Toon posts:

2 monitoren hdmi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb binnenkort n nieuwe pc en het moederbord heeft de beschikking over 2x hdmi. (MSI Z97 GAMING 7)
Is het mogelijk om de monitoren aan te sluiten als 2x hdmi of moet je dan
1x hdmi + 1x dvi, displayport of vga doen ?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt gewoon beide HDMI poorten gebruiken (er zitten er niet voor niets 2 op :P)

Verwijderd

Topicstarter
Haha dankjewel! :)
Nouja als ik het via internet opzocht vond ik geen enkele keer n setup met 2x hdmi.
Meestal 1x HDMI en 1x DVI.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2014 18:46 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-01 20:18
Komt echter weer omdat 2x HDMI op dezelfe kaart/bord beetje ongebruikelijk is ;)

Verwijderd

Topicstarter
ShitHappens schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:49:
Komt echter weer omdat 2x HDMI op dezelfe kaart/bord beetje ongebruikelijk is ;)
Oke,

Kun je me uitleggen waarom dat ongebruikelijk is?

Hdmi en dvi leveren toch dezelfde kwaliteit?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:57:
[...]

Oke,

Kun je me uitleggen waarom dat ongebruikelijk is?

Hdmi en dvi leveren toch dezelfde kwaliteit?
Eigenlijk pas sinds de Z97borden zie je meerdere HDMIs op een moederbord, daarvoor was het vaak een mix van displayport, DVI en HDMI. Nu is de footprint van HDMI gewoon kleiner dan die van DVI, dus op het moment dat je meer op je backpanel wilt proppen is HDMI praktischer.

Kwalitatief zijn ze inderdaad hetzelfde, alleen hebben fabrikanten tot dusver maar weinig borden gemaakt met meerdere HDMIs

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zondag 07 december 2014 @ 19:06:
[...]

Eigenlijk pas sinds de Z97borden zie je meerdere HDMIs op een moederbord, daarvoor was het vaak een mix van displayport, DVI en HDMI. Nu is de footprint van HDMI gewoon kleiner dan die van DVI, dus op het moment dat je meer op je backpanel wilt proppen is HDMI praktischer.

Kwalitatief zijn ze inderdaad hetzelfde, alleen hebben fabrikanten tot dusver maar weinig borden gemaakt met meerdere HDMIs
Nu begrijp ik het:)

Bedankt voor de duidelijke uitleg! :)
Pagina: 1