Windows 8 herstelpartitie Acer Aspire

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBadkuip
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoi Tweakers,

Ik probeer de laptop van mijn vriendin (een Acer Aspire V5-551 opnieuw te installeren. Ik had gehoopt dat dat kon via de herstelpartitie maar wat ik ook probeer (direct vanaf de partitie op nieuw installeren of recovery medium maken via de partitie), deze blijft de foutmelding geven dat de schijf niet goed is ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j5y6Kwnl.png

Schijfbeheer laat het volgende zien (waaruit ik concludeer dat er toch wel iets van herstelpartitie aanwezig is):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5mO94gil.png

Nu vind ik het ook prima om windows 8 gewoon kaal opnieuw te installeren in plaats van via de Acer Recovery en na een beetje zoeken ben ik er ook achter wat de Windows 8 key van de laptop is (deze stond niet op een sticker aan de onderkant) maar ik weet niet welke versie van Windows 8 ik dan moet downloaden en waar ik deze download dan vandaan zou moeten halen?

Kan iemand mij hier verder mee helpen? Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:49
Heb je de Windows herinstallatie optie ook al geprobeerd?
Een fabrieksherstel uitvoeren

Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.

Tik of klik op Bijwerken en herstellen en vervolgens op Herstel.

Tik of klik onder Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren op Aan de slag.

Volg de instructies op het scherm.
Herinstallatie zoeken is ook voldoende om het te vinden volgens mij

De Key zit trouwens ingebakken in de BIOS

• XBadkuip
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-12-2024
nooberke schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:04:
Heb je de Windows herinstallatie optie ook al geprobeerd?

[...]

Herinstallatie zoeken is ook voldoende om het te vinden volgens mij

De Key zit trouwens ingebakken in de BIOS
Heb ik geprobeerd maar dan krijg ik dezelfde melding dat de schijf niet gereed is, of iets in die trant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Kaal installeren is de beste optie, en zoals gezegd: de key zit in de bios, deze hoef je dus verder niet in te voeren.
Kwestie dus van opstarten met de DVD/USB-stick, schijf leeghalen en go!