Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTPC op meerdere tv's

Pagina: 1
Acties:

• kcks
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05-2020
Beste tweakers,

Ik wil graag een centraal opslag punt maken voor al mijn films, foto's enz zodat ik overal in het huis het kan afspelen (dus een HTPC op meerdere tv's). Ik heb al een netwerk, waarop ik alles kan opslaan maar die is alleen via internet connectie te bereiken (dus laptop, pc). Wat ik dus nu wil doen is dit omzetten zodat ik ook via meerdere tv's erbij kan (en dus films kan afspelen). Ik heb zelf een paar ideeën, maar zou ook graag jullie input willen hebben.

1) een Apple TV aanschaffen voor elk tv en wireless connecten met netwerk (nadeel: erg duur grapje)
2) via Chromecast (stukken goedkoper, maar weet niet op het mogelijk is).

Wat is jullie ervaring met een HTPC voor meerdere tv's, en hebben jullie tips/tricks?

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat wil je precies? Want een HTPC is weer heel wat anders dan een Chromecast. Dus welke functionaliteit zoek je, wat voor kwaliteit films wil je afspelen en wat voor interface wil je?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je content in een gedeelde map op een pc (server) staat kun je er met de meeste smart-tv's gewoon bij, maar de interface is vaak niet zo gebruiksvriendelijk. Je kunt ook een Raspberry Pi nemen met xbmc Kodi erop, dan heb je een mooie interface die je ook nog prima kunt uitbreiden met addons (b.v. youtube).

PS: let wel op dat wifi niet altijd de beste keus is om video af te spelen, vooral HD werkte bij mij niet vloeiend doordat de verbinding niet stabiel genoeg is. Dat ligt puur aan het feit dat er in de buurt te veel wifi apparaten actief zijn. Via netwerkkabel geen enkel probleem hier.

• kcks
Tsurany schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:37:
Wat wil je precies? Want een HTPC is weer heel wat anders dan een Chromecast. Dus welke functionaliteit zoek je, wat voor kwaliteit films wil je afspelen en wat voor interface wil je?
Een HTPC voor op meerdere tv's. Aangezien ik al een netwerk heb die ik via een laptop kan bereiken, dacht ik dat het makkelijk zou zijn om via een chromecast naar mijn tv te sturen.

Een zo simpel mogelijk interface en kwaliteit van dvd/blue-ray (heb mijn dvds/blue-rays op netwerk gezet).

• kcks
W1LL3M schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:39:
Als je content in een gedeelde map op een pc (server) staat kun je er met de meeste smart-tv's gewoon bij, maar de interface is vaak niet zo gebruiksvriendelijk. Je kunt ook een Raspberry Pi nemen met xbmc Kodi erop, dan heb je een mooie interface die je ook nog prima kunt uitbreiden met addons (b.v. youtube).

PS: let wel op dat wifi niet altijd de beste keus is om video af te spelen, vooral HD werkte bij mij niet vloeiend doordat de verbinding niet stabiel genoeg is. Dat ligt puur aan het feit dat er in de buurt te veel wifi apparaten actief zijn. Via netwerkkabel geen enkel probleem hier.
Ik maakte me ook idd zorgen om alles via wifi af te spelen. Maar de andere optie is over een netwerkkabel naar toe trekken.

Zijn er Raspberry Pi met Kodi erop te verkrijgen, of gewoon zelf het er op zetten.

Overigens: ligt het aan de wifi als de HD niet vloeiend is, of meer aan de kracht van R-Pi?

[ Voor 4% gewijzigd door kcks op 07-12-2014 19:49 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:10

Daniel36

vernieuwde formule

Je kunt ze bestellen met een micro sdcardje met kodi.
maar downloaden kan ook.

Ik heb dit ook maar voor de snelheid e.d. zou ik iets anders nemen.
Misschien een Android apparaat je.

[ Voor 40% gewijzigd door Daniel36 op 07-12-2014 18:56 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:10

Daniel36

vernieuwde formule

Oeh, mooi prijsje ook.
Bij mij kriebelt het om een Android apparaatje te proberen.
Pi is leuk maar te langzaam voor het mooie.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Die Android sticks hebben volgens mij allemaal als nadeel dat ze alles op dezelfde fixed framerate afspelen, dus 24Hz en 50Hz videos worden opgeschaald naar 60Hz, en dat zal nooit helemaal vloeiend gaan.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

kcks schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:47:
[...]

Een HTPC voor op meerdere tv's. Aangezien ik al een netwerk heb die ik via een laptop kan bereiken, dacht ik dat het makkelijk zou zijn om via een chromecast naar mijn tv te sturen.

Een zo simpel mogelijk interface en kwaliteit van dvd/blue-ray (heb mijn dvds/blue-rays op netwerk gezet).
Dus je wilt een HTPC en gaat vervolgens naar allerlei apparaten kijken die geen HTPC zijn?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• kcks
Tsurany schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:00:
[...]

Dus je wilt een HTPC en gaat vervolgens naar allerlei apparaten kijken die geen HTPC zijn?
Klopt, ben het met je eens.

Zoals je ziet ik ben op dit gebied niet ervaren (in mijn ogen is HTPC een verzamelnaam, maar zie dat het nu veel meer is). Ik wil het simpelste oplossing: alles op een centraal plek opslaan, en dan overal in huis kijken. Het liefst zonder netwerkkabels overal naar toe te trekken. Het punt is dat ik iets wil hebben dat op meerdere tv's kan draaien. Dan lijkt mijn een klein kastje (bv. Android stick of R-PI) de simpelste oplossing. Of zie ik het nu fout.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb op mijn NASje Plex geinstalleerd staan.
Op mijn PC's, laptops, mobiele devices en smart-TV staat een client. Dat houdt in dat ik op al die devices toegang heb tot alle mediabestanden op mijn server... en dat, als ik te moe ben om nog op de bank te kijken, mijn laptop in de slaapkamer gewoon oppakt waar ik net gestopt ben...
Voor wat betreft de kwaliteit... de rendering wordt server-sided gedaan en je film/muziek is dus gewoon een stream waarvan je de kwaliteit naar believen kunt aanpassen.

Plex kost, in de basis, niets. En een life-time pass (voor je mobiele devices) is zeker het overwegen waard (alhoewel je dat eigenlijk een maand of drie geleden had moeten bedenken, voordat de prijs verdubbeld werd).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1