij mijn weten niet toegestaan, ookal zit er geen licentiecode/patch etc bij.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
ThinClientQ schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:25:
*identieke post als ander topic*

Ik heb inmiddels door hulp van Tweaker Dav1d een nederlandse Windows 8.1 met Bing ISO gemaakt.

Ik ga toestemming vragen aan de mods dat ik deze mag plaatsen.

Tweakers met veel haast mogen een DM sturen.

Superblij hiermee! Hiermee ga ik veel mensen helpen, schone installaties, HDD crashes, et cetera. :)
Hey wat leuk! Hoe hebben jullie dat gedaan? Ook als basis de Engelse ISO gebruikt?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Haas schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:48:
[...]

Hey wat leuk! Hoe hebben jullie dat gedaan? Ook als basis de Engelse ISO gebruikt?
Helemaal correct.

Dav1d vermeld dat er alleen een officiële Windows 8.1 Bing engelse ISO is.
Doormiddels een leuk scriptje kun je deze integreren met een NL language pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Is op die manier dan heel Windows Nederlandstalig (incl. login, etc) of alleen de gebruikersomgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Moet je perse de bij de taal horende versie van de licentie hebben?
Als in: werkt een NL serial ook op een EN Win 8? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Ja mijn NL serial werkt nu op een EN Win 8.1 with Bing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Eagle schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:21:
Moet je perse de bij de taal horende versie van de licentie hebben?
Als in: werkt een NL serial ook op een EN Win 8? :)
Windows licenties zijn taal- en bitversie onafhankelijk ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Ja, maar is dat sinds Windows 7 of was dat ook al bij eerdere versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Goeie vraag, ik kan niet zo gauw een officiële bron vinden, volgens een reactie op http://www.tomshardware.co.uk/forum/83064-45-product-copy kan dat bij XP in een andere taal niet, maar volgens een reactie op http://www.techsupportfor...ent-languages-519284.html wel :S

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 28-12-2014 12:50 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Dan ben ik wel benieuwd hoe ik aan dat scriptje kan komen voor de nederlandse taal

Wat betreft xp: die kun je gewoon installeren met een andere taal hoor, heb ik dit wel eens gedaan met een aangekochte oem licentie met engelstalgie cd, waarvan ik gewoon een andere nederlandse cd heb gebruikt, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
In Config panel -> Language kan je de Nederlandse taal activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met een EN iso heb je daar vziw wel een language pack voor nodig. Die heeft MS te koop, maar als je even zoekt kom je er achter dat ze ook ergens op ik meen glacier staan, hoe dan ook, op MS eigen cloud provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Nee hoor, het is zo te downloaden en als standaard weergave taal in te stellen. Hier is het namelijk ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-05 21:36
Na een mislukte SSD-clone van de HDD van m'n nieuwe Dell 3531, is de HDD overleden (vreemd, maar soit). Dus ik zat met een laptop waarvan ik geen recovery had en de SSD nog leeg was.

Gelukkig (met dank aan Haas) de Windows 8.1 met Bing ISO getraceerd (ENG, maar NL is makkelijk te installeren). "W8.1 with Bing" installeerde moeiteloos en nam automatisch de W8.1 key over uit de BIOS. Het levert een mooi non-bloated besturingssysteem op en met de SSD ingebouwd draait de €179 kostende 3531 helemaal top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Alleen een aantal apps op de modern UI blijven in het Engels. Iemand een manier om die ook in het Nederlands te krijgen?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Haas schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:54:
Nee hoor, het is zo te downloaden en als standaard weergave taal in te stellen. Hier is het namelijk ook gelukt.
Wat Haas zegt. Ik heb net drie laptops geinstalleerd met de engelstalige ISO "Microsoft Windows 8.1 with Bing". Via configuratiescherm is de nederlandse taal te downloaden en installeren. Daarna is je windows volledig nederlands.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:03
Hier helemaal hetzelfde verhaal.

Heb vorige week een laptop gekocht van acer (acer aspire es1 311).
Prima laptopje, maar wanneer ik windows starte werd ik volledig plat gegooid met allemaal reclame en onzin, hier had ik dus geen zin in. Heb gelijk de productkey achterhaald en heb deze ayopgeslagen.
Mijn plan was om een clean win 8.1 erover heen te gooien (ook zonder die bing onzin), maar zodra ik mijn productkey invoerde kreeg ik een foutmelding; het was een verkeerde code.... na enkele malen proberen (en ik er zeker van wist dat ik niet totaal scheel ben) ben ik op internet gaan zoeken waar het dus aan ligt.

En ja hoor, zodoende ben ik gekomen bij dit topic. Ik ben ook nog op zoek naar een clean win 8.1 met bing iso, zodat ik deze op een usb stickie kan laden & mijn laptop kan instaleren. Ik heb alvast thinclient een berichtje gestuurd, omdat ik heb begrepen dat hij een versie had gemaakt.

Indien iemand anders mij nog kan helpen, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 19:48
Morgen ontvang ik de Dell Inspiron 3531, het eerste wat ik ga doen is een clean install met Windows 8.1 With Bing 64 Bit NL, zonder alle bloatware van Dell.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Jumpman schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:49:
Morgen ontvang ik de Dell Inspiron 3531, het eerste wat ik ga doen is een clean install met Windows 8.1 With Bing 64 Bit NL, zonder alle bloatware van Dell.
Heb je al de ISO? Is vrij makkelijk te vinden, maar dat doen we via PB dan maar ff. Bedenk wel dat je de drivers dan wel apart moet installeren (geen groot probleem voor de gemiddelde Tweaker, maar toch). Ik merkte ook dat ik nog een Dell-programma moest installeren om de FN-key niet default als multimedia toets te gebruiken (vond ik erg irritant). Dat is nu gefixt (in de BIOS kan dat ook, maar die opties waren bij mij grayed out).

Succes met de installatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.686
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:32
MegaTronics schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:40:
Alleen een aantal apps op de modern UI blijven in het Engels. Iemand een manier om die ook in het Nederlands te krijgen?
Ik had exact hetzelfde probleem! Heb inmiddels al een kant en klaar bootable USB stickje met "Windows 8.1 met Bing" in het Nederlands incl. de laatste updates via internet op de kop getikt, dus ik ben helemaal gelukkig! :)

*edit* Zal geen link vermelden, maar DM sturen mag altijd.

[ Voor 10% gewijzigd door michiel.686 op 25-01-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 13:16

BLACKfm

o_O

Waar is de iso? Fijn dat het weer allemaal verwijderd is...
Tweakers.net dwingt me tot illegale downloads omdat ik geen goede iso kan pakken :+.

[ Voor 224% gewijzigd door TheVMaster op 01-03-2015 13:21 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Stuur mij maar even een DM BLACKfm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-04 11:56
Donderdag even de iso rebuild en gister uitgeprobeerd op een laptop zonder uefI principe. Gaat prima en zonder problemen. Nu nog proberen met uefi principe en 8.1WB. Had er gister wel 1 gepakt maar helaas geen andere optie dan HDD. Ik kon wel de legacy opties veranderen zodat ik wel van dvd kon opstarten maar helaas zag hij de HDD niet meer dus kon ik hem nergens op installeren. Nu wachten tot ik nieuwe machines (Minimaal 2 voor als het misgaat kan ik hem weer overclondn)binnen krijg en dan kan ik het daarop proberen. Iedergeval zonder het uefi principe geen problemen gehad. Ik ben hem nu nog even aan het af installeren maar tot nu toe zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
Vanmiddag uitgeprobeerd met het uefi principe. Zonder problemen door de installatie. Hele install zonder een enkel probleem kunnen installeren. Na heel veel irritatie bij iedereen dit toch kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardverschoo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-11-2021
Het gaat mij er hoofdzakelijk om dat ik de standaard hd kan vervangen voor een SSD op de nieuwe Laptop van mijn vader.

Kan ik m dan wel clonen met bijvoorbeeld Acronis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
Het is mogelijk maar je kan beter een schone install doen. Heb je betere performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sowieso een schone installatie. Dit is wat ik altijd het eerste doe bij een nieuwe desktop of laptop, meteen van alle bloatware af.

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 20-02-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een MeegoPad T01 die met een geactiveerde versie van With Bing werd geleverd. Helaas ook vol malware die ik natuurlijk niet wil hebben.

Ik heb de bijbehorende key uitgelezen met zo'n tooltje.

Daarna heb ik Windows 8.1 (non-Pro, maar ook non-Bing) geïnstalleerd met een generieke niet-activeerbare key, in de hoop dat die nieuwe Windows de EFI-key kon uitlezen, of kon worden aangepast via het registry o.i.d. naar With Bing. Dat werkte dus niet; Windows draait als een zonnetje, maar is niet geactiveerd.

Kan ik ergens mijn Windows 8.1 'downgraden' naar Windows 8.1 with Bing? Zodat de bijbehorende key het weer doet. Omdat het in essentie dezelfde software is, leek me dit wel mogelijk.

Weet iemand hoe?

Ik wil liever niet ergens een torrent downloaden van de With Bing-ISO die hierboven genoemd wordt, en ook niet alles opnieuw installeren. Die Bing-computers zijn in de regel niet zo snel. ;)

Thanks voor de tip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Laat maar, de 'geactiveerde' key die in de originele installatie zat blijkt een gelekte volume key te zijn. Tot zover het vertrouwen in Chinese ebay-verkopers weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 14:40

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Iemand hier die mij kan helpen aan die ISO, eventueel via dm? Mijn voorkeur gaat uit naar een Nederlandse gecombineerde 32 en 64 bit versie. Alvast bedankt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Hallo allemaal.

Net als cjdijk,ben ik geinteresseerd in een Windows 8.1 with Bing ISO (zowel 32 als 64 bit).
Dit allemaal vanwege problemen met mijn mini laptop Asus F205TA (Atom Z3735F) met Windows 8.1 with Bing, zou ik graag over deze versie beschikken. Mede omdat de Asus recovery niet werkt en ook omdat de recovery partitie 8Gbyte van de 32Gbyte op de SSD wegsnoept.

Alvast dank voor de effort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Je kunt geen DM's ontvangen, als je dat even aanzet dan werkt dat wel zo makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Hoi Barns, aangepast! Dank hievoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 14:40

cjdijk

Hans favoriete radiostation

JD_1971 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:57:
Hallo allemaal.

Net als cjdijk,ben ik geinteresseerd in een Windows 8.1 with Bing ISO (zowel 32 als 64 bit).
Dit allemaal vanwege problemen met mijn mini laptop Asus F205TA (Atom Z3735F) met Windows 8.1 with Bing, zou ik graag over deze versie beschikken. Mede omdat de Asus recovery niet werkt en ook omdat de recovery partitie 8Gbyte van de 32Gbyte op de SSD wegsnoept.

Alvast dank voor de effort!
Je hebt privatemail.

Overigens alleen de 64 bitversie, de 32bit versie had ik zelf eigenlijk ook graag erbij gehad, maar ik heb geen idee hoe dit aan te passen. Of weet iemand anders hoe een 64 bit windows 8 iso is te bewerken zodat je bij het installeren kunt kiezen, of eventueel een extra iso bij te maken die 32 bit is?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Hallo cjdijk,

Je kan een ISO wel bewerken maar niet van een 32bit een 64bit versie maken of omgekeerd.

Wat je bijvoorbeeld kan doen is om de ISO versie te installeren op een systeem en daar dan allerlei aanpassingen op te maken (installeren/verwijderen van software, maken van settings, etc.). Daarna het systeem syspreppen en via WinPe boot disk een image capturen (install.wim file) en deze nieuwe install.wim file overschrijven in je uitgepakte ISO (ISO met zip programma uitpakken). Daarna weer opnieuw in pakken tot ISO (oscdimg). Als extra kan je nog een autounattend.xml aanmaken zodat de installatie geheel automatisch verloopt.

Voor bovenstaande moet je even googlen op Windows Assessment and Deployment Toolkit.
Is wel bewerkelijk maar te doen en er zijn filmpje op YouTube te vinden die wat meer inzicht hierin geven!

Succes :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Kan iemand mij dmmen met een link naar de iso voor in ieder geval de 32 bit versie? Much obliged :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
dragon2 zie pm...en dank aan allen die mij de link/info gestuurd hebben!

Ik heb de NL iso met Rufus tool op USB gezet en deze is Bootable op diverse gewone PC's. Echter op de drie systemen (Wintel CX w8, VoYo Mini PC en Asus F205Ta laptop) waarop Windows 8.1 with Bing is voor geïnstalleerd start deze niet op vanaf USB stick of DVD Rom. Ik kan wel booten vanaf USB op alle drie de devices (via recovery/bios aangepast) aangezien ik met Macrium Reflect een bootable WinPe USB stick heb gecreëerd om zo een compleet disk image te maken alvorens te gaan hobbyen. Dus blijkbaar een security issue. Iemand een idee hoe je die Intel Atom Z3735 systemen kunt herinstalleren van ander ISO (windows/linux)? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 13:14
Kan iemand mij ook een link sturen?

Heb een HP laptop met 64 bit 8.1 met Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 671201

Kan iemand mij in DM ook de link sturen (32 bit bij voorkeur)? Ik moet m'n Lenovo Miix 3-830 opnieuw installeren na een mislukte poging er Windows 10 op te zetten. De recovery partitie is helaas al gewijzigd en dus kan ik niet via de gewone methode werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 17:47

Eagle Creek

Breathing security

TheVMaster schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:44:
En als je de bloatware wilt voorkomen: deze resetimage kun je ook zelf weer aanvullen.
Dus een oorspronkelijke reset, bloatware eraf en drivers updaten en een nieuwe resetimage maken.

Clean as a whistle!

(Goed, een écht verse installatie is wss. nog iets schoner maar als er geen actieve bloatware meer op de pc staat maakt dat handjevol regkeys ook niet meer uit.)

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameLogic
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-08-2022
Heeft iemand nog steeds een Windows 8.1 Bing 64bit iso?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
GameLogic schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:42:
Heeft iemand nog steeds een Windows 8.1 Bing 64bit iso?
Bij voorbaat dank.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ororo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 21:54
Kan iemand mij misschien ook een DM sturen waar ik de windows 8.1 Bing 64 bit iso kan halen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mocht er nog iemand een kopie hebben van de Win8 with Bing editie, kan ik via een DM misschien een link krijgen of hoe ik eventueel toch een werkende ISO kan maken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674331

Beste forumgebruikers,

Kan iemand mij helpen aan deze Windows 8 with Bing 64 bit NL versie.

Ik ben een computerhersteller en zit hier ook met een 'goedkope' pc waar een SSD in moet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 675964

Hoi mensen,

Ik ben nieuw op dit forum dus weet nog niet goed hoe het werkt, maar ik ben ook op zoek naar een iso windows 8.1 met bing NL. Zou iemand mij een DM kunnen sturen met de link aub?

Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
*knip* Ik doe geen dingen die niet zijn toegestaan *knip*

[ Voor 72% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 12:02
Hier nog een slachtoffer van de "met Bing" ellende :)
*knip* Niet doen!

Ongelooflijk dat MS dit niet gewoon beschikbaar stelt btw.....

[ Voor 80% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:55

TheVMaster

Moderator WOS
Modbreak:Aangezien we de regels niet respecteren gaat dit topic op slot!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.