Toon posts:

Voeding bij het BGS van november

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een vraagje aangaande de videokaart bij het budgetgamesysteem van november. Is het mogelijk dat je bij dit systeem van 350watt een amd r9 270x, gtx 760 of amd r9 280 kan plaatsen zonder een tekort aan voeding? Wat is de beste kaart binnen dit vermogen?
Op youtube heb ik een filmpje gevonden waarin gebruik gemaakt wordt van een r9 280 op een 350 watt voeding.

Mvg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2014 19:15 ]

Verwijderd

Een 350W voeding bestaat niet. Een goede 350W voeding kan bijvoorbeeld stukken beter zijn als een flut voeding van 500W.

Als je het hebt over de be quiet System Power 7 van 350W, die komt aansluitingen te kort voor die videokaart. Verschil tussen de videokaarten is overigens wel redelijk, de meest verbruikende met overklok kun je sowieso vergeten. Oftewel meer info is nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Antec VP350P is de voeding die ik gebruik, de rest van het systeem is identiek aan het bgs. Mijn streven is de beste videokaart te vinden die in dat systeem past. Kun je aangeven welke info ik nog meer kan geven? Ik ben een behoorlijke leek op dit gebied

Verwijderd

Met een AMD Athlon II X4 860 en zonder overklokken? Je hebt de voeding en PC al?

Verwijderd

Topicstarter
Zonder overklokken en heb de pc inderdaad al met die amd athlon ii x4 860 Ben van plan te spelen op een resolutie van 1920x1050. Heb alleen nog geen videokaart.

Verwijderd

Tja een R9 270X is amper sneller als een R9 270, dus dan kun je net zo goed de R9 270 nemen, enige verschil is de kloksnelheid. Een GTX 760 is eigenlijk te duur, vergelijkbare prestaties als een R9 270X, maar de prijs van een R9 280. Een R9 280 neemt alleen weer wat meer en wordt toch wel wat krapjes.

De BBG budget gamesysteem is eigenlijk helemaal op elkaar afgestemd en nergens is de veel aan uitgegeven. Jij wil nu een betere videokaart maar daar is de voeding eigenlijk niet op berekend. Ook is de CPU niet de allersnelste, maar past eigenlijk wel prima bij een R9 270. Maar i.s.m. een snellere videokaart wordt de CPU toch wel wat traag.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor het advies. Ik zie in ieder geval af van de 280. Eventueel ga ik voor de 760, goedkoopste versie staat voor 179 euro te koop aangeboden. Is dan het prijsverschil de winst waard?

Verwijderd

Waarom de GTX 760 dan? Zoals ik er boven zei is die ongeveer net zo snel als een R9 270X, maar heeft die de prijs van een R9 280. Prestatieverschil tussen de R9 270 en de GTX 760 is maar enkele procenten dat is niet echt waar je verschil tussen merkt. De voeding komt daarnaast ook nog eens aansluitingen te kort dus moet je verloopjes gebruiken wat ook niet echt handig is. De R9 270 is gewoon je beste optie, als je sneller wou had je beter alles anders kunnen doen. En als het niet sneller moest dan had je misschien beter (een aantal) tweedehands onderdelen kunnen nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan houd ik het bij de 270, maar de 270x is dan dus ook niet aan te raden tov de 270? Bedankt voor je hulp!

Verwijderd

Het verschil tussen een R9 270 en R9 270X is alleen maar de kloksnelheid van de GPU, de kloksnelheid van het geheugen en het aantal streamprocessors zijn precies identiek. De R9 270 draait standaard op 925MHz en de R9 270X op 1050MHz. Met een programma zoals bijvoorbeeld Afterburner kun je de R9 270 ook gewoon op 1050MHz instellen dan heb je gewoon precies hetzelfde als een R9 270. Maar dan zonder het gebruik van verloopjes omdat de voeding niet genoeg aansluitingen heeft en voor een iets lagere prijs.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Er is dan ook nog een verschil in koeling, iets als gigabyte heeft een twee fans koeling voor de 270 en een drie fans koeling voor de 270X enzovoorts.

Als die hetzelfde zijn heb je exact dezelfde kaart met domweg een andere naam en bios.

Je kan er zelfs voor kiezen om een 270X bios te flashen op een 270, dit is relatief veilig omdat je toch nog een backup bios hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 08-12-2014 00:00 ]

Verwijderd

Maak het nu niet lastig met bios flashen, dat gaat hij toch niet doen. Daar naast is het ook dom aangezien de meesten, veel of alle kaarten niet eens een bios switch hebben. En het is dom om een bios te flashen van een andere kaart als je ook veel beter en veiliger je eigen kan aanpassen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 00:07:
Maak het nu niet lastig met bios flashen, dat gaat hij toch niet doen. Daar naast is het ook dom aangezien de meesten, veel of alle kaarten niet eens een bios switch hebben. En het is dom om een bios te flashen van een andere kaart als je ook veel beter en veiliger je eigen kan aanpassen.
Afgezien dat je dus iedere keer opnieuw de clocks moet instellen wat al snel een pain in the ass wordt.
Als er geen bios switch op zit zou ik het ook niet doen, maar zowel, maak het jezelf lekker makkelijk.
Zoek gewoon een 270X uit van dezelfde fabrikant, flash die erop en kijk of die het doet.
Zoniet, zet je hem gewoon weer terug naar de oude bios.

Mogelijk te hoog gegrepen, maar je weet het maar nooit.

Verwijderd

Hoe weet je of de kaarten hetzelfde zijn? Dat zie je niet zo maar daarvoor moeten ze uit elkaar en je moet beide biossen vergelijken, kun je net zo goed het bios aanpassen veel simpeler.

En waarom zou je de frequenties steeds opnieuw moeten instellen, eenmaal is genoeg als je een vinkje zet bij automatisch bij opstarten.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 00:24:
Hoe weet je of de kaarten hetzelfde zijn? Dat zie je niet zo maar daarvoor moeten ze uit elkaar en je moet beide biossen vergelijken, kun je net zo goed het bios aanpassen veel simpeler.

En waarom zou je de frequenties steeds opnieuw moeten instellen, eenmaal is genoeg als je een vinkje zet bij automatisch bij opstarten.
Naar mijn ervaring is AMD hier ontzettend flexibel in, zolang er maar dezelfde videochip op zit doet hij het zo'n 90% van de gevallen ( muv te hoge clocks ). Als je het bij dezelfde fabrikant houdt zit je zga altijd goed.

XFX en MSI deden het prima op een 280X royalqueen, sapphire werkte weer niet.

Ben niet zo'n fan van dat vinkje, weer iets anders dat mee op moet starten.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 08-12-2014 00:47 ]

Pagina: 1