Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet zo goed mogelijk het Adobe creative suite kunnen gebruiken. Vooral Photoshop & Indesign.
Ik heb nog een Macbook pro laptop voor al het resterende gebruik.
Aangezien ik de afgelopen 5-6 jaar al met IOS heb gewerkt was het een moeilijke keuze,
maar ik denk dat een windows systeem beter is Prijs/kwaliteit. Dus ga ik voor een windows deze keer.
Hackintosh was een optie, maar daar ben ik niet helemaal van overtuigd, een systeem gebruiken op iets wat er niet voor "gemaakt" is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum rond de 2400 euro. Alles ingerekend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung Story station external HDD 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hier en daar al wel wat gelezen over systemen. Onderstaand systeem las ik ergens als het "ultimate photoshop systeem"
CPU: Intel Core i7-3820 3.6GHz - $310
Motherboard: ASRock X79 Extreme6 - $250
RAM: 16GB kit (4GBx4), Ballistix 240-pin DIMM, DDR3 PC3-12800- $105
HDD: 2 x Western Digital Caviar Green WD30EZRX 3TB ($180 each) - $360
SSD: 2 x Corsair Force Series 3 CSSD-F120GB3A-BK 2.5" 120GB SATA III ($150 each) - $300
Graphics card: PNY VCQ2000D-PB Quadro 2000D 1GB - $410
Optical drive: LG WH12LS39 12X Blu-ray Burner - $80
Power supply unit: CORSAIR Enthusiast Series TX750 V2 750W power supply unit - $105
Case: Thermaltake V4 Black Edition chassis - $50
Operating system: Microsoft Windows 7 Professional SP1 64-bit - $130
Total price: $2,100
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grote / geluid / Energie verbruik is allemaal onderliggend aan de prestaties tijdens het bewerken.
2 grote (>21") deftige Beeldschermen.
Ga je overklokken?
Geen idee, hier heb ik niet genoeg ervaring mee, om te weten of dit nuttig/nodig/aan te raden is.
Extra
Ik heb nog geen ervaring met het bouwen van een eigen pc.
Maar zou dit graag wel zelf doen. Is dit mogelijk door tuts/filmkes/topics te volgen. Of moet je hiervoor wel een degelijke ervaring voor hebben ?
Alvast bedankt voor de hulp!
Het systeem moet zo goed mogelijk het Adobe creative suite kunnen gebruiken. Vooral Photoshop & Indesign.
Ik heb nog een Macbook pro laptop voor al het resterende gebruik.
Aangezien ik de afgelopen 5-6 jaar al met IOS heb gewerkt was het een moeilijke keuze,
maar ik denk dat een windows systeem beter is Prijs/kwaliteit. Dus ga ik voor een windows deze keer.
Hackintosh was een optie, maar daar ben ik niet helemaal van overtuigd, een systeem gebruiken op iets wat er niet voor "gemaakt" is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum rond de 2400 euro. Alles ingerekend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung Story station external HDD 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hier en daar al wel wat gelezen over systemen. Onderstaand systeem las ik ergens als het "ultimate photoshop systeem"
CPU: Intel Core i7-3820 3.6GHz - $310
Motherboard: ASRock X79 Extreme6 - $250
RAM: 16GB kit (4GBx4), Ballistix 240-pin DIMM, DDR3 PC3-12800- $105
HDD: 2 x Western Digital Caviar Green WD30EZRX 3TB ($180 each) - $360
SSD: 2 x Corsair Force Series 3 CSSD-F120GB3A-BK 2.5" 120GB SATA III ($150 each) - $300
Graphics card: PNY VCQ2000D-PB Quadro 2000D 1GB - $410
Optical drive: LG WH12LS39 12X Blu-ray Burner - $80
Power supply unit: CORSAIR Enthusiast Series TX750 V2 750W power supply unit - $105
Case: Thermaltake V4 Black Edition chassis - $50
Operating system: Microsoft Windows 7 Professional SP1 64-bit - $130
Total price: $2,100
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grote / geluid / Energie verbruik is allemaal onderliggend aan de prestaties tijdens het bewerken.
2 grote (>21") deftige Beeldschermen.
Ga je overklokken?
Geen idee, hier heb ik niet genoeg ervaring mee, om te weten of dit nuttig/nodig/aan te raden is.
Extra
Ik heb nog geen ervaring met het bouwen van een eigen pc.
Maar zou dit graag wel zelf doen. Is dit mogelijk door tuts/filmkes/topics te volgen. Of moet je hiervoor wel een degelijke ervaring voor hebben ?
Alvast bedankt voor de hulp!