Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netgear GS105E plus switchen kunnen niet gevonden worden

Pagina: 1
Acties:

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11 13:25
Hallo allemaal,

Recent verhuisd en in de nieuwe woning heb ik glasvezel gekregen. Erg blij mee maar in de woonkamer staat een Apple TV en een Aminet A140 voor IPTV en die wil ik beide bedraad aansluiten omdat de Apple TV icm Netflix nogal eens verbinding verliest. Op Google naar oplossingen zitten zoeken aangezien er maar 1 Cat 5E kabel ligt. Uitgekomen op de oplossing om 2 van de bovenstaande Netgear switches te kopen. Eerder deze week ontvangen en vandaag wilde ik ermee aan de slag maar loop helaas snel vast.

In de meterkast zit een Genexis modem die op de Sitecom router aangesloten zit. Die verdeelt het over draadloos en bedraad internet. De IPTV kabel loopt rechtstreeks van poort 2 van de modem naar de Aminet toe. Voor zover de oude situatie.

De switches toegevoegd maar waar of hoe ik ze ook aansluit, de Prosafe Plus Configuration Utility kan ze niet vinden. Op de laptop de windows Firewall uitgezet (draait via Parralels op een Macbook) uitgezet maar nog steeds kan hij ze niet vinden.

Ik wordt er een beetje hopeloos van :( . Wie weet de oplossing om in ieder geval een poging te gaan doen om de VLAN's goed in te stellen ;)

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Heb je die Netgear switches voorzien van:
1. een vast IP adres
2. de meest recente firmware

[ Voor 4% gewijzigd door EverLast2002 op 07-12-2014 19:50 ]

• Damfransje
Dat krijg ik allemaal niet gedaan omdat je dat moet doen via die configuration utility en dat werkt dus juist niet...

• EverLast2002
Damfransje schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:16:
Dat krijg ik allemaal niet gedaan omdat je dat moet doen via die configuration utility en dat werkt dus juist niet...
1. Sluit zo'n switch 1 op 1 aan met een UTP kabeltje op je pc/laptop.
2. geef je pc/laptop tijdelijk een vast IP adres 192.168.0.235 /24
3. open een browser en vul in 192.168.0.239 ( = switch default adres wanneer ie geen DHCP server vindt).

Wanneer het niet lukt via een browser, probeer dan met die utility van Netgear, zelfde stappen 1 en 2.
Wachtwoord = password

[ Voor 11% gewijzigd door EverLast2002 op 07-12-2014 20:25 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat je in Parallels draait is natuurlijk wel significant. Hoe heb je in Parallels je netwerk ingesteld? Ik weet niet welke instellingen je precies hebt maar in Virtualbox moest ik bridged network gebruiken met promiscuous mode om het te laten werken.

• Damfransje
Heb in Parallels niets ingesteld verder qua netwerk, ik gebruik het ook nooit het staat er alleen op omdat 1 onderzoeksprogramma van mijn vrouw niet op osx draait...

Ik heb het geprobeerd EverLast2002 maar hij zegt dat de pagina niet kan worden weergegeven :( terwijl dat inderdaad wel het default adres zou moeten zijn volgens de handleiding.

• EverLast2002
Probeer eens https ipv http. Of met Firefox ipv IE. Safari in OSX, ik lees dat je virtueel Windows draait...
Kun je dat ip adres ook pingen ?

[ Voor 50% gewijzigd door EverLast2002 op 07-12-2014 20:49 ]

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 12:34
Ik vermoed ook dat parallels de oorzaak is:
Voer in de (parallels) windows --> cmd --> ipconfig uit, wat IP heb je daar?

En wat Ip heb je op de MAC?

• Damfransje
@EverLast2002: geen effect.

@de echte flush: dat is inderdaad opvallend, als ik alles weer op automatisch terugzet krijg ik in parallels 10.211.55.4 bij het IPv4 adres. Op de Mac geeft hij 169.254.236.32.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:29

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Volgens de handleiding zijn o.a. Winpcap en Adobe AIR nodig, doen die het beiden wel onder parallels?

The utility uses two network programs, WinPcap and Adobe AIR, to process network
commands. If not already installed on your PC, these two programs will also be installed, and
will be placed in your program directory.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die twee doen het gewoon in een gevirtualiseerde Windows.

http://download.parallels...top_Users_Guide/22249.htm
^^
Waarschijnlijk staat jouw virtuele machine in Parallels op Shared Networking i.p.v. Bridged. Als je dat laatste doet en even reboot (je virtuele machine) dan gaat het waarschijnlijk wel werken.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Damfransje
Beide zijn geinstalleerd en bijgewerkt naar de meest up-to-date versies. Of ze dan ook goed werken durf ik niet te zeggen...

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 12:34
Verander in parallels je netwerk is naar "bridged"

Heb zelf geen mac maar zo zou het moeten gaan:
http://download.parallels...top_Users_Guide/22249.htm

edit: Ik ben wat te traag ;)

[ Voor 8% gewijzigd door de echte flush op 07-12-2014 21:09 ]

• Damfransje
JAAAAAAAA Victory at last, bedankt Glashelder en de echte flush dat was het inderdaad. De eerste switch staat nu in het overzicht van die configuration utility! Zou ik nu gewoon de normale stappen verder kunnen gaan doen of moet ik vanwege dit Parallels gedoe nog ergens rekening mee moeten houden?

• EverLast2002
Check meteen of er de meest recente firmware instaat. In een ander topic was er iemand die vreemde storingen had met de gs105e icm oude firmware.

• Damfransje
Updates van de firmware gedaan en volgens mij werkt heb ik alles goed ingesteld, Apple tv doet het in ieder geval en internet in de rest van het huis ook. Helaas werkt de IPTV nog niet maar vermoed dat dit met de kabels te maken heeft, lees op internet dat er blijkbaar Cat5e kabels gebruikt moeten worden en heb nu alleen de gewone 5 kabels los in huis. Hopen dus dat dit met een aankoop opgelost is. Bedankt in ieder geval voor jullie hulp zover, ik had het niet zonder gekund!!!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21
IPTV over apart VLAN in deze switch?
Check even de review van de switch hier op tweakers.
Uit mijn hoofd met gescheiden Ethernet voor IPTV moet je oa VLAN1 inzetten en je data op VLAN0 zetten ivm multicast broadcast.
Check het hier even (in de comments onder de review)!!
productreview: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E review door jbouwh
Succes man, moet denk ik lukken zo - eerst dit verhaal checken dan pas aan je bekabeling zitten ;-)

• Damfransje
Bedankt voor je toevoeging en die review heb ik gedurende het hele proces erbij gehad :). Vandaag nieuwe kabels gehaald en IPTV op VLAN 1 en de rest op VLAN 2 gezet en dat heeft geholpen want alles werkt nu feilloos!

Pagina: 1