PC upgraden, moet de snelste worden.

Pagina: 1
Acties:

• peterbig
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-03-2025
Ik heb een mooie PC, maar wil de snelste. Stukje hobby. de corsair air 540 met daarin een paar HDD's en een goede voeding van corsair AX860i en een goede koeling H100i wil ik behouden.

dan dus een nieuw mobo erin, met nieuwste processor en nieuw DDR4 geheugen.

alles moet dan gaan draaien op de Samsung XP941 256 GB op de m.2 poort in TURBO

heeft daar al iemand ervaring mee?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik archieveer, werk met photoshop en mijn zoon wil nog wel eens gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
is van lager belang, hoofdzaak is een stabiel systeem met een geweldige snelheid. Maar ik heb ook weer geen zin om geld over de balk te smijten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
bestaande kast en voeding zie boven.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
de huidige videokaart is wat mij betreft nu even voldoende het is een Geforse GTX 780 ti van MSI. was eind vorig jaar nog best prijzig

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag A-1 producten

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Indien mogelijk een laag stroomverbruik, maar wel de optimale prestaties.

Ga je overklokken?
Mijn huidige systeem loopt zeer stabiel op 4.2 Mhz.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5930K Boxed€ 539,-€ 539,-
1MSI X99S SLI PLUS€ 192,95€ 192,95
1G.Skill Ripjaws 4 F4-2400C15Q-16GRK€ 228,-€ 228,-
1Samsung XP941 256GB€ 268,95€ 268,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.228,90

dit leek me leuk.

als de samsung wel als boot gebruikt kan worden.

Samenstellen is voor mij geen probleem. bij het inregelen kan ik wat goede hulp gebruiken ( vergoeding is geen probleem) in de regio Tilburg.

Gr,

Peter

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zich heb je dus geen socket 2011 nodig, maar zoals je zegt "voor de lol" is ook een reden. :)

Als je maar realiseert dat bij jouw soort gebruik een 4790K vaak allround sneller is zo lang je de cores van die 6 core niet op 4+ hebt.

Als je gaat overclocken dan is een 5930k geld weggooien; een 5820K is dan prima.

Die XP941 vind ik ook lastig. Je hebt een desktop dus het formaat boeit niet. Plus voor z'n capaciteit is hij erg duur. En hij schijnt heel erg heet te worden. Vooralsnog zou ik 2 250GB SSD's in raid 0 overwegen?

specs