Business alternatief Facebook?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de stichting 'Vrienden van Greijdanus' ben ik op zoek naar een social network alternatief a la Facebook. Greijdanus is een gereformeerde school voor voortgezet onderwijs die in het kader van nieuwe betrokkenheid haar achterban aan de school wil verbinden in de vorm van 'Vrienden van..'

Als middel om zowel financiële ondersteuning als zingeving en relatie bij elkaar te brengen willen we werken met een digitaal relatieplatform. Het idee is dat elke 'Vriend van Greijdanus' toegang heeft tot een digitaal relatieplatform waar:
- contact met andere vrienden kan worden onderhouden
- vraag en aanbod van diensten en activiteiten bij elkaar komen
- specifieke projecten (in de school) ondersteund kunnen worden.

Het is hierin voor de steunstichting van essentieel belang informatie over interesses, participatie en geefgedrag van vrienden te verzamelen voor effectieve werving en een relevant aanbod.

Aan de 'achterkant' van dit platform zullen we daarom gaan werken met een CRM systeem en bijvoorbeeld een koppeling met iDeal voor het betalingsverkeer. Voor de 'voorkant' echter zijn we nog zoekende: iets als Facebook, maar dan met de mogelijkheid de social network schil te koppelen aan een eigen database. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
Kort door de bocht het business alternatief voor facebook = https://www.linkedin.com/

[ Voor 56% gewijzigd door Macsylver op 07-12-2014 20:36 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 18:22 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 16:29
Volgens mij is Yammer dan het beste alternatief, wordt in de zakelijke wereld ook veel gebruikt.

Jouw grootste uitdaging wordt denk ik mensen betrokken te houden bij zoiets. Op mijn werk log ik dagelijks in op Yammer waardoor vragen van collega`s snel beantwoord worden. Bij een initiatief als de jouwe reageren mensen denk ik veel minder snel op vragen en projecten doordat ze minder vaak inloggen.

Wat is de toegevoegde waarde van het platform voor de leden van de stichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de suggesties!

@FicoF De meerwaarde van het platform voor de leden/vrienden is dat zij als achterban van een streekschool in een groot gebied, toch nauw bij elkaar betrokken raken/blijven. Bijvoorbeeld als het gaat over wat er in de school gebeurt, welke activiteiten er worden georganiseerd en om de leden/vrienden de mogelijkheid te geven gemakkelijk zelf iets te kunnen communiceren of organiseren.
Het idee is dat niet alleen de school zendt naar de leden/vrienden in de steunstichting, maar dat er onderling dialoog ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik zie in dit soort gevallen toch heel vaak Facebook gebruikt worden in een besloten-groep vorm. Mensen kunnen zelf updates plaatsen, event-aanmaken, contacten leggen, sub-pagina's maken voor specifieke onderwerpen, enz. Je hebt zelf dan niet echt een koppeling met een CRM, maar ik zie niet goed waarvoor dit nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een koppeling met een CRM is nodig omdat het digitale platform naast het relationele doel ook een fondsenwervingsdoel heeft...

En afgezien van de koppeling met een CRM en een iDeal knop heeft Facebook inderdaad alles wat we nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

socialcast.com

[ Voor 55% gewijzigd door Inge801 op 08-12-2014 10:35 ]

你还记得吗 记忆的炎夏

Pagina: 1